2019-12-21, 18:54
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Klarar inte utbildade poliser det så klarar inte du det heller. Du kommer bara råka skada andra

Polisen klarar det inte pga resursbrist, de kan inte vara närvarande och ingripa jämt. Jag är dock alltid på samma plats som mig själv. Om jag sedan anser att jag tar lägre eller högre risk genom att försvara mig bör vara upp till mig att avgöra, när samhället inte kan ge mig beskydd bör jag som individ ha rätten att försvara mig om jag vill det.
Citera
2019-12-21, 19:28
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Polisen klarar det inte pga resursbrist, de kan inte vara närvarande och ingripa jämt. Jag är dock alltid på samma plats som mig själv. Om jag sedan anser att jag tar lägre eller högre risk genom att försvara mig bör vara upp till mig att avgöra, när samhället inte kan ge mig beskydd bör jag som individ ha rätten att försvara mig om jag vill det.

Gött, jag ska utbilda mig till krypskytt och knäppa bönder som plågar djur. Stackarna har ingen som beskyddar dem.
Senast redigerad av Jenny9 2019-12-21 kl. 19:38.
Citera
2019-12-21, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-forumtroll
Till att börja med så vill jag poängtera att detta gäller inte alla kvinnor! Det finns ett fåtal kvinnor som inte är att beskylla. Sen så vill jag också poängtera att jag endast syftar på kvinnor i Sverige.

Det finns två anledningar till varför det är kvinnans fel om hon blir våldtagen:
1: Hon har gått med på att hämta hit våldtäktsmannen.
2: Hon har valt att söka sig till eller umgås med våldtäktsmannen.

Förklaring.
MENA-folket står för nästan alla våldtäkter, inga nyheter där. Det är en del av deras kultur eller religion att våldta, också inga nyheter. Men trots att de är öppna med deras åsikter, kvinnosyn och intentioner så väljer svenska kvinnor ändå att hämta hit dem och umgås med dem. Då är det helt och hållet just de kvinnornas egna ansvar ifall de blir våldtagna! Vi kan inte skylla på MENA-folket som egentligen bara gjort vad de anser är naturligt och vad de ser att feminister försvarar (rätt att utöva deras kultur och religion).
Därför är det kvinnans egna fel om hon blir våldtagen, förutom ett fåtal kvinnor som röstade på rätt parti och som inte beblandar sig med våldtäktsmän.

Oavsett kön, ursprung eller något annat handlar en människa fel mot en annan då ska inte den som blir misshandlad bära skulden.

https://www.vk.se/2015-06-09/flickan-som-bar-skulden
Citera
2019-12-21, 21:04
Medlem
Necriss avatar
Jag förstår på allvar inte hur man kan säga emot hans argument, men när jag läser era kommentarer så framgår ju också det; ingen försöker argumentera eller bestrida, alla är bara upprörda och gillar inte det.

Självklart har ts rätt i sak, jag själv har ju tyckt så i tio år så då måste det vara rätt.
Sen handlar det ju inte om att "tycka" egentligen, alla dom är tillräckligt insatta i ämnet når oundvikligen denna slutsats.
Citera
2019-12-21, 21:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Jag förstår på allvar inte hur man kan säga emot hans argument, men när jag läser era kommentarer så framgår ju också det; ingen försöker argumentera eller bestrida, alla är bara upprörda och gillar inte det.

Självklart har ts rätt i sak, jag själv har ju tyckt så i tio år så då måste det vara rätt.
Sen handlar det ju inte om att "tycka" egentligen, alla dom är tillräckligt insatta i ämnet når oundvikligen denna slutsats.

Det har visst argumenterats emot och bestridits. Eftersom det inte bara är invandrare som våldtar så är det ju efterblivet att säga att folk som råkar ut för det får skylla sig själva eftersom de har röstat på något annat än SD/Afs/NMR och alltså röstat för att våldtas.
Citera
2019-12-21, 21:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Visste du att indien inte ligger i mellanöstern eller norra afrika?
Vad har var Indien ligger med frågan om det är kvinnans egna fel att hon blir våldtagen eller inte?
Citera
2019-12-21, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Jag vill inte säga vems fel det är när en kvinna blir våldtagen. Alla är ansvariga för sina handlingar. Kvinnan är ansvarig för att hon har uppmuntrat någonting som har lett till våldtäkt och mannen är ansvarig för att ha reagerat på ett felaktigt sätt, dvs. med våldtäkt.
Hur fan uppmuntrar en kvinna mannen att våldta henne?
Det låter helt bissart, män ska hålla sina snoppar i styr och inte tvinga in dem i kvinnor som inte vill ha dem i sig.
Det är inte en kvinnas fel att mannen är psykiskt störd och tänder på att ha sex med en kvinna som ligger och skriker och gråter.

Med den logiken så skulle män ha rätt att våldta vilken kvinna sim helst som går på gatan i en kort kjol bara för att hon kåtar upp honom med att visa lite hud.
Det låter exakt som att du har samma mentalitet som vilken annan smuts till våldtäkts arab som helst som har röstats hit.
Citera
2019-12-21, 22:56
Medlem
Citat:
Ja vi går oundvikligen mot en nattväktarstat där medborgarna får ta eget ansvar för sin "rätt". Polisen kan privatiseras så att folk kan köpa det beskydd de behöver eller beväpna sig själva när vi kraftigt har utökat rätten till självförsvar med vapen.
Jag börjar nästan tro att du trollar nu.
Man kan ju drömma om denna "utopi" du beskriver men tyvärr så kommer detta aldrig att hända för att det är helt inkompetent.

Om folket beväpnas kommer det endast ske fler våldsbrott även emot "oskyldiga".
Det kommer att sluta upp med att det ser ut som vilda västern där folk mördar varandra för helt befängda småsaker.
Det finns en anledning till varför vi i västvärlden är mer utvecklade än många andra länder, det är bla för att vi är intelligenta nog att ha tagit steget ifrån den typen utav grottmännisko civilisation för länge sedan, därav att alla försöker komma hit.

Ingen vill leva i ett sådant samhälle där det inte blir konsekvenser för individer som mördar, våldtar eller gör andra hemskheter.
Inte ens du skulle jag tro.
Ett sådant samhälle ligger i det förgångna.
Citera
2019-12-21, 23:03
Medlem
Citat:
Ja om vi inte prioriterar hårt så klarar som sagt var inte polis och rättsväsende att hantera all brottslighet. Saker som folk upprörs kraftigt över bör fortsätta att vara brottsligt, t.ex. säga dumma saker, men bagatellartade saker som våldtäkter bör legaliseras.
Hur kan våldtäkt vara en bagatell?
Om din mamma blir våldtagen utav en barbarisk arab är det lika mycket utav en bagatell då?
Eller gäller det endast då andra familjers döttrar , mammor eller söner blir våldtagna?
Låter som att du har samma logik som vänstern där saker inte blir till problem förrän dem knackar på din egna dörr
Citera
2019-12-21, 23:05
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizenhaial
Hur fan uppmuntrar en kvinna mannen att våldta henne?
Det låter helt bissart, män ska hålla sina snoppar i styr och inte tvinga in dem i kvinnor som inte vill ha dem i sig.
Det är inte en kvinnas fel att mannen är psykiskt störd och tänder på att ha sex med en kvinna som ligger och skriker och gråter.

Med den logiken så skulle män ha rätt att våldta vilken kvinna sim helst som går på gatan i en kort kjol bara för att hon kåtar upp honom med att visa lite hud.
Det låter exakt som att du har samma mentalitet som vilken annan smuts till våldtäkts arab som helst som har röstats hit.

Jag pratar inte om vad som är rätt eller fel. Jag pratar om vems ansvar det är. Alla är ansvariga för sina egna handlingar.

Låt oss ta en jämförelse. Om du passerar vägen när det är rött ljus är risken större att du blir påkörd av en bil. Risken är mindre om du korsar vägen när ljuset är grönt.

Samma sak kan sägas om kvinnor som beter sig utmanande gentemot män de inte känner. Däremot är det inte rätt av männen att våldta kvinnorna. De borde kunna läsa av läget och bedöma huruvida kvinnorna vill ha sex med dem eller ej.

Jag har aldrig våldtagit och kommer aldrig våldta en kvinna. Jag kan hantera kvinnor och kan läsa av läget. Jämställ inte mig med män som begår våldtäkter, tack.
Citera
2019-12-21, 23:18
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Problemen är här för att stanna, det är för sent att backa bandet nu. Gilla det läge du har röstat fram och sluta gnäll.

Jag är inte så jävla dum att jag röstar på ett parti där hälften av partimedlemmarna är analfabeter. Har sett tillräckligt med bevis på det i alla debatter och intervjuer jag sett. Jimmy pratar dessutom i alla sina tal på ett enkelt och föraktfullt sätt eftersom han förutsätter att hans väljare inte är bildade och bara förstår dagissnack.
Citera
2019-12-21, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Jag pratar inte om vad som är rätt eller fel. Jag pratar om vems ansvar det är. Alla är ansvariga för sina egna handlingar.

Låt oss ta en jämförelse. Om du passerar vägen när det är rött ljus är risken större att du blir påkörd av en bil. Risken är mindre om du korsar vägen när ljuset är grönt.

Samma sak kan sägas om kvinnor som beter sig utmanande gentemot män de inte känner. Däremot är det inte rätt av männen att våldta kvinnorna. De borde kunna läsa av läget och bedöma huruvida kvinnorna vill ha sex med dem eller ej.

Jag har aldrig våldtagit och kommer aldrig våldta en kvinna. Jag kan hantera kvinnor och kan läsa av läget. Jämställ inte mig med män som begår våldtäkter, tack.
I slutändan handlar det om ett brott och skulden ska aldrig läggas på personen som blir utsatt utav illgärningar ifrån en annan människa.
En person som blir mördad kommer aldrig bära skulden för att ha blivit mördad, utan det är personen som mördat denne som ska ställas inför rätta och bli bestraffad.

Detsamma med våldtäkt, offret har inte bett om någonting oavsett hur mycket man vill rättfärdiga sina sjuka handlingar.
Låt människor vara, utsätt ingen för en brottslig handling.
Det är inte svårare logik än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in