2019-12-21, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Ja men intressant att yngre män inte alls har samma problem, jag är själv i den kategorin. Kanske bryr de sig inte utan låter naturens lag bestämma vilka som de ska rösta på. Dvs de som beskyddar befolkningens kvinnor (vilket är männens biologiska uppgift). Har själv en rätt nyfödd dotter så jag är extra oroad över vilket Sverige hon ska växa upp i, räds åt er alla som har barn i tonåren i dagens Sverige.

SD behöver alltså bli mer rumsrena än vad de är, att Moderaterna och även KD öppnar för SD är säkert en stor faktor varför SD har ökat bland kvinnor. Även att de tagit bort förslag som abortkrav, samkönade adoptioner m.m.

Men vad mer kan man göra? Förutom att bli största parti i Sverige, kan man bli mer rumsrena bland kvinnor? Att media börjar rapportera mer neutralt är väl också en fördel SD.

Sant det du skriver. Jag känner också samma för mina barn, har ”på äldre dar” fått små barn igen.

Vad mer kan man göra, frågar du. Jag tror att det handlar om små steg. Åkesson tror jag mer och mer går hem hos kvinnor. Sen bör alla de yngre duktiga SD-kvinnorna lyftas fram mer. När yngre kvinnor ser att normala snygga tjejer som ex vis Sara Seppälä och Ebba Hermansson är Sd politiker, då ökar känslan av att ”kanske inte SD är så tokiga ändå”. Och vi vet att kvinnor är rätt mycket känslopåverkade. Polisen Katja Nyberg är också en som bör lyftas fram. Hon har mycken erfarenhet från rättsväsendet. Hon talar tydligt och lugnt och kan nog väcka en och annan ur sin slummer.

Men vi måste inse att det tar tid att övertyga kvinnorna. Vi män har lättare att reagera, slå näven i köksbordet och bli SD.
2019-12-21, 14:32
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
SD har legat mycket lägre bland kvinnor alldeles nyligen. Så nog har många kommit till insikt. Men jag håller med dig. Det är konstigt att kvinnor i högre grad håller fast vid de vänsterliberala.

Men jag har pratat med mina döttrar om detta. De är unga och de är SD-are. Deras teori är att kvinnor i högre grad har svårt att avvika från gruppen så att säga. Trots att runt 25% av folket sympatiserar med SD, så är partiet ännu lite suspekt bland kvinnor. SD anses bland kvinnor ännu vara ett icke rumsrent parti som har väljare som består av rasistiska dörrvakter och heilande gamla nassegubbar.

Det är helt enkelt trögare att få kvinnor att haja hur allvarligt läget är. Och att göra nåt åt det genom att rösta på det parti som kan göra nåt. Ett parti som nu är så brett att ett tvärsnitt av befolkningen finns i det.
Citat:
Ja men intressant att yngre män inte alls har samma problem, jag är själv i den kategorin. Kanske bryr de sig inte utan låter naturens lag bestämma vilka som de ska rösta på. Dvs de som beskyddar befolkningens kvinnor (vilket är männens biologiska uppgift). Har själv en rätt nyfödd dotter så jag är extra oroad över vilket Sverige hon ska växa upp i, räds åt er alla som har barn i tonåren i dagens Sverige.

SD behöver alltså bli mer rumsrena än vad de är, att Moderaterna och även KD öppnar för SD är säkert en stor faktor varför SD har ökat bland kvinnor. Även att de tagit bort förslag som abortkrav, samkönade adoptioner m.m.

Men vad mer kan man göra? Förutom att bli största parti i Sverige, kan man bli mer rumsrena bland kvinnor? Att media börjar rapportera mer neutralt är väl också en fördel SD.

Japp! Kvinnor är kollektivister i större utsträckning. Ett mycket bra exempel är löneförhandlingar.
I stor utsträckning så låter kvinnor facket sköta löneförhandlingen samtidigt som män i större utsträckning genomför individuell sådan.

Och när kommunal visar sig vara lojalare mot de styrande än mot sina medlemmar så klagar kvinnor på orättvisa lönesättningar då män tjänar mer.
Samma kollektivistiska kvinnor fortsätter att rösta på S, MP eller C samtidigt som de klagar på kriminalitet och otrygghet.

För att den här gruppen med kvinnor skall skifta till SD så krävs i det närmaste en form av masspsykos.
2019-12-21, 14:40
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Sant det du skriver. Jag känner också samma för mina barn, har ”på äldre dar” fått små barn igen.

Vad mer kan man göra, frågar du. Jag tror att det handlar om små steg. Åkesson tror jag mer och mer går hem hos kvinnor. Sen bör alla de yngre duktiga SD-kvinnorna lyftas fram mer. När yngre kvinnor ser att normala snygga tjejer som ex vis Sara Seppälä och Ebba Hermansson är Sd politiker, då ökar känslan av att ”kanske inte SD är så tokiga ändå”. Och vi vet att kvinnor är rätt mycket känslopåverkade. Polisen Katja Nyberg är också en som bör lyftas fram. Hon har mycken erfarenhet från rättsväsendet. Hon talar tydligt och lugnt och kan nog väcka en och annan ur sin slummer.

Men vi måste inse att det tar tid att övertyga kvinnorna. Vi män har lättare att reagera, slå näven i köksbordet och bli SD.

När SD vinner över kvinnorna finns det nog inget tak på hur stora de kan bli, är nog därför man lägger så mycket fokus på det just nu.

Louise Erixon var också ett genidrag av partiet, många kvinnor ser nog upp till en kvinna som är mamma och även har karriär. Hon är också charmig, visst lite ”småstad” men ändå viktigt att SD även lyfts fram som ett kvinnligt parti.

Däremot att man ofta i media lyfter fram att partiet är dubbelt så stora bland män än kvinnor är inte bra för SD, kvinnor vill rösta på det som är mest populärt inom sin grupp.

Det har pratats om mycket i tråden men SD bör fortsätta tjata om välfärd, välfärd, välfärd. Man måste bli en konkurrens med S och V för att nå kvinnorna. Men inte heller för mycket för att tappa manliga väljare. Vinge gör det bra, sa i en tidigare intervju att V inte alls är jättelångt i från SD i vissa frågor och att man är mer i mitten än ”högerextremt”.

Men verkligheten kommer nå kvinnorna med, det är bara en fråga om tid.
Senast redigerad av Haddock93 2019-12-21 kl. 14:45.
2019-12-21, 14:45
Medlem
Citat:
När SD vinner över kvinnorna finns det nog inget tak på hur stora de kan bli, är nog därför man lägger så mycket fokus på det just nu.

Louise Erixon var också ett genidrag av partiet, många kvinnor ser nog upp till en kvinna som är mamma och även har karriär. Hon är också charmig, visst lite ”småstad” men ändå viktigt att SD även lyfts fram som ett kvinnligt parti.

Däremot att man ofta i media lyfter fram att partiet är dubbelt så stora bland män än kvinnor är inte bra för SD, kvinnor vill rösta på det som är mest populärt inom sin grupp.

Men verkligheten kommer nå kvinnorna med, det är bara en fråga om tid.

Exakt, Louise är med sin charm också nåt att lyfta fram. Hon har ju visat en jäkla pondus i det kommunala arbetet också.

Jag är optimist, kvinnorna kommer.
2019-12-21, 14:49
Medlem
The-Zombie-Hosts avatar
Citat:
SD anses bland kvinnor ännu vara ett icke rumsrent parti som har väljare som består av rasistiska dörrvakter och heilande gamla nassegubbar.

Det är ju på så sätt en klok taktik av massmedia och politiska motståndare att just odla den bilden för att hålla kvinnorna borta.

Genom att dessutom hårdköra på budskap som att SD vill "inskränka" aborträtten, men som aldrig exakt förtydligas vad som menas, tror jag att faktiskt många kvinnor på riktigt trodde att SD stod för mer eller mindre abortförbud. Hur många av landets invånare fick faktiskt veta genom den neutrala pressen att det handlade om ett förslag att utreda minskning av tid från 18 till 12 veckor?

Vid 18 veckor är det för övrigt en "riktig bebis" och inte bara en liten klump som skrapas bort. Men jag tror ändå det var klokt att stryka detta för att få bort det som en angreppspunkt.

Också faktiskt imponerande hur media lyckades sälja in berättelsen att "SD gjorde ett utspel i valrörelsen om att inskränka abort". Den formuleringen förekommer ju än i dag, till och med i en tråd som denna.

Det tragiska är ju för övrigt att kvinnor kanske är de som har mest att förlora på "det nya Sverige" i form av minskad frihet att röra sig säkert.
2019-12-21, 14:51
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vilket procenttal måste SD få för att ni inte skall vara missnöjda i valet 2022?

Fast viktigare än det faktiska resultatet för SD är ju hur M och KD väljer att samarbeta med SD och att de får majoritet tillsammans.

Det som gör mig lite orolig är att Ulf Kristersson var på Bilderbergmötet. Men man får hoppas att han bara ställde upp för att han blev inbjuden och att han inte sålde ut Sverige. Hans möte med Jimmie var ju bra. Och M har ju sagt att de vill minska asylinvandringen kraftigt.
2019-12-21, 14:52
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Zombie-Host
Det är ju på så sätt en klok taktik av massmedia och politiska motståndare att just odla den bilden för att hålla kvinnorna borta.

Genom att dessutom hårdköra på budskap som att SD vill "inskränka" aborträtten, men som aldrig exakt förtydligas vad som menas, tror jag att faktiskt många kvinnor på riktigt trodde att SD stod för mer eller mindre abortförbud. Hur många av landets invånare fick faktiskt veta genom den neutrala pressen att det handlade om ett förslag att utreda minskning av tid från 18 till 12 veckor?

Vid 18 veckor är det för övrigt en "riktig bebis" och inte bara en liten klump som skrapas bort. Men jag tror ändå det var klokt att stryka detta för att få bort det som en angreppspunkt.

Också faktiskt imponerande hur media lyckades sälja in berättelsen att "SD gjorde ett utspel i valrörelsen om att inskränka abort". Den formuleringen förekommer ju än i dag, till och med i en tråd som denna.

Det tragiska är ju för övrigt att kvinnor kanske är de som har mest att förlora på "det nya Sverige" i form av minskad frihet att röra sig säkert.

Det var väldigt klokt.

Jag håller med dig, men om det är de man får offra för att rädda Sverige så är de värt. Sen kan ju alltid SD ändra sig i frågan när de väl fått inflytande och makt.
2019-12-21, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Zombie-Host

Tack för mycket klokt inlägg.

Visst är det kvinnorna som loosar mest på det nya mångfald-Sverige.

Abort-köret är typiskt för vänstermedias sätt att skrämmas. Men ändå klokt att justera detta.

Vi får se vad MSM kommer med för nya attacker. Gäller att ha beredskap. Men SD är numer mycket rutinerade härvidlag.
2019-12-21, 15:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
1. Vad händer med kriminaliteten. Ökar skjutningar våldtäkter mm samtidigt som vi låter många slippa utvisning så blir det ökat SD-stöd.
Sosse-polisen har ju redan haft lite "möten" med kriminella. Jag antar att man försöker mäkla "fred", så att gängen delar upp områden mellan sig, istället för att strida mot varandra. Om man lyckas med det kan skjutningarna minska.

Men övrig brottslighet, riktad mot allmänheten, kommer självklart att fortsätta öka.
2019-12-21, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Sosse-polisen har ju redan haft lite "möten" med kriminella. Jag antar att man försöker mäkla "fred", så att gängen delar upp områden mellan sig, istället för att strida mot varandra. Om man lyckas med det kan skjutningarna minska.

Men övrig brottslighet, riktad mot allmänheten, kommer självklart att fortsätta öka.

Sossesympatierna, och sympatierna för V och MP är nog koncentrerade till de politiskt tillsatta högre cheferna inom polisen. Bland vanliga konstaplar är inte vänstern så populära. Men det är ju cheferna som leder o prioriterar, så ett jädrans problem är det. Leder också till att poliserna på fältet inte törs uttala sig, det kan ju leda till straff som utebliven karriär o befordran. Jag har många kompisar i polisen som berättat om deras hopplösa chefer.
2019-12-21, 15:13
Medlem
Citat:
Det var väldigt klokt.

Jag håller med dig, men om det är de man får offra för att rädda Sverige så är de värt. Sen kan ju alltid SD ändra sig i frågan när de väl fått inflytande och makt.

Abortfrågan ska nog vila litet. Minska aborter ska vi, men inte genom lag, utan genom en moralisk inställning som måste förändras. Det är en fråga om värderingar.

Vänstertoken kommer att alltid skrika högt om ”kvinnoförtryck” när denna fråga kommer upp.
2019-12-21, 15:21
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Det är 33 månader till nästa val (förutsatt att JÖKen inte kollapsar och att kalabalik utbryter med extraval som resultat). Vi har fem SCB-mätningar kvar innan nästa riksdagsval. Det är många månader, många veckor, ännu fler dagar och timmar till dess. Oerhört mycket kan - och kommer att - hända. Men vem vet, du kanske får rätt? 21,4% är ju inte någon vild gissning idag.
Om Löfven sitter kvar, fortsätter leverera Agenda-intervjuer i South Park-klass och tala osammanhängande samtidigt som stora delar av samhällsutvecklingen går rejält söderut, då kan SD säkert nå kring 26% i valet 2022. Å andra sidan, om SD gör stora strategiska misstag, om interna stridigheter blossar upp, om de börjar prata om en politik som jagar iväg t ex de sossar de vunnit över, då kan SD lika säkert falla tillbaka till 18% i valet om knappt tre år. Nu tror jag inte att SD gör bort sig så grovt att de skulle få ynka 18%. Den intressanta frågan är väl snarare: Hur mycket mer kan SD fortsätta att öka fram till valet i september 2022? Vilken kapacitet har de? Hur många människor får nog till 2022?
Allt detta är givetvis rena spekulationer, men det måste man få unna sig en fredagskväll några dagar före jul år 2019.

Man måste tänka demografi. Det finns en viss % troende muslimer och islamister som inte kan tänka sig SD för de kommer begränsa deras möjligheter att ha en islamistisk livsstil segregerat från majoritetssamhället. Det finns också de invandrare som vill ha hit fler anhöriginvandrare. Hur många är dessa? 10 %? 20 %? Denna grupp hinner växa till 2022. Sedan har vi de fanatiskt socialliberala globalisterna, antirasisterna, identitetspolitikerna etc. som de 5 partierna i JÖK-blocket slås om. De är säkert 30 %. Sedan har vi finhögern som som ser ner på SD-sluskarna och nu har M och KD som påstår sig vara invandringskritiska. Och lite frireligiösa SD-missionärerna. De är nog 15 %.

SDs absoluta tak rent demografiskt är nog 35 %.

Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Det är så sant att det blir ett ordinarie val om 3 år.
Däremot kan det mycket väl bli ett extraval, och då handlar det om Vänsterpartiet.
Ifall Jonas sköter sina kort rätt kommer V snart närmare 15 än 10 % i OM.
I detta läge har V ingen som helst anledning stödja en sosseregering som sitter som gisslan för extrem-liberala ekonomiska krafter!
Och jag vore Jonas hade svaret varit självklart, "vi kan givetvis inte ta någon som helst hänsyn till hur andra partier ligger till opinionsmässigt"!

Vs problem är att de har för mycket fokus på migranter, muslimer, rasifierade, HBTQ, klimatångest, etc. så de skrämmer bort en hel del sossar. Skulle de bara varit gammaldags vänster så hade nog redan haft 15 %.

Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Även om V skulle ha 20% i OU så vill de inte ha ett extra val.
De PE skulle kommit ifrån andra JÖK-partier. Det betyder att det blågula "blocket" är oförändrat stora och eventuellt få majoritet.
Det riskar inte V för allt i världen. För precis som för S, MP, C och L är det viktigaste att utestänga SD så att destruktionen av Sverige kan fortsätta.

Men de kan ju få många sköna nya riksdagsplatser med hög lön, förmåner, pension, nästan inget jobb.

Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Vad är dåligt i JÖK-Sverige? Tänker du på något speciellt?
Blir det inte tjatigt med alla dessa opinionsundersökningar? Det är ju långt till nästa val förmodligen, tre år till. Både 2020 och 2021 ska passera plus mer än halva 2022. Sedan vinner alla vi tråkiga PK i alla fall. Och är man långt ifrån styret så kan man ändå inte påverka. Man kan påverka lika mycket som en åskådare på en fotbollsmatch. Och jag klagar inte över det. Den representativa demokratin är bra. Om du vill påverka får du engagera dig.

Detta är en tråd om OU. Om man tycker OU är tjatigt så är man ju i fel tråd? Om jag tycker fotboll är tråkigt så läser jag ju inte FB-trådar om fotboll?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in