Citat:
Ja men intressant att yngre män inte alls har samma problem, jag är själv i den kategorin. Kanske bryr de sig inte utan låter naturens lag bestämma vilka som de ska rösta på. Dvs de som beskyddar befolkningens kvinnor (vilket är männens biologiska uppgift). Har själv en rätt nyfödd dotter så jag är extra oroad över vilket Sverige hon ska växa upp i, räds åt er alla som har barn i tonåren i dagens Sverige.
SD behöver alltså bli mer rumsrena än vad de är, att Moderaterna och även KD öppnar för SD är säkert en stor faktor varför SD har ökat bland kvinnor. Även att de tagit bort förslag som abortkrav, samkönade adoptioner m.m.
Men vad mer kan man göra? Förutom att bli största parti i Sverige, kan man bli mer rumsrena bland kvinnor? Att media börjar rapportera mer neutralt är väl också en fördel SD.
SD behöver alltså bli mer rumsrena än vad de är, att Moderaterna och även KD öppnar för SD är säkert en stor faktor varför SD har ökat bland kvinnor. Även att de tagit bort förslag som abortkrav, samkönade adoptioner m.m.
Men vad mer kan man göra? Förutom att bli största parti i Sverige, kan man bli mer rumsrena bland kvinnor? Att media börjar rapportera mer neutralt är väl också en fördel SD.
Sant det du skriver. Jag känner också samma för mina barn, har ”på äldre dar” fått små barn igen.
Vad mer kan man göra, frågar du. Jag tror att det handlar om små steg. Åkesson tror jag mer och mer går hem hos kvinnor. Sen bör alla de yngre duktiga SD-kvinnorna lyftas fram mer. När yngre kvinnor ser att normala snygga tjejer som ex vis Sara Seppälä och Ebba Hermansson är Sd politiker, då ökar känslan av att ”kanske inte SD är så tokiga ändå”. Och vi vet att kvinnor är rätt mycket känslopåverkade. Polisen Katja Nyberg är också en som bör lyftas fram. Hon har mycken erfarenhet från rättsväsendet. Hon talar tydligt och lugnt och kan nog väcka en och annan ur sin slummer.
Men vi måste inse att det tar tid att övertyga kvinnorna. Vi män har lättare att reagera, slå näven i köksbordet och bli SD.