Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Javisst kunde de ha gjort det 2014 och det kan de även göra nu. Detta motsäger inte att vi saknar folkstyre, snare just tvärtom.
Den svenska väljarkåren, mer enad än i något annat västland idag gentemot sitt PK-etablissemang, har ju gett borgarna perfekt godkänt för att de stödjer en fortsatt Löfvén-regering. Det är perfekt demokratiskt.
Demokrati är folkets vilja. Att jag tillhör en noll-komma-nånting procents minoritet innebär inte att jag börjar ljuga för mig själv och förneka vad svenska folket de facto vill och aktivt gör vid valurnan. Demokrati betyder inte "det jag vill". Demokrati betyder att majoriteten, och i Sverige en flerfaldig majoritet, får det som de aktivt väljer. Och det får de. Demokrati har vi, totalt. Problemet är ett annat.
Om man ljuger för sig själv och påstår at en demokrati inte är en demokrati, ja då finns inte ens den grundläggande förutsättningen för att kunna lösa något problem, för problemet förnekas och man skyller ifrån sig på någon annan, vilket ironiskt (och psykologiskt oundvikligen) är en själv! Svenska folket ligger som de själva bäddat. Hela samhällsutvecklingen har varit hela svenska folkets egna val. Att nu ljuga för att låtsas skylla ifrån sig bara förvärrar samhällskollapsen eftersom det eliminerar alla förutsättningar för ens försök till någon lösning.
"- Oj, politikern som alltid gjort motsatsen till det jag vill, ljög när han lovade att han nu blivit tvärtom mot allt han stått för hela sitt liv (vilket bara Jimmie EUkesson gjort när han plötsligt blev EU-vän p.g.a. att han är Brexit-motståndare). Därför är jag fri från ansvar när jag röstar på samma ljugande bedragare som fortsätter göra exakt samma sak som han alltid har gjort! JAG är utan skuld, JAG ska kasta första stenen! Och om de politiker som jag personligen röstar fram inte gör det som jag sitter och grundlöst bara ljuger för mig själv att jag hade hoppats att de skulle göra, då har vi inte demokrati."
Röstar man på bedragare så går det åt Helvete. Hela svenska folket röstar på bedragare. Och det går åt Helvete. Svenskar tar inget som helst ansvar för sitt samhälle och sina barns framtid. Det är nånting genetiskt fel med svenskar som gör att de saknar överlevnadsförmåga.