2019-12-21, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
De är inga barn. Vännerna kunde nog själva bedöma innebörden av en otrohet och dess konsekvenser för en sjuk hustru med två barn.

De kände redan Lena och visste om att hon var pastor och troligtvis att hon var vän med paret och hade vigt dem.

Tror du att SD behövde servera historian för dem? Kunde inte de tänka själva och förstå att hur illa SD och Lena betett sig mot HD och barnen under 6 års tid?
De så kallade geo-vännerna till SD/LW valde att det var LW som skulle bort från vänskapen inom gruppen.

Om det berodde på det trevliga LW/SD hade haft för sig... varför valde JG att inte vara vän med LW efter deras affär?
Det var SD som var gift och otrogen mot sin sjuka fru! Varför behålla honom som vän?
Citera
2019-12-21, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jodå, HD kan nog få ekonomiskt och ideellt skadestånd, det senare brukar väl inte bli speciellt mycket och är väl ganska schablonberäknade belopp. Ekonomiskt skadestånd är väl inkomstbortfall, och möjligtvis om man förorsakats kostnader som konsekvens av häktningen.

Ja, så ser jag också på detta avs ersättning för HD: hon kan ansöka om det och om det beviljas så lär det inte handla om några svindlande summor.

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Människor får stå till svars för sina handlingar, eller tycker du inte det?

Jo det tycker jag. Tex att den som begått ett brott skall ta/få sitt straff.
Men att däremot hänga ut personer som inte alls såvitt känt har gjort något brottsligt med hänvisning till att det skall bli intressant att ta del av vad de ev kan ha sagt/gjort i sina kontakter med en misstänkt person i ett kommande FUP anser jag vara nåt helt annat.
De kanske fö inte alls kommer att förekomma i FUP.
Och hursomhelst så tycker jag att det blir något ’problematiskt’ att ’döma’ personer i kretsen av en mgm; lätt att från sidan ’kräva’ att alla skall ta direkt avstånd etc.
Men nog finns det många ex på personer som blivit totalt utfrysta pga misstankar och sedan helt friade?
Ja mannen till kvinnan som blev mördad av en älg är iaf ett exempel på det.

Man skall stå till svars för sina gärningar såväl som för sina beskyllningar. Så att säga.
Citera
2019-12-21, 08:29
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
De så kallade geo-vännerna till SD/LW valde att det var LW som skulle bort från vänskapen inom gruppen.

Om det berodde på det trevliga LW/SD hade haft för sig... varför valde JG att inte vara vän med LW efter deras affär?
Det var SD som var gift och otrogen mot sin sjuka fru! Varför behålla honom som vän?

Som jag redan förklarat för Sh Holmes menade jag inte deras nämaste vänner som JG.
I mina inlägg skriver jag geocachkretsen, det är väl rätt många. Vi vet om ett flertal som Lena fortfarande geocachade ihop med. Hon skulle ju resa iväg med några av dem till Norge.
Citera
2019-12-21, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Som jag redan förklarat för Sh Holmes menade jag inte deras nämaste vänner som JG.
I mina inlägg skriver jag "geocachkretsen", det är väl rätt många. Vi vet om ett flertal som Lena fortfarande geocachade ihop med. Hon skulle ju resa iväg med några av dem till Norge.
Förstår inte varför JG skulle vara undantagen... varför valde han att inte vara vän med LW om det nu berodde på otroheten? Han borde väl bli mer upprörd över SD som var den som var otrogen.

Vilka fler syftar du på som "närmaste vänner"?
Senast redigerad av Tufsankatt 2019-12-21 kl. 08:40.
Citera
2019-12-21, 09:09
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Det är avslöjande för dig att när du pressas på svar om dina pågåenden så svarar du inte.
Du kommer ingenvart med att använda flera av mina uppgifter, förvränga dom och komma med ytterligare lögnaktiga och felaktiga
påståenden.

Du liksom snoris vet ingenting om Lena, hur hon var eller människor runt henne.

Du är en avskyvärd människa som sitter här och hatar en mördad trebarnsmor.

Nej Lena var inte oskicklig med män, möjligen med undantag från sin relation med SD. Hon spred ljus, värme och glad energi omkring sig.
Raka motsatsen till dig alltså som sprider hat, ondska och möker runt dig.

Nej jag har inga problem med mitt humör, lustigt att du vill beslå mig med det men inte en mördare som slog stackars Lena sönder och samman.
SD är ett sällan skådat kräk, ändå ger du dig på hans mordoffer.

Jag önskar dig ingen god jul, måtte du ruttna i din ondska, mörker och misär.

Även om man inte kände LW så vet man ändå en del om henne. Det är liksom ingen omöjlighet att anse det som udda i en bemärkelse som inte är positiv att hon inleder ett förhållande med en person hon har vigt.
Det är heller inget märkligt i sig att folk "tycker" saker om detta eftersom det handlar om en människa som under något antal år försörjt sig på att bl. a. förmana andra om att detta är fel.
Och med presumerat berättigande att förmana andra just för att bland annat denna typ av beteenden typiskt skapar osämja och slitningar som söndrar samhällsfriden bortom de direkt inblandade.
Hon är otrogen mot sitt ämbete, att hon vigt SD och HD kvarstår ju även om hon själv efteråt kommit på att hon har en egen tro och slutat som pastor.
Eller att hon får tåla att bli utföst/utkastad ur någons bil när hon inte frivilligt masat sig ur när hon blivit tillsagd att gå ur.
Citera
2019-12-21, 09:17
Medlem
Citat:
Även om man inte kände LW så vet man ändå en del om henne. Det är liksom ingen omöjlighet att anse det som udda i en bemärkelse som inte är positiv att hon inleder ett förhållande med en person hon har vigt.
Det är heller inget märkligt i sig att folk "tycker" saker om detta eftersom det handlar om en människa som under något antal år försörjt sig på att bl. a. förmana andra om att detta är fel.
Och med presumerat berättigande att förmana andra just för att bland annat denna typ av beteenden typiskt skapar osämja och slitningar som söndrar samhällsfriden bortom de direkt inblandade.
Hon är otrogen mot sitt ämbete, att hon vigt SD och HD kvarstår ju även om hon själv efteråt kommit på att hon har en egen tro och slutat som pastor.
Eller att hon får tåla att bli utföst/utkastad ur någons bil när hon inte frivilligt masat sig ur när hon blivit tillsagd att gå ur.
Det börjar bli trångt i bilen nu... många som vet hur det gick till!

För egen del tänker jag att det är ingen som vet förutom SD/LW...
Citera
2019-12-21, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Förstår inte varför JG skulle vara undantagen... varför valde han att inte vara vän med LW om det nu berodde på otroheten? Han borde väl bli mer upprörd över SD som var den som var otrogen.

Vilka fler syftar du på som "närmaste vänner"?

Avföljandet kom väl i samband med att SD blev varse om och förhördes för misshandelsanmälan? Så jag tror den anmälan är ganska relevant.

Nej, det är inte givet att SDs otrohet är mer upprörande än att LW med sitt officiella ämbete som pastor pissar på vad hon predikar genom att ha ett förhållande med en hon vigt medan dennes äktenskap fortfarande gäller. Om nu det i sig haft betydelse för SDs vänners inställning till LW.
Citera
2019-12-21, 09:21
Medlem
Citat:

Inget märkligt att människor sitter här och hatar en mördad människa som de aldrig träffat?
Jag finner det oerhört märkligt.

Tåla att bli hotad, traksserad och mördad också?

Vad vill du med ditt skrivande, vad är ditt syfte?
SD är med stor sannolikhet mördaren, varför ge sig offret?
Citera
2019-12-21, 09:23
Medlem
Citat:
Avföljandet kom väl i samband med att SD blev varse om och förhördes för misshandelsanmälan? Så jag tror den anmälan är ganska relevant.

Nej, det är inte givet att SDs otrohet är mer upprörande än att LW med sitt officiella ämbete som pastor pissar på vad hon predikar genom att ha ett förhållande med en hon vigt medan dennes äktenskap fortfarande gäller. Om nu det i sig haft betydelse för SDs vänners inställning till LW.
Att LW gjort en anmälan efter bråket i bilen är klart.
Vad som utspelade sig vet vi dock inte då mycket var maskat.
Citera
2019-12-21, 09:23
Medlem
Citat:
Av 24 kap 18 § RB framgår ju tydligt att förundersökningen ska bedrivas skyndsamt. I det innefattas att när man har tillräckligt med bevis för att anta att det räcker till fällande dom så avslutar man utredningen och väcker åtal.

Vill och vill... Även om man inte vill sitta inlåst så kan ganska många göra ett rationellt övervägande om att det är meningslöst att överklaga häktningsbeslut om läget är detsamma och istället medge förlängd häktning för att utredningen ska komma nånvart. Långt ifrån alla är lika känslomässigt drivna som du och LW.

Nu är ju misstanke om mord ett sådant brott för vilken obligatorisk häktning är lagstadgad. Varför skulle advokaten stånga sig blodig till ingen nytta för att överklaga ett häktningsbeslut på grunden att bevisen inte räcker för att åtal men de har räckt för att häkta?

Citat:
Det är avslöjande för dig att när du pressas på svar om dina pågåenden så svarar du inte.
Du kommer ingenvart med att använda flera av mina uppgifter, förvränga dom och komma med ytterligare lögnaktiga och felaktiga
påståenden.

Du liksom snoris vet ingenting om Lena, hur hon var eller människor runt henne.

Du är en avskyvärd människa som sitter här och hatar en mördad trebarnsmor.

Nej Lena var inte oskicklig med män, möjligen med undantag från sin relation med SD. Hon spred ljus, värme och glad energi omkring sig.
Raka motsatsen till dig alltså som sprider hat, ondska och möker runt dig.

Nej jag har inga problem med mitt humör, lustigt att du vill beslå mig med det men inte en mördare som slog stackars Lena sönder och samman.
SD är ett sällan skådat kräk, ändå ger du dig på hans mordoffer.

Jag önskar dig ingen god jul, måtte du ruttna i din ondska, mörker och misär.

Jag ställde en fråga till dig apropå min inställning att man inte kan anta för mycket utifrån att tilltalad och dennes ombud medger förlängning av häktning. Jag har fetad den i citeringen.
Citera
2019-12-21, 09:30
Medlem
Citat:
Inget märkligt att människor sitter här och hatar en mördad människa som de aldrig träffat?
Jag finner det oerhört märkligt.

Tåla att bli hotad, traksserad och mördad också?

Vad vill du med ditt skrivande, vad är ditt syfte?
SD är med stor sannolikhet mördaren, varför ge sig offret?

Du överdriver på ett ganska omoget känslomässigt sätt. Jag ser inte många i tråden som jag antar "hatar" LW. Möjligtvis den postaren som sade sig ha arbetat ihop med LW och beskrev henne som världens mest egotrippade människa.

Det fetade, det är ju inte klarlagt att LW faktiskt har blivit hotad och trakasserad av SD.
Citera
2019-12-21, 09:39
Medlem
Handlrs avatar
gloriouslife: Oskickligt var konstig definition när hon nu är mördad på ett brutalt sätt.. förmodligen för att hon spelade multipla roller.. kommunikationsfel hos både misstänka mördaren och LW.

SD har ju visat sig vara duktig på det ena och andra.. man skulle säkert kunna hitta honom på en swingerklubb.. där han likt en social-kameleont kan få sina ärenden uträttade.. sedan.. "hem" till.. Hanna likt en parasit och tejpa ihop "kartonglådan" där han bodde.. oskicklig definitivt, stackars barn.
Man undrar om han hade tänkt "hem och städa" om det gick bättre med LW..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in