2019-11-28, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
Fast Fredrik har ju redan suttit av sitt straff när han kommer ut. Hur menar du att Maskroos, eller någon annan, skulle ha något att att vara rädd för?

Eventuellt andra brott är garanterat preskriberade och dessutom erkände han väl aldrig ens mordet på Marina för Maskroos? Vad vi vet i alla fall.

...skulle byta namn och flytta till hemlig ort om jag haft ihop det med den där.
Han är genuint obehaglig och har misshandlat många +ev dödat hundar. Framför allt har han mördat en människa han varit ihop med.
Jag skulle vara skiträdd iaf
Citera
2019-12-01, 11:54
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Det var väl acustic som myntade begreppet ?
acusic hade som avatar Marinas bil slarvigt parkerad utanför järnvägsstationen,
hon var känd för att alltid parkera perfekt,
Fredrik parkeade bilen, knappt innanför rutan.
Tack Missing People för att ni möjliggjorde en fällande dom.
Postade sista förhöret på youtube när han konfronteras med det återskapade sms"et och rivet ned kameran men det är raderat, någon som har det kvar?
Citera
2019-12-01, 11:56
Medlem
GastonLeMans avatar
https://youtu.be/DE8Zbt4XCPU

Google is your friend!
Citera
2019-12-01, 12:35
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Hej!

Snacka om brokig väg till dom. Ni får ursäkta min okunskap men jag har två frågor. Bärry for justisieminister!

Varför äger en till synens normal tjej en pistol? I dom rekonstruktioner jag sett (dvs dramatiseringarna inte polisens) ser det inte ut som en samlarpistol direkt.

Dom som flyttar in och hittat blodfläcken i sängen; är dom släkt eller bekanta med Marina på något vis. Eller varför är huset möblerat när dom flyttar in? Känns udda. Eller?

Har fredrik ett kriminellt förflutet (utöver rökbrott)

Finns någon av alla rättegångar på ljud/video tillgänligt?

FUP och Domen hittar du här:
https://minfil.com/AfL7h0bab4/Marina...FUP_HR_Dom.rar

Mer rättegångsrelaterat, direktreferat hittar du här:
https://rattegang-se.webnode.se/spekerod/
Citera
2019-12-19, 21:01
Medlem
KalleAnkasRovhals avatar
Ni har jag läst igenom alla förhör och allt samt sett alla videos med Fredrik där han medverkar. Detta är min sammanfattning av hur han är som person. Att ingen annan hunnit före mig är ett mysterium.

Han är en arbetsskygg nolla som inte tar något som helst ansvar för något. Han har redan satt massa barn till världen men tar inte hand om dem. Sen om man kollar vad det är för brudar han har varit ihop med så skiter han i hur dom ser ut för alla han varit med är jävligt fula i utseendet. Men sen så är han ju ingen skönhet heller direkt. Långt äckligt hår och dålig klädsmak och en fruktansvärt efterbliven dialekt har han med.

Han blir enbart tillsammans med kvinnor för att ha någonstans att bo och hittar han något bättre så hoppar han väl till nästa. Han verkar leva på sina kvinnor han varit med och utnyttjat dem på pengar och allt man kan tänka sig.

Min teori om varför han sköt henne var nog att hon sagt till honom att det var dags att ta sitt pick och pack och dra. Han kanske till och med hade den efterblivna idén om att om hon är försvunnen/död så får han huset. Hur som helst en riktig nolla är han.

Hade en snubbe i mitt grannskap när jag växte upp som påminner kusligt mycket om Fredrik på många sätt och vis. Arbetsskygg, inga som helst direkt mål i livet, haschrökare, luffiga kläder, blev alltid ihop med riktiga träskpaddor för att utnyttja dem på pengar (egen bostad hade han), skaffade barn bara sådär och han hade då typ 5 ungar med 5 olika kvinnor. Sen sist med inte minst mytoman och lögnare likt Fredrik samt långt och stripigt hår
.
Citera
2019-12-19, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkasRovhal
Ni har jag läst igenom alla förhör och allt samt sett alla videos med Fredrik där han medverkar.
.

Sekundar detta och eftersöker obduktionen medelst ny länk, tack på förtass!
Citera
2019-12-19, 23:38
Medlem
KalleAnkasRovhals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insatschef
Sekundar detta och eftersöker obduktionen medelst ny länk, tack på förtass!

Obduktionen har jag sökt med ljus och lykta utan att komma över. Den lär nog vara svårt att få tag i komplett. Du kan ju bara tänka dig hur liket såg ut när dom hittade det.
Citera
2020-02-03, 14:20
Medlem
Rastades avatar
Ljudfilerna funkar inte från själva rättegången i trådstart, är det någon som möjligtvis vet vart dom kan gå att få tag i?
Citera
2020-04-03, 17:38
Medlem
jjagares avatar
Finns nu på rättegångspoden
Citera
2020-04-03, 17:47
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Finns nu på rättegångspoden
Finns det gratis?
Citera
2020-04-04, 16:26
Medlem
T34Panzers avatar
TACK TACK TACK :thumbsup:

Ny 4-delars podd om mordet på Marina! Äntligen!
Brukar då o då titta på förhöret där Fredrik åker dit, på Youtube :)
En riktig humörhöjare

https://podme.com/se/rattegangspodden (än så länge premiumavsnitt)
Citera
2020-04-05, 18:14
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
TACK TACK TACK

Ny 4-delars podd om mordet på Marina! Äntligen!
Brukar då o då titta på förhöret där Fredrik åker dit, på Youtube
En riktig humörhöjare

https://podme.com/se/rattegangspodden (än så länge premiumavsnitt)

Ja det klippet får en att le 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in