2019-06-23, 22:11
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scion
Finns inget som talar för någon utvecklingsstörning, nej.

Du har aldrig sett en person spela oskyldig och ovetande tidigare, eller?

Jo, flertalet gånger, men hans sätt att prata och se ut som en neandertalare gör att jag misstänker att han är väldigt lågbegåvad/har en lätt utvecklingsstörning.
Citera
2019-06-23, 23:35
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Jo, flertalet gånger, men hans sätt att prata och se ut som en neandertalare gör att jag misstänker att han är väldigt lågbegåvad/har en lätt utvecklingsstörning.

Du har nog rätt så långt att han är nog inte klotets mest begåvade människa.
Däremot så tror jag att han själv anser sig vara otroligt vass...
Det medför att det upplevs lite halvtöntigt att titta på.
För att förstärka bilden av sig själv som begåvad,påläst och oskyldig så uppträder han lite som halvt uttråkad och nedsättande mot förhörsledarna.
När han blir överbevisad så blir han snabbt irriterad och gapar om lögner och annat eftersom det stör hans självbild....
Citera
2019-07-01, 11:56
Medlem
jjagares avatar
Tror Maskroos bör söka skydd när Fredrik kommer ut, han har säkerligen berättat saker för henne och med Fredriks paranoia....
Citera
2019-07-02, 08:16
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Tror Maskroos bör söka skydd när Fredrik kommer ut, han har säkerligen berättat saker för henne och med Fredriks paranoia....

Fast Fredrik har ju redan suttit av sitt straff när han kommer ut. Hur menar du att Maskroos, eller någon annan, skulle ha något att att vara rädd för?

Eventuellt andra brott är garanterat preskriberade och dessutom erkände han väl aldrig ens mordet på Marina för Maskroos? Vad vi vet i alla fall.
Citera
2019-07-02, 09:22
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
Fast Fredrik har ju redan suttit av sitt straff när han kommer ut. Hur menar du att Maskroos, eller någon annan, skulle ha något att att vara rädd för?

Eventuellt andra brott är garanterat preskriberade och dessutom erkände han väl aldrig ens mordet på Marina för Maskroos? Vad vi vet i alla fall.

Menar det att han e paranoid och blåst i huvudet samt att han vill ha kontroll över människor. Att han redan är straffad tror kg inte spelar någon roll
Citera
2019-07-02, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Menar det att han e paranoid och blåst i huvudet samt att han vill ha kontroll över människor. Att han redan är straffad tror kg inte spelar någon roll

Det är väl tydligt att han vill ha kontroll över människor. Och han lär inte bli botad av ett ca 12 årigt straff.

Sen undrar jag varför denna tråd ligger i Aktuella brott och kriminalfall? Det var några år sen det hände nu och mördaren är dömd.
Citera
2019-09-05, 18:01
Medlem
Intressant från minut 9-11 speciellt efter 10.30 man hör nästan hur det knakar när han vinglar på huvet!
https://www.youtube.com/watch?v=DE8Zbt4XCPU

Jag förstår att hon försöker psyka honom, men varför säger hon att Marina var död den 29e, vad vet man egentligen om vilken tid hon avled?

Hur viktigt var det här förhöret för domen? Han erkänner inget, inte muntligen iaf.

Och han kan väl bara påstå att inte han skickade det, om det inte är fingeravtryck eller dna på mobilen

edit älskar att hon säger bryter 27:41 efter allt hans tjöt

edit2 Man har alltså bevisat att han inte befann sig på kyrkegoa en mordnatten, hur?

och sen ""Hovrätten kan till att börja med konstatera att när meddelandet skickades var Marina Johansson med säkerhet redan död. Det är svårt att se en rimlig förklaring till att någon annan än Fredrik Svensson skulle skicka ett sådant meddelande."" hur konstaterar man det? För att hon slutade svarade och fel pinkod knappades in?
Senast redigerad av falurouge 2019-09-05 kl. 18:19.
Citera
2019-09-11, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45

Snarare antisocial personlighetsstörning med grandiosa drag och/eller narcissism.
Citera
2019-09-22, 16:39
Medlem
Han har rökt sönder hjärnan. Mig veteligen har han bara slagit och mördat då kvinnor och djur.
Aldrig män.
Citera
2019-10-29, 14:52
Medlem
gastriddares avatar
Någon som sitter på obduktionsbilder på marinas döda kropp?
De äldre obduktionsprotokollen från tråden är borttagna?
Tacksam för svar!
Senast redigerad av gastriddare 2019-10-29 kl. 15:28.
Citera
2019-11-09, 10:37
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Hej!

Snacka om brokig väg till dom. Ni får ursäkta min okunskap men jag har två frågor. Bärry for justisieminister!

Varför äger en till synens normal tjej en pistol? I dom rekonstruktioner jag sett (dvs dramatiseringarna inte polisens) ser det inte ut som en samlarpistol direkt.

Dom som flyttar in och hittat blodfläcken i sängen; är dom släkt eller bekanta med Marina på något vis. Eller varför är huset möblerat när dom flyttar in? Känns udda. Eller?

Har fredrik ett kriminellt förflutet (utöver rökbrott)

Finns någon av alla rättegångar på ljud/video tillgänligt?
Senast redigerad av Trevligt.konto 2019-11-09 kl. 10:41.
Citera
2019-11-28, 12:51
Medlem
tinkyminkys avatar
Hahah, vilken WT-snubbe... hur ser hans nya flickvän ut? 😜
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in