2019-12-19, 09:19
Medlem
@Notknäpparen
Enligt denna artikel, som numera är låst, men som du citerat så hävdes avspärrningen av HDs hus i samband med att hon släpptes. (20190906?)
Vet ej om huset blivit avspärrat en gång till efter detta datum?

-"Avspärrningen är hävd avseende den person som idag har blivit släppt på fri fot."

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Numerabalkong 2019-12-19 kl. 09:23. Anledning: Tillägg
Citera
2019-12-19, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu har jag nog flängt lite för mycket mellan julstök och tråd.
Jag får nog be om hjälp här (önskar att Ozzie kunde vara behjälplig?)

Barnen har jaginte hört något om att hon inte skulle ha hand om, så det var en dålig formulering av mig. Det jag har för mig (och här vet jag alltså inte varifrån jag har fått det plötsligt) är att både SDs och HDs hus har varit avspärrade tills nu.

Är det "inside" informtation?
Gräver i mitt minne, så känns det som att @sommarljum eller @flixa har berättat det för tråden. Men jag kan ha fel här.

Då har min tanke varit att HD bott hos föräldrarna och att även barnen har bott där.

Men bara för att HD är helt avförd (som jag förstått det), behöver det inte betyda att hennes bostad är tillgänglig för henne. Om jag fattat det rätt med juridiken, kan man om det är nödvändigt för en mordutredning (straffskalan) göra husrannsakan om man misstänker att det kan finnas bevis där som har med mordet att göra.

Rätta mig om jag har fel.

Jag får föröka hitta uppgifterna på om HDs lägenhet ännu är avspärrad.

Tillägg:
Hittade inga uppgifter om avspärrning på HDs hus från vare sig Flixa eller sommarljum. Letar vidare.
Du skrev "jag hoppas att hon inte varit inblandad på något vis och att hon nu kan få tillgång till både bostad och barn". Hur tänker Du att det var en "dålig formulering" för mig låter det mer som ett konstaterande från din sida? Vet Du att hon inte har/haft tillgång till barnen efter att hon kom hem från häktet?

Trådskrivaren Du hänvisar till Zizzela (något) var inte ens säker på sitt inlägg (ang om HD:s bostad var avspärrad) utan mer en fråga som jag uppfattade det.

HD:s lägenhet har väl inte varit spärrad likt SD:s sedan han blev intagen.

HD blev, som jag uppfattat det hämtad hemma hos sig av polisen.

Vad menar Du med "inside" information?
Citera
2019-12-19, 09:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Jag fattade det som att HD var hemma med döttrarna när hennes morsa hörde av sig och de gav sig iväg för att ta en FTF för några dagar sen. Alltså, ingen avspärrning.

Zissela kanske fiskade efter att få reda på vilka ts som kan se HD:s hus?

Skönt att höra.
Aldrig kan väl julen bli så som den brukar efter allt som har hänt. Och vem vet, kanske HD firar den med sin föräldrar ändå.
Citera
2019-12-19, 09:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Du skrev "jag hoppas att hon inte varit inblandad på något vis och att hon nu kan få tillgång till både bostad och barn". Hur tänker Du att det var en "dålig formulering" för mig låter det mer som ett konstaterande från din sida? Vet Du att hon inte har/haft tillgång till barnen efter att hon kom hem från häktet?

Trådskrivaren Du hänvisar till Zizzela (något) var inte ens säker på sitt inlägg (ang om HD:s bostad var avspärrad) utan mer en fråga som jag uppfattade det.

HD:s lägenhet har väl inte varit spärrad likt SD:s sedan han blev intagen.

HD blev, som jag uppfattat det hämtad hemma hos sig av polisen.

Vad menar Du med "inside" information?

Min formulering var dålig, då jag tycker att det lät som att det var ett faktum att hon inte hade haft tillgång till sina barn och sin lägenhet.

Det var alltså inget jag hade några fakta på. Barnen har jag inte hört att hon inte skulle ha haft hand om. Det lät som att jag trodde att hon inte hade haft det. Dåligt formulerat av mig.

Jag uppfattade det som att Zissela hade hört från en källa att HDs hus var avspärrat, men hon var osäker på källa. Därför citerade jag hela inläggen, med min fråga med så du kunde själv bilda dig en uppfattning.

Jag vill alltså inte konstatera något alls.
Det enda som jag konstaterar är att jag tycker att det är skönt att HD är avskriven och jag hoppas att familjen kan fira tillsammans i sitt hem.
Citera
2019-12-19, 10:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Numerabalkong
@Notknäpparen
Enligt denna artikel, som numera är låst, men som du citerat så hävdes avspärrningen av HDs hus i samband med att hon släpptes. (20190906?)
Vet ej om huset blivit avspärrat en gång till efter detta datum?

-"Avspärrningen är hävd avseende den person som idag har blivit släppt på fri fot."

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Jättestort tack!

Det är bra att att du hittade mitt inlägg (suck, mitt minne).

Citatet: "Avspärrningen är hävd avseende den person som idag har blivit släppt på fri fot." är åklagare ÅH:s, så så mycket kan vi vara säkra på, att vid det tillfället var avspärrningarna släppta.

Samtidigt som du säger, vet vi inget om vad som har hänt efter det. Det kan vara en tillfälliga husrannsakning som skett. Men det är alltså inget vi vet.

Tack igen.
Citera
2019-12-19, 10:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Kanske något av alla PM hen får ?

Nej, det var det inte.
Jag har länkat citat från @Zissela.
Du kan läsa dagens inlägg.
Citera
2019-12-19, 15:11
Medlem
Honan6s avatar
NA, provläs till 15:57
www.na.se/artikel/misstankte-hjarstamordaren-fortsatt-haktad-gar-med-pa-forlangning
Misstänkte Hjärstamördaren fortsatt häktad – går med på förlängning

Den 45-årige mannen som misstänks för Hjärstamordet har gått med på att vara fortsatt häktad. Utredningen är i sitt slutskede och åklagaren har nu fyra veckor på sig att väcka åtal.

"Slutdelgivning pågår alltjämt och tid behövs därefter för åtals väckande. Det finns fortfarande behov av att den misstänkte är ålagd restriktioner", skriver åklagaren i framställan.

Den 45-årige mannen har under torsdagen gått med på att vara fortsatt häktad. Nu ska åtal vara väckt senast 16 januari. Annars måste åklagaren på nytt begära förlängd tid, eller så måste mannen släppas fri.

Mannens ingående och utgående post granskas av åklagaren. Det är endast med åklagarens tillstånd som mannen får ta emot besök. Han får inte heller umgås med andra häktade.
Citera
2019-12-19, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
www.na.se/artikel/misstankte-hjarstamordaren-fortsatt-haktad-gar-med-pa-forlangning

Den 45-årige mannen som misstänks för Hjärstamordet har gått med på att vara fortsatt häktad. Utredningen är i sitt slutskede och åklagaren har nu fyra veckor på sig att väcka åtal.

"Slutdelgivning pågår alltjämt och tid behövs därefter för åtals väckande. Det finns fortfarande behov av att den misstänkte är ålagd restriktioner", skriver åklagaren i framställan.

Den 45-årige mannen har under torsdagen gått med på att vara fortsatt häktad. Nu ska åtal vara väckt senast 16 januari. Annars måste åklagaren på nytt begära förlängd tid, eller så måste mannen släppas fri.

Mannens ingående och utgående post granskas av åklagaren. Det är endast med åklagarens tillstånd som mannen får ta emot besök. Han får inte heller umgås med andra häktade.

Vem vill besöka honom, tro?

SD benämns nu som Hjärstamördaren! Har det stått så tidigare?
NA:s rubrik "Misstänkte Hjärstamördaren......"
Hm, borde väl istället stå "Misstänkt för mordet i Hjärsta går med på fortsatt häktning....", eller?
Citera
2019-12-19, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Menar du något speciellt där, eller FU rakt av bara?

Förhörsprotokoll, beslagsprotokoll m.m.
Citera
2019-12-19, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
@Draifos tror inte, vederbörande håller sig inom ramen av fakta, vilket även du borde göra, men som sagt var, vi får helt enkelt se vad som kommer att äga rum när KammarÅklagaren Åsa Hiding anser sig vara mogen för ett åtal mot den nu mordmisstänkte SD på sannolik skäl, misstänkt för att tidigare ha bragt LW om livet bakom ett bullerplank, tids nog får även du veta, det vill säga, när den aktuella dagen träder i kraft.

Mvh/ JM

Beskriv gärna vad det är jag gör som inte "håller sig inom ramen av fakta"? Tror du kan få det lite svårt där, men gör ett försök.
Citera
2019-12-19, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

"den 45-årige mannen har under torsdagen gått med att vara fortsatt häktad"

Vad hade egentligen hänt ifall han ej gått med på detta? Någon som vet?
Citera
2019-12-19, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Vem vill besöka honom, tro?

SD benämns nu som Hjärstamördaren! Har det stått så tidigare?
NA:s rubrik "Misstänkte Hjärstamördaren......"
Hm, borde väl istället stå "Misstänkt för mordet i Hjärsta går med på fortsatt häktning....", eller?

Skulle tro att åtminstone HD och JG köar för att gladeligen träffa mördaren.
Även järngänget med Joikarainen, PN, SS och fler saknar säkert sin idol och läromästare.

Jo SD bör kallas för vad han är, en satans mördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in