2019-12-09, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Du hoppas för mycket! Väldigt brutala och långt utdragna våldsdåd som slutar men död har inte gett livstid.

Nu undrar jag om åklagaren håller på att "fnula" med. Är det personlighetsprofilen, "den som alla mördare har" som ska bli det sista avgörande biten för att sätta MGM bakom galler? Går vi in i första kvartalet 2020 med en ännu lite mörare häktad.

Undrar jag om inte åklagaren skulle byta strategi och pröva sätta HD bakom galler i stället. Efter lika lång tid och noggrant framtagen "personlighetsprofil" mot mallen för mördare lyckas bättre?

Nu kan ju inte ÅK besluta det själv, hon måste övertyga TR om att den
bevisning hon har räcker för sannolika skäl.
Eftersom HD är ute å ränner så har inte ÅK tillräckligt på
fötterna för att få henne häktad på sannolika skäl.
Citera
2019-12-09, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det låter ju jättebra, men har åklagaren ens antytt att det skulle finnas planer på att åtala någon här?
Inget åtal i sikte efter mordet på väster
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/atal-efter-mordet-pa-vaster-skjuts-troligtvis-upp

Du tror alltså inte att bevisningen räcker för åtal?
Citera
2019-12-09, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Du tror alltså inte att bevisningen räcker för åtal?

Det får vi först se när KammarÅklagaren Åsa Hiding kommer dit, det borde även du begripa, att sådan är verkligheten.

Mvh/JM
Citera
2019-12-09, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det får vi först se när KammarÅklagaren Åsa Hiding kommer dit, det borde även du begripa, att sådan är verkligheten.

Mvh/JM

Vad hindrar Draifos från att redan nu ha en tro på saken? Vi får väl se om han kan svara för sig själv.
Citera
2019-12-09, 22:16
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nu kan ju inte ÅK besluta det själv, hon måste övertyga TR om att den
bevisning hon har räcker för sannolika skäl.
Eftersom HD är ute å ränner så har inte ÅK tillräckligt på
fötterna för att få henne häktad på sannolika skäl.

ÅK kan ju inte bara ge upp målet så där utan kamp mycket prestige går då förlorad.
Citera
2019-12-09, 22:17
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Så med andra ord så kan det mycket väl finnas hot och trakasserier från SD mot LW. Du bara gissar att så inte är fallet.

Du gissar att så är fallet och som trist jurist garderar jag för att det möjligtvis förhåller sig med det som med den så kallade misshandeln. Såvitt är känt har det ju inte anmälts några hot.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-12-09 kl. 22:20.
Citera
2019-12-09, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
ÅK kan ju inte bara ge upp målet så där utan kamp mycket prestige går då förlorad.

När det gäller prestigen så är hon nog som en terrier

Hon hade HD häktad på skälig misstanke, men släppte ut henne utan att ens
försöka få henne omhäktad, alltså bevisningen räcker inte för sannolika skäl.

Men det kan ändra sig, det vet vi inte.
Citera
2019-12-09, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Vad hindrar Draifos från att redan nu ha en tro på saken? Vi får väl se om han kan svara för sig själv.

@Draifos tror inte, vederbörande håller sig inom ramen av fakta, vilket även du borde göra, men som sagt var, vi får helt enkelt se vad som kommer att äga rum när KammarÅklagaren Åsa Hiding anser sig vara mogen för ett åtal mot den nu mordmisstänkte SD på sannolik skäl, misstänkt för att tidigare ha bragt LW om livet bakom ett bullerplank, tids nog får även du veta, det vill säga, när den aktuella dagen träder i kraft.

Mvh/ JM
Citera
2019-12-09, 22:53
Medlem
Citat:
Så med andra ord så kan det mycket väl finnas hot och trakasserier från SD mot LW. Du bara gissar att så inte är fallet.

Jag vet att det finns en stor mängd av dåvarande trakasserier, utförda av SD direkt mot LW, däremot känner jag inte till om det förekommit någon form av hot från vederbörande riktat mot LW.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-09, 22:59
Medlem
Citat:
@Draifos tror inte, vederbörande håller sig inom ramen av fakta, vilket även du borde göra, men som sagt var, vi får helt enkelt se vad som kommer att äga rum när KammarÅklagaren Åsa Hiding anser sig vara mogen för ett åtal mot den nu mordmisstänkte SD på sannolik skäl, misstänkt för att tidigare ha bragt LW om livet bakom ett bullerplank, tids nog får även du veta, det vill säga, när den aktuella dagen träder i kraft.

Mvh/ JM

Så han tror aldrig något? I det här inlägget chansade han då friskt:

Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag skulle nog gissa tvärtom, att hon kan ha större möjligheter att nå framgång med ett åtal för just mord. I det fallet borde det ju åtminstone gå att styrka att ett brott har begåtts.

Btw, är Draifos inte förmögen att besvara frågor själv? Och vad anser du att jag inte håller mig till faktamässigt, det sista vill jag gärna veta.
Citera
2019-12-09, 23:02
Medlem
Citat:
Jag vet att det finns en stor mängd av dåvarande trakasserier, utförda av SD direkt mot LW, däremot känner jag inte till om det förekommit någon form av hot från vederbörande riktat mot LW.

Mvh/ @JokerMannen

Vi kan väl formulera det som följande: enligt uppgifter så finns det även direkta hot.
Citera
2019-12-10, 01:40
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Vi kan väl formulera det som följande: enligt uppgifter så finns det även direkta hot.

Så du har inte sett trakasserierna och
hoten själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in