2019-12-18, 20:32
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vad dessa personer tycker nu när dom mist JD har Inget med detta brottsfall att göra! Det är snarast så att i sorg fokuserar man på den avlidnes alla goda sidor. Man är inte sig själv. Mamman kanske satt kvar och såg sin sons obduktionsbilder.

Det gjorde hon. Det var en hög duns inne i rättssalen och så kommer hon och flickvännen utspringandes. Båda storgråtande.

I dag fick vi höra av rättsläkaren om hur liket såg ut. Höger arm och ben var allt skinn och kött bortbränt. Det mesta våldet var mot huvudet och kroppen var i förruttning.
Ingen av oss är endimensionell. BO var säkerligen en kriminell knarkare för en del, men han var säkert också en älskvärd son och vän för andra.
Citera
2019-12-18, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Det gjorde hon. Det var en hög duns inne i rättssalen och så kommer hon och flickvännen utspringandes. Båda storgråtande.

I dag fick vi höra av rättsläkaren om hur liket såg ut. Höger arm och ben var allt skinn och kött bortbränt. Det mesta våldet var mot huvudet och kroppen var i förruttning.
Ingen av oss är endimensionell. BO var säkerligen en kriminell knarkare för en del, men han var säkert också en älskvärd son och vän för andra.

Befarade nästan det. Målsägarbiträdet brukar starkt avråda från att sitta kvar utan rekommenderar klienten att lämna salen. Men kan inte tvinga klienten. Just dessa bilder sitter nu fästade på den anhöriges näthinna. Det grumlar linsen.
Citera
2019-12-18, 21:26
Medlem
Liivs avatar
Citat:
Jag var inte med i går när han hördes. I morse hördes Markus av de andras advokater. Tyckte inte att de lyckades speciellt bra, men åklagaren kan ha varit bättre i går. Markus grät en skvätt och var förkrossad över det "oåterkalleliga" som skett (hans ord).

Hoppas att rätten inser att han är den som utdelat det första slaget och har det största våldskapitalet av de tre, med flera misshandelsdomar bakom sig. Både Markus och Mattias är rätt grova. Jimmy ser tanig och utmärglad ut. Kan också påpeka att Markus ser mycket mer civiliserad ut efter att han låtit håret växa under häktningen. Första dagen förevisades övervakningsfilmer från bensinmacken där han hade rakat huvud.

Först av allt, tack för att du är där och delar med dig!

Och ja, jag har samma förhoppningar som du. Jag tror absolut att Markus varit den drivande under hela förloppet. Planering, misshandel och försöket till att gömma undan allt.
Citera
2019-12-18, 22:48
Medlem
Citat:
Det verkar vara det vanliga blandmissbruket. De petar väl i sig vad de får tag på. Mycket alkohol. Vad det gäller MS har det nämnts benzo, amfetamin och hasch. Han injicerar amfetaminet.
Nä nu tog du fel på person- det är J.L som injicerar och käkat Benz, rökt braj oh druckit. M .s hade druckit innan och tog tjack efteråt.
M.i hade väl druckit och rökt på
Citera
2019-12-18, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overhill
Det stod att ms injicerrat 1 gram amfetamin
Nä m.s drog det i näsan.
J.l håller på med sprutor å skit
Citera
2019-12-18, 23:10
Medlem
Fy satan vilken magsjuka..
Haft en hel del att läsa ikapp om man säger så!!

Tänkte säga till en början att jag är inte alls förvånad över att M.S erkände mer än de 2 andra redan rättegångens första dag. Tror det är en kombination av taktik (lindrigare straff) men också att han är mjukare än de andŕa. Han har ju egen familj att tänka på också.

Sen är jag inte heller förvånad över att M.I var fokuserad och "intresserad". Han snappade helt klart upp åt vilket håll pendeln var på väg att svänga. När M.S börjar gola skyndar han sig snabbt att släta över och förminska sin egen del. Gissar att deras vänskap är förbi...

J.L har jag inte fått grepp om. Han verkar tom lost av sina anhöriga som inte ens brytt sig om att fixa fram kläder till den "stora dagen". Han får väl stå sitt kast och bära skamhuvudet, helt rätt. Tyckte redan tidigare att hans mamma var inne på det spåret. Hon hymlade liksom inte.

En annan grej som slog mig var det här med att E.P pratade om att de planerade att bilda familj.. Eeeeh what? Skulle det vinna sympatier? Herregud, man skaffar väl inte barn när man är mitt i ett missbruk, saknar utbildning, jobb och har inte ens ett eget bankomatkort.. Jisses!!!

Vidare håller jag med om att N.S rider verkligen på den här sorge-vågen. Ända sedan försvinnandet har hon varit typ manisk med att uppdatera och hjärta allt och alla. Visst, man kan reagera olika i sorg.. Men det är sånt jävla hyckleri med tanke på all jävla oreda hennes egen son ställt till med. Men det verkar vara glömt och förlåtet likt amen i kyrkan.

Förvånad är jag också över att ingen gick hårdare åt vittnet som hörde bråket. Killen kan ju aldrig ha hört talas om civilkurage. Tänk om han lyft luren.. Hade säkert varit försent ändå, men anhöriga hade iaf sluppit oro, våndas i flera dagar och givetvis grifefridsbrottet.
Vilket stolpskott alltså, hans föräldrar måste vara riktigt stolta över att ha fostrat en son med sådan ryggrad. Not!

Vittnet 100% F.S kanske var upptagen med att punda så han inte hade tid att vittna. Jävla märkligt. Men han verkade också vara en jävla lirare redan från första början.

De anklagades historik säger en hel del. Å det har jag ju tagit upp tidigare också.
Jag får känslan av att alla 3 kommer få samma straff. Fast jag innerst inne är övertygad om att M.I varit mest brutal och drivande. Sedan J.L. M.S var nog mest med på ett bananskal. Sedan vat han ju iof ideékläckare med att bränna offret osv. Tror inte det blir nå maxstraff. Utan lagom, det är ju typiskt det här mellanmjölkslandet. Lite hängslen och livrem typ.

Intressant dag imorgon må jag säga!

Du som är där, hatten av för dig!!
Citera
2019-12-18, 23:20
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inteaktivnu
Nä nu tog du fel på person- det är J.L som injicerar och käkat Benz, rökt braj oh druckit. M .s hade druckit innan och tog tjack efteråt.
M.i hade väl druckit och rökt på

Korrekt Jimmy ska det vara.
Citera
2019-12-19, 00:22
Medlem
Angående F.S så var det J.L som kallade han som vittne. F.S kontaktade J.L's advokat. Och kollade om det verkligen kunde stämma att MGM ville ha han som vittne. Pratade med F.S igår då vi är vänner, och han ville vittna. Men han fick ett samtal från tingsrätten att han inte var önskad som vittne längre. Varför visste han inte. Behövde väl inte två som vittnade med samma utsago.
Han ville föra sin egen talan, och sitta där själv i rätten och inte låta någon annan föra hans talan. /S.M
Senast redigerad av Loneranger-Deluxe 2019-12-19 kl. 00:26.
Citera
2019-12-19, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liiv
Först av allt, tack för att du är där och delar med dig!

Och ja, jag har samma förhoppningar som du. Jag tror absolut att Markus varit den drivande under hela förloppet. Planering, misshandel och försöket till att gömma undan allt.

Man är ju inte ens förvånad om det är så, snarare mer regel än undantag.
Skulle faktiskt velat se att han får vård ist för fängelse! Rättspsyk hade nog varit det bästa.
Citera
2019-12-19, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wintersorg
Man är ju inte ens förvånad om det är så, snarare mer regel än undantag.
Skulle faktiskt velat se att han får vård ist för fängelse! Rättspsyk hade nog varit det bästa.

Är av samma mening.
Citera
2019-12-19, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrerad
Men exakt! TV-program, intervjuer, poddar...finns massor att casha in (både pengar och sympatier) för morsorna till pundare som råkat illa ut.
Det beteendet äcklar mig så oerhört, fan prata om din egna jävla unges brottsliga liv och skit han gjort innan du snörvlar i media om vilka monster andra är och ska uppvigla folk till hur hemskt allting är och hur fruktansvärt utsatta de är av dessa sk monster.

Det Här gäller varenda jävla kärring som bölar i media och inte nu bara specifikt den här tokkärringen.

Det där håller jag med dig om!
Citera
2019-12-19, 05:51
Medlem
N.S Har väl fått de barn hon förtjänar, när man inte tar hand om de som små, utan åker runt och super istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in