2019-12-18, 17:42
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravabacken
Kan man ta del av de gamla domarna på något vis?

Det framkommer ingenstans (vad jag sett) vilka droger MI och MS tagit, såg ev. att MS tagit amfetamin efteråt, men kan någon tydliggöra (om ni orkar).

Och (lite sen på bollen kanske) varför går de inte hårdare åt MI vad det gäller strypgreppet och den ändrade utsagan. Kanske de gjorde men har inte sett något av det.

Det verkar vara det vanliga blandmissbruket. De petar väl i sig vad de får tag på. Mycket alkohol. Vad det gäller MS har det nämnts benzo, amfetamin och hasch. Han injicerar amfetaminet.
Citera
2019-12-18, 18:00
Medlem
Klart morsan ska göra reklam för framtida tv-program via facebook, bara smida medan järnet är varmt.......
Citera
2019-12-18, 18:06
Medlem
Citat:

Det framkommer ingenstans (vad jag sett) vilka droger MI och MS tagit, såg ev. att MS tagit amfetamin efteråt, men kan någon tydliggöra (om ni orkar).

Och (lite sen på bollen kanske) varför går de inte hårdare åt MI vad det gäller strypgreppet och den ändrade utsagan. Kanske de gjorde men har inte sett något av det.

De gamla domarna lär du hitta på lexbase, dock får man betala för dem där. Du kan maila/ringa tingsrätten också och ta del av gamla domar, det svåra med det är ju att Varje tingsrätt bara ger ut sina egna domar -och det beror på vilken ort brottet är begått vilken tingsrätt som handlagt ärendet. Och det finns ju rätt många tingsrätter i Sverige.

Ang vilka droger de tagit vid brottet fins ju inga analyser efterersom de inte blev tagna i samband med brottet utan en tid efteråt så uppgifterna om deras drogintag kommer som jag fattat det både från dem själva men även från folk i samma kretsar o det ska då ha varit benso, amfetamin och alkohol i en salig jävla blandning.
Citera
2019-12-18, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickyBalboa
Klart morsan ska göra reklam för framtida tv-program via facebook, bara smida medan järnet är varmt.......

Men exakt! TV-program, intervjuer, poddar...finns massor att casha in (både pengar och sympatier) för morsorna till pundare som råkat illa ut.
Det beteendet äcklar mig så oerhört, fan prata om din egna jävla unges brottsliga liv och skit han gjort innan du snörvlar i media om vilka monster andra är och ska uppvigla folk till hur hemskt allting är och hur fruktansvärt utsatta de är av dessa sk monster.

Det Här gäller varenda jävla kärring som bölar i media och inte nu bara specifikt den här tokkärringen.
Citera
2019-12-18, 18:47
Medlem
Overhills avatar
Citat:

Det stod att ms injicerrat 1 gram amfetamin
Citera
2019-12-18, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrerad
Men exakt! TV-program, intervjuer, poddar...finns massor att casha in (både pengar och sympatier) för morsorna till pundare som råkat illa ut.
Det beteendet äcklar mig så oerhört, fan prata om din egna jävla unges brottsliga liv och skit han gjort innan du snörvlar i media om vilka monster andra är och ska uppvigla folk till hur hemskt allting är och hur fruktansvärt utsatta de är av dessa sk monster.

Det Här gäller varenda jävla kärring som bölar i media och inte nu bara specifikt den här tokkärringen.
Du menar att det BO blev utsatt för inte behöver tas upp i media då han var missbrukare? Uppfattar jag dig rätt?
Människoliv värderas då enligt dig till att det inte spelar någon roll om en missbrukare mördas eller på annat sätt försvinner.
Rätt taskig människosyn om det är så du menar
Citera
2019-12-18, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Du menar att det BO blev utsatt för inte behöver tas upp i media då han var missbrukare? Uppfattar jag dig rätt?
Människoliv värderas då enligt dig till att det inte spelar någon roll om en missbrukare mördas eller på annat sätt försvinner.
Rätt taskig människosyn om det är så du menar
Jag menar exakt det jag skriver: ge fan i att skönmåla missbrukare som levt och agerat som AS, bara för han blivit mördad betyder det inte han är ett helgon.

Det är alltså glorifierandet av brottsoffret i relation till demoniseringen av förövarna kombinerat med hetsandet och uppvigligingen mot förövarna jag vänder mig mot.
Så jag har nog fan så mycket bättre människosyn än de som deltar i sådan skit har.
Citera
2019-12-18, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrerad
Jag menar exakt det jag skriver: ge fan i att skönmåla missbrukare som levt och agerat som AS, bara för han blivit mördad betyder det inte han är ett helgon.

Det är alltså glorifierandet av brottsoffret i relation till demoniseringen av förövarna kombinerat med hetsandet och uppvigligingen mot förövarna jag vänder mig mot.
Så jag har nog fan så mycket bättre människosyn än de som deltar i sådan skit har.
Nu blir jag uppriktigt nyfiken, är det någon som har glorifierat BO här i tråden.
Trådarna som finns om BO innehåller en del brott ja, men inget som tyder på något längre straff.
Gärningsmännen har gjort sig skyldiga till att en människa mist livet, och då anser jag att uppvigling mot dem är en rätt lindrig handling
Citera
2019-12-18, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Nu blir jag uppriktigt nyfiken, är det någon som har glorifierat BO här i tråden.
Trådarna som finns om BO innehåller en del brott ja, men inget som tyder på något längre straff.
Gärningsmännen har gjort sig skyldiga till att en människa mist livet, och då anser jag att uppvigling mot dem är en rätt lindrig handling
Han som alla andra har nog läst på bo:s mammas och flickväns fb. Dom framställer bo som guds bästa barn.. Gm som värsta knarkande monstren. Visst är det förjävligt att döda någon..o förlåtligt. Men att låtsas framställa bo som ett helgon är då helt fel. Han var ett likadant knarkande monster..skyldig till stölder och misshandlar..även till rån mot en butik. Vad tror du han ställt till med för folk?? Hur tror du bo:s offer känt sig?? Han har aldrig stått för det han gjort.
Citera
2019-12-18, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Det är riktigt att han sagt så i förhöret, men sedan han läst om dödsorsaken i FUP har han ändrat sig.

Under dagens sista session togs personalia upp. Jimmy finns med i 11 avsnitt i belastningsregistret. Mest narkotika innehav och något tillgreppsbrott.
Mattias har bara en trafikförseelse. Sedan maj har han varit sjukskriven för utbrändhet och har problem med alkohol. Han har mått och mår psykiskt dåligt i häktet. Det syns på honom. Han ser helt förkrossad ut, med tom blick.
Markus har 12 avsnitt i brottsregistret. Flera misshandlar, narkotikabrott och rattfylleri.

Jag kommer att närvara i morgon, men inte spela in något. Däremot kommer jag att rapportera det jag hör.

Stort tack på förhand!
Citera
2019-12-18, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simpson82
Han som alla andra har nog läst på bo:s mammas och flickväns fb. Dom framställer bo som guds bästa barn.. Gm som värsta knarkande monstren. Visst är det förjävligt att döda någon..o förlåtligt. Men att låtsas framställa bo som ett helgon är då helt fel. Han var ett likadant knarkande monster..skyldig till stölder och misshandlar..även till rån mot en butik. Vad tror du han ställt till med för folk?? Hur tror du bo:s offer känt sig?? Han har aldrig stått för det han gjort.
Har själv kikat in på anhörigas medier och ser ingen glorifiering där, det man ser är en väldig sorg och en önskan om upprättelse.
Victimblaming är populärt här på fl.b, JD har väl aldrig haft ihjäl någon annan. Att han var missbrukare är ju klarlagt, men det var även monstren som tog honom av daga
Citera
2019-12-18, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simpson82

Vad dessa personer tycker nu när dom mist JD har Inget med detta brottsfall att göra! Det är snarast så att i sorg fokuserar man på den avlidnes alla goda sidor. Man är inte sig själv. Mamman kanske satt kvar och såg sin sons obduktionsbilder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in