Citat:
Ursprungligen postat av
firebird1974
Vi måste också förstå att det finns två offer i detta fruktansvärda mord, LWs anhöriga lider nog alla helvetets kval över förlusten av LW, Men SDs anhöriga är också ofrivilliga offer i detta mord,Dom får säkerligen genomgå skärselden i form av skam,blickar,viskande röster bakom deras ryggar,människor som slutat hälsa,ja listan kan göras lång,SDs far och mor, syskon,barnen ska inte behöva stå till svars för vad SD är misstänkt för
Helt klart är alla inblandade offer på ett eller annat sätt.
Snacket går naturligtvis, det är obehagligt.
Men ännu värre kanske känslan är att någon du älskar, någon du trodde du kände, någon du litar på inte var den du trodde?
Borde bli en livslång process som kanske aldrig läker.
Kan man som barn förlåta en far som har varit inte bara otrogen mot din mamma, men som också utsatt dig för det som det innebär att vara barn till en mördare?
Pappa valde de här lösningen trots att han hade oss, älskar han mig?, älskar han oss?, splittrat hem, mamma kanske medskyldig, stämpel i pannan, kan man leva ett normalt barn/ungdomsliv?, ska jag/måste jag förlåta?, mina barn ska växa upp med att veta att morfar mördade sin älskarinna, det tar aldrig slut...
Konsekvenserna är oändliga.