2019-12-17, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Äntligen sa någon annan det.
Ett erkännande är inte en förutsättning för åtal.

Och tillägger att ett erkännande inte alltid leder till åtal.
Citera
2019-12-17, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Jag har fortsatt söka efter spår, dessvärre resultatlöst. Jag betvivlar inte att det kan ha förekommit sådana uppgifter i tråden och jag litar på dig när du återger minnen av att ha läst dem, men av det jag kan utröna kan jag inte fastslå att det framkommit i tidningarna att Tishko fastnat på övervakningskamera. Tyvärr.

Angående alternativmedia är till och med de märkligt tysta om den här händelsen. Det är anmärkningsvärt eftersom de brukar älska att grotta i historier av typen "utlänning dödade svenska, hedersmotiv misstänkt".

Är ledsen om jag ställt till det. Men har ju fått det någonstans ifrån.
Brukar kunna skilja på "Detta är en typisk trådsanning" och "Slutsatsen av denna länk verkar trovärdig".
Eller har någon bara spekulerat kring Ljungskile och kamera.
Polisen kan ha sagt till media att man ska undersöka elektroniska spår som mobiltelefoner, övervakningskameror osv ..i nära anslutning till text om Ljungskile - och därefter kan någon i tråden sagt att T kan ha fastnat på kamera i Ljungskile?
Senast redigerad av Marielo 2019-12-17 kl. 01:12.
Citera
2019-12-17, 01:06
Medlem
Citat:
Har för mig att någon länkade i början av utredning.
Eftersom min fantasi anpassar sig efter det jag läst och betrott och jag vet att jag tänkte "Han kanske var där för att köpa verktyg" och sedan "Han kanske stannade på vägen efter att ha gömt henne, eller fyllt på bensin", jag tror i denna ordning - så tror jag det funnits skäl att tänka så.
I den ordningen eftersom det i mitt register finns minnen av fall jag läst om där gärningsmännen filmats just på mackar. Men skulle aldrig uppfinna "han har nog också setts på en mack, som alla andra gärningsmän" utan att ha fått underlag för det.
"Gömt henne på vägen hem" kommer i andra hand men det spelar ingen roll nu då vi inte vet klockslag.
Tänk på att jag även läst "underjordisk" media som vad heter de nu igen ..som dyker upp när man googlar. Expo? Fira tider? Avpixlat? Läser dem tillfälligtvis om de dyker upp. Och vad jag förstått skriver i enlighet med vanliga media men ofta med namn på folk som vanliga media undviker att skriva eller inte får skriva ut. Ibland också med ganska elak text medan fakta stämmer med vad som t ex sagts på TV osv.
Det var INNAN förhöret med MGM om Ljungskile som detta med "fångats på övervakningskamera" stod att läsa.
Med andra ord skulle polisen förhört honom efter att ha sett filmen?
Men sedan stod att det inte framkommit något på någon film, att han inte fångades, och det minns jag att jag kommenterade.
Likväl blev han förhörd just pga övervakningskamera ...? Eller är allt bara trådar? Var det bara iakttagelser? Om iakttagelser i Ljungskile har jag nämligen INTE läst som jag minns utan fick läsa nu.
Ja det är vad jag minns.

Jo .. jag minns nu damen med hunden som morrade i trakten av Ljungskile.
Men ingen man som gjort iakttagelser.
Citera
2019-12-17, 01:10
Medlem
Citat:
Är ledsen om jag ställt till det. Men har ju fått det någonstans ifrån.
Brukar kunna skilja på "Detta är en typisk trådsanning" och "Slutsatsen av denna länk verkar trovärdig".
Eller har någon bara spekulerat kring Ljungskile och kamera.
Du har definitivt inte ställt till det! Jag uppfattar att du skrivit i välvilja - vi för resonemang kring spekulationer och hjälps ju även åt att kolla upp olika spår så det blir rätt och riktigt. Som det ska fungera
Citera
2019-12-17, 01:14
Medlem
Citat:
Du har definitivt inte ställt till det! Jag uppfattar att du skrivit i välvilja - vi för resonemang kring spekulationer och hjälps ju även åt att kolla upp olika spår så det blir rätt och riktigt. Som det ska fungera

Tack för det. Man vill ju inte göra folk tröttare och snurra till det ännu mer ...
Vi får snart se en del hållbara fakta hoppas vi ..
Citera
2019-12-17, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugerbra
Tar absolut ingen hänsyn till någon som har styckat en annan människa.
Varför skulle man det?
Man kan inte stycka på ett icke kränkande sätt.
Det är inte normalt att göra något sånt och det är inte enbart vad jag tycker utan det är så.

Instämmer.
Man kan inte älska och stycka samtidigt.
Kan inte i min fantasi se en sådan bild framför mig, ens om jag låtsas
att den var på TV i thriller.
En man ser djupt älskande ut och styckar sin kvinna han nyss dödat, med el utan avsikt.
Kanske med avskedskyss ...?

Groteskt. Makabert.
Citera
2019-12-17, 01:45
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Om afghanhelvetet går fri hoppas jag pöbeln gör sitt...

Angående kroppsdelen man funnit - behöver det egentligen vara huvudet? Låt oss säga att man funnit bålen (självklart), ett ben, fot, arm, eller hand och denna del är synnerligen slarvigt avkapad - kan man då inte utgå ifrån att offret är avlidet/mördat, med allra största sannolikhet? Kanske till och med att det finns tydliga tecken på att separeringen skett efter dödens intåg?
Citera
2019-12-17, 01:52
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Om afghanhelvetet går fri hoppas jag pöbeln gör sitt...

Angående kroppsdelen man funnit - behöver det egentligen vara huvudet? Låt oss säga att man funnit bålen (självklart), ett ben, fot, arm, eller hand och denna del är synnerligen slarvigt avkapad - kan man då inte utgå ifrån att offret är avlidet/mördat, med allra största sannolikhet? Kanske till och med att det finns tydliga tecken på att separeringen skett efter dödens intåg?

Jag har tagit upp detta tidigare, men fick inte ett 100%igt svar, så det är nog oklart.
Citera
2019-12-17, 02:02
Medlem
Citat:
Först kan sägas att polisen har ett ganska regelmässigt sätt att formulera sig på, man uttrycker sig konsekvent med hjälp av bestämda ordval.

Att döma av polisens formuleringar idet här fallet - krävs det ungefär att en lekman ska kunna konstatera, att det under inga omständigheter går att överleva utan kroppsdelen. Det här stöttas av flera kriminologer och andra som har uttalat sig, som alla menar att det finns ytterst få alternativ. Således är det definitivt inte en hand, sen får du dra dina egna slutsatser.

Jag förstår att folk är nyfikna - men den här evighetsdiskussionen är tröttsam och faktiskt även ovärdig Wilmas minne, tycker jag faktiskt.
Senast redigerad av Olbars 2019-12-17 kl. 02:07.
Citera
2019-12-17, 02:11
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Att döma av polisens formuleringar krävs det ungefär att en lekman ska kunna konstatera, att det under inga omständigheter går att överleva utan kroppsdelen. Det här stöttas av flera kriminologer och andra som har uttalat sig, som alla menar att det finns ytterst få alternativ. Således är det definitivt inte en hand, sen får du dra dina egna slutsatser.

Jag förstår att folk är nyfikna - men den här evighetsdiskussionen är tröttsam och faktiskt även ovärdig Wilmas minne, tycker jag faktiskt.

Okey! Det är din åsikt. Jag anser i sådana fall att hela tråden är ovärdig hennes minne då det enkom är en massa spekulationer - även från din sida... Skiter totalt i vad du tycker - är inte detta ett diskussionsfora? Vem är du att bestämma vad som diskuteras i tråden? Vad anser du vara adekvat att diskutera i tråden?
Citera
2019-12-17, 02:20
Medlem
Citat:
Okey! Det är din åsikt. Jag anser i sådana fall att hela tråden är ovärdig hennes minne då det enkom är en massa spekulationer - även från din sida... Skiter totalt i vad du tycker - är inte detta ett diskussionsfora? Vem är du att bestämma vad som diskuteras i tråden? Vad anser du vara adekvat att diskutera i tråden?
Problemet är inte spekulationerna, problemet är när samma fruktansvärt tröttsamma frågor uppkommer för sjuttioelfte gången i ordningen av folk som vare sig läser trådar eller media innan de börjar kommentera.

Nåväl, rant over. Tack och god kväll.
Citera
2019-12-17, 02:28
Medlem
Nalle22s avatar
ja jag tror inte de hittat någon kropps del. det va bara för att skrämma mor och far så ett de skulle prata innan häktning-vilket tuvär! slutade i att de släppte de två.
övrigt tror jag de har rätt mgm.

eller så hittade polisen tex en hand? då tar det bara ca 1 timme att kolla finger tryck i reg.
om dna skulle kollas tar det ca 4 tim vilket är mycket kortare än den tid det tog från det-
att det skrevs här att någon kroppsdel är hittad. de hade ca 9 timmar på sig +- 3 timmar att analysera detta.
om de har hittat någe är det sannolikt i sammanhanget möjligen om de är hittat i utloppet till havs (annars inte).
Senast redigerad av Nalle22 2019-12-17 kl. 02:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in