Citat:
Ursprungligen postat av
vemsa
Du läser inte vad jag skriver ordentligt, eller så rycker du bitar ur sitt sammanhang. Jag svarade på en fråga och jag menar förstås att jag skulle föredra att bli styckad av någon som älskar mig, framför att bli styckad av någon som inte älskar mig. Den som älskar mig kommer nämligen troligen att stycka mig på ett mer värdigt och mindre kränkande sätt.
Men självklart vill jag helst slippa både bli styckad och dödad.
Man bör ta hänsyn till att människor kan bli chockade och ta dåliga beslut av att ha en död kropp i sin närvaro.
Fokus bör ligga på att förhindra mord och alla andra dödsfall. Och styckning är ett betydligt mindre problem än dödsfall.
Är du elak och usel med flit eller är du så dum i huvudet att du inte förstår att styckningen drabbar
anhöriga och att folk reagerar med avsky med rätta?
Jag vill inte diskutera vidare med dig men jag tänker inte låta dig stå oemotsagd, det är än värre.
Du är en osedvanligt oförstående och hänsynslös fan, som beter dig så bottenlöst äckligt i en tråd om en mördad tonåring. (Nej, det är du inte ensam om, men din trådhistorik sticker verkligen ut!)
OnT: Ja, brott mot griftefriden har också ett lägre straffvärde än mord. Så? Ditt jidder är irrelevant eftersom en död människa, vare sig du eller W, känner någonting i det läget.