2019-12-16, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Men hur kan de veta att delen inte separerades tex efter två timmar, samt att den kan ha separerats under dödens inträffande (alltså del av eller hela dödsorsaken)?
Det tyder ju på att det inte fanns några tecken på död, vilket i sin tur borde betyda att dessa tecken kommer först efter ca en timma.

I och med att cirkulationen upphör vid dödens inträdande så vet och ser obducenten det.
Citera
2019-12-16, 22:13
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uniktanvandarnamn
Vet ej. Allmänheten får vagt lugnande besked om att ordningsmakten arbetar intensivt med fallet, främst efter tipsen som kommer in. Hålrummen som du refererar till, kan det vara tunnlarna, eller kulvert under någon av bilvägarna som passerar där? Rätt öde del av staden hur som, men jag vet inte riktigt vad det är du refererar till, tyvärr.

Någon slags schakt eller kulvert som en kille står och filmar (?) ner i: Maps

In mot det områden jag menar - under motorvägsbroarna. Verkar som att man tagit bilderna samtidigt som det var en ordentlig brand ner mot hamnen för övrigt: Maps

Annan vinkel: Maps

Edit: Jag tänker att det finns väldigt mycket grus och sandhögar lite överallt. Dessutom i områden som kanske inte frekventeras av allmänhet för promenader och liknande.
Senast redigerad av crawly 2019-12-16 kl. 22:20.
Citera
2019-12-16, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Var går gränsen för styckning enligt dig? Hur många kroppsdelar krävs för att du ska räkna det som styckning?

Det enda som krävs för att det ska vara styckning, är väl att avlägsningen av kroppsdelen sker efter döden?
Men det kan kanske hända att någon först skjuter någon så att den dör, men mördaren blir osäker på om personen är död, och halshugger därför också personen när hen redan är död. Och då är det nog inte styckning även om avlägsningen sker efter döden.
Citera
2019-12-16, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Det finns ingen kvinna som är häktad. Den misstänkte kvinnan som försattes på fri fot när häktningsförhandlingarna misslyckades förefaller vara fru till Tishkos pappa, och av allt att döma är hon själv också modern till Tishko.

Mamma pappa barn, därmed.

Jag läste tidigare att det inte är hans mamma utan att hon bor i Göteborg ...
Citera
2019-12-16, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Jag har svarat men hittar inte mitt svar.
Jag har redan svarat att NEJ det handlar naturligtvis INTE om Wilma.
Det kommer från Kim Wall -fallet och är helt offentligt!

Dessutom vet jag aldrig några namn, får bara veta en del intressanta
vetenskapligt framgångar och sådant samt allmänna reaktioner (hur folk kan reagera
- om det har reagerats på något speciellt vis som att någon vägrat ta ett visst jobb, svimmat eller vad som helst) en aldrig namn,
och min vän befinner sig i annat område i Sverige.

Skulle inte ha minsta lust att skriva här om jag vetat NÅGOT om Uddevallas utredningar!

Men det fetstilta som jag citerade skrev du ju att det stod i en tidning.
Citera
2019-12-16, 22:16
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Då undrar jag återigen om det är vanligt med speciella ritualer vid hedersmord, tex halshuggning?
Jag hittade artikeln nedan:

https://www.expressen.se/nyheter/16-aringen-halshoggs-utreds-som-hedersmord/

I så fall kanske det här fallet inte nödvändigtvis är ett styckmord, utan själva mordet orsakade avlägsningen av kroppsdelen.
Det kan ju kanske också vara så att det är dödandet som är det viktiga vid hedersmord, inte lidandet, och därför väljer man en metod som går så snabbt och smärtfritt som möjligt, tex halshuggning.

Det viktiga vid hedersmord är väl ryggdunkandet efteråt. Att få kredd för vad man gjort. Hyllas. Inte skämmas eller behöva ta nåt straff i ett modernt samhälle, väsensskiljt från ett medeltida dito..
En medeltida sedvänja helt enkelt....
Citera
2019-12-16, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Ja, frågan är vad Ljungskile-spåret innebär egentligen. Vid vilken tidpunkt sågs han på macken, är det offentliggjort?

Jag ställde tidigare i tråden en fråga huruvida nån har teorier om vilket alibi han kan ha lämnat, dessvärre utan något gensvar. Alla som påstår sig vara oskyldiga borde ju rimligen ha intresse av att lämna alibi, så det lär även han ha gjort.

Visar det sig att han plötsligt dök upp i krokarna runt Ljungskile mellan kvällen 14e till morgonen 15e november kan det antyda att han inte gjort detta ensam.

Jag vill minnas att det var samma dag hon anses ha avlidit. Men är inte 100%.
Minns nu att jag tänkte "Han kanske var väg tillbaka efter att ha gömt henne"
Innan dess tänkte jag "Han kanske köpte något verktyg" - vilket tyder på innan hon avled.
Citera
2019-12-16, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Det är lugnt. Jag kollar vidare, nyfiken som jag är.
Jag har en del där ifrån. Blandat att han högg henne i underlivet ett X (17) antal gånger. Om hon levde då eller när hon var död när detta hände är ju ganska intressant, i alla fall under min utredning.
Var han ett svin eller ett Supersvin?

Madsen är sexualsadist så det kan ha skett både strax före/under tiden/ och just efter dödens inträde. Vi alla hoppas att det skedde efter....nåt annat är svårt att ta till sig pga det vidriga Madsen gjorde mot KW, men tydligen har jag fel enligt en del andra skribenter i DEN tråden.
Citera
2019-12-16, 22:20
Medlem
Citat:
Men det fetstilta som jag citerade skrev du ju att det stod i en tidning.

Det stod både i tidningar och i rättsprotokoll mm men handlar om Kim Wall. Får gå bakåt och läsa så jag svarar rätt.
I vilket fall, allt jag vet om Kim Wall är offentligt ... och var offentligt på tidigt stadium,
bara att ringa Köpenhamns motsvarighet till svensk tingsrätt och kolla.
Senast redigerad av Marielo 2019-12-16 kl. 22:22.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Nja - det handlar för min del när döden inträffade. Styckad levande eller död.

Det handlar om W - JA.

Jag vill inte tro att W styckades levande. Det är mycket mycket ovanligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Jag läste tidigare att det inte är hans mamma utan att hon bor i Göteborg ...
Det förefaller vara en stor röra kring de här individernas namn, identiteter och även beträffande mantalsskrivning. De verkar ha ett, hur ska jag uttrycka mig, flexibelt förhållningssätt till de här sakerna.

Någon i tråden som de flesta verkar avgöra är initierad i familjen, har dock menat på att kvinnan ska vara mamman.
Citera
Moderator
OYs avatar
Vi får se om T börjar prata ordentligt nu när polisen ska presentera lite mer av vad de har på lager i form av bevisning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in