2019-12-16, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är ju inte det det står. Det står inom en timme, alltså högst en timme efter döden.

Men hur kan de veta att delen inte separerades tex efter två timmar, samt att den kan ha separerats under dödens inträffande (alltså del av eller hela dödsorsaken)?
Det tyder ju på att det inte fanns några tecken på död, vilket i sin tur borde betyda att dessa tecken kommer först efter ca en timma.
Citera
2019-12-16, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Okay, tidningsartiklar är väl en sak.
Jag hade tänkt mig lite som rättsläkare- och tingsrättsprotokoll.
Men jag ska söka vidare till jag hittar dem.
Såvida inte Du har länkar dit.

Jag vet inte säkert om jag har kvar, om det är skärmavbilder så inte säkert de är satta med titel
utan bara har sin automatiska numrering. Jag sparar mycket (utifall att..) men känns det inte viktigt sätter jag inte rubrik, typ "Kim Wall" på skärmavbilden- Kan ta evig tid att hitta, och vet ej i vilken dator ens.
Kontakta Köpoenhamns tingsrätt och be att få utdrag ur förhandlingen.
Det var en kvinnlig obducent minns jag. Hon reserverade sig efter varje påstående med ord jag ej minns men i stil med "Med den och den osäkerhetsmarginalen" "upp till den och den procentens säkerhet" osv.
Hon verkade mycket noga och trovärdig och alla drog efter andan när hon gjorde anföranden.
Senast redigerad av Marielo 2019-12-16 kl. 21:44.
Citera
2019-12-16, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Ingenting absolut ingenting har framkommit i förhör med MGM. Men! en sak har kommit i fram i förhörmed MGM. Det var tidigt i utredningen Tisd 19 nov, Under tisdagen bytte polisen sökområde och sökte framför allt kring Ljungskile efter uppgifter som pojkvännen lämnat i förhör, enligt uppgift till GT, för att sedan återigen gå tillbaka till Uddevalla.

Här bör MGM gett polisen någon slags "hint" var W skulle kunna ha befunnit sig. Min spekulation. Har MGM sagt att W lämnat lägenheten för att bege sig till Ljungskile? i så fall vad skulle det ha kunnat varit?.
Träffa en kompis? Påstod han att W skulle ha åkt någonstans i Ljungskile?. Polisen köpte inte resonemanget och lade snabbt över söket till Uddevalla igen fr.o.m Onsdagen 20 nov. Drog han en lögn som polisen genomskådade?
Jag har missat att läsa de artiklarna. Men förmodligen en lögn i så fall ja. Lögner kan i värsta fall påverka en misstänkts trovärdighet, det är suspekt att bli påkommen med en lögn och inte minst om en sådan sak, men det är knappast olagligt eller så att ljuga i förhör.

Man kan börja fundera på vem som satt munkavle på vem här. Är det advokaten som helt enkelt gett det goda rådet till sin klient att knipa näbb?
Citera
2019-12-16, 21:45
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Jag fick en tanke nu, som berör den misslyckade häktningen av mgm2 och mgm3

Såhär, i fallet med mgm1 säger advokaten att hon inte sett tillräckligt för att motivera häktning, men medger att det kan finnas bevis hon inte sett.

Är det helt omöjligt att åklagaren också har mer bevis på mgm2 eller mgm3, som skulle räcka för häktning - men att åklagaren inte tyckte det var "värt priset" att utlämna informationen ifråga bara för att få dem häktade just nu?

Typ, det är okej att förlora slaget om du sen vinner kriget. Försiggår den sortens rackarspel?

Det är ju självklart så. Absolut. Åkl hade kanske inte vid häktningstillfället allt så väl underbyggt som han egentligen ville. Men imorrn eller på torsdag eller framgent - kanske....
Han tog en rövare helt enkelt i vardagstal. Möjligtvis har han en räv bakom örat - dessutom...
Citera
2019-12-16, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Jag har missat att läsa de artiklarna. Men förmodligen en lögn i så fall ja. Lögner kan i värsta fall påverka en misstänkts trovärdighet, det är suspekt att bli påkommen med en lögn och inte minst om en sådan sak, men det är knappast olagligt eller så att ljuga i förhör.

Man kan börja fundera på vem som satt munkavle på vem här. Är det advokaten som helt enkelt gett det goda rådet till sin klient att knipa näbb?

Det där är litet förenklat uttryckt tror jag: "Efter förhör med pojkvännen" .. för det framkom att hans setts på en övervakningskamera från typ en bensinmack i just Ljungskile.
Det sa han ju antagligen inte själv på eget initiativ i förhör.
Troligen konfronterades han (som jag minns) och sa (antagligen) varför han varit där - och de sökte där.
Sant eller ej vad han där gjorde, men han var tydligen där vid aktuell tidpunkt, minns ej om det var före eller efter, möjligast före man anmälde W som försvunnen.
Senast redigerad av Marielo 2019-12-16 kl. 22:03.
Citera
2019-12-16, 21:48
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uniktanvandarnamn
Industriområde med tågspår, hamnområde, dåligt upplyst. OBS, annat fall, men med en bild av vägen: https://www.gp.se/nyheter/västsverige/misstänkt-mord-i-uddevalla-offret-identifierad-1.5010432. Man har kunnat röra sig förvånansvärt fritt över merparten av de gamla pirarna, mellan silos och avställda vagnar och containrar, i hamn- och slakthusområdena.

Tack för svaret!

Har man sökt av dessa områden, eller har man fokuserat på skog/vatten?
Citera
2019-12-16, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Jag är dels väldigt nära vän med en rättsobducent som berättat ett och annat. (dock inte på
olagligt sätt) ...
Dels har det ju stått i tidningar faktiskt, ungefär såhär:" Rättsläkarens har konstaterat att delen separerades under eller i anslutning till dödens inträffande, inom c:a någon timme" ..Jag minns nu inte exakta minuter och timmar, men det finns fler fall att läsa, där det citeras vad rättsläkare sagt.

I fallet Kim Wall läste jag tingsrättsprotokoll / offentliga utdrag både live och efteråt,
samt hörde delar av rättegången. Där yttrade rättsläkaren under ed dylika uttalanden.

Förtydliga gärna igen, handlar det fetstilta ovan om Wilma?
Citera
2019-12-16, 21:49
Medlem
Läste precis en gamal artikel om en flicka som va borta i ca ett år.
Ett år efter hon försvann hittade en som skulle plocka svamp ett huvud i en säck..
Polisen kunde inte få fram hur hon dog och va tvungna att släppa den misstänkte(pojkvänen).
FEMTON år senare hittades hennes kroppp av en grävmaskinist!!FEMTON år,fy fan....Detta var ett hedersmord😥
Citera
2019-12-16, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbagote
Läste precis en gamal artikel om en flicka som va borta i ca ett år.
Ett år efter hon försvann hittade en som skulle plocka svamp ett huvud i en säck..
Polisen kunde inte få fram hur hon dog och va tvungna att släppa den misstänkte(pojkvänen).
FEMTON år senare hittades hennes kroppp av en grävmaskinist!!FEMTON år,fy fan....Detta var ett hedersmord😥
Har du länk till artikeln?
Citera
2019-12-16, 21:54
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa

Jag tycker nog att ”Vemsa” får orimligt mycket skit.
Som han säger kan människor stänga ned och genomföra väldigt många saker, terapin får man ta sedan.

Så att stycka någon som så är inte så fruktansvärt märkligt som många vill ha det till.

Sedan Kan man ju fundera på motiv och gärning och allting runtomkring.....
Citera
2019-12-16, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa

Nej absolut inte har jag sagt,ja svarade ju just på det.
Det handlar om Kim Wall ur mitt minne.
De är offentligt!

Jag vet ingenting alls om Uddevallas utredningar då min vän som sagt, befinner sig i annat område av Sverige.
Citera
2019-12-16, 21:57
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Jag vet inte säkert om jag har kvar, om det är skärmavbilder så inte säkert de är satta med titel
utan bara har sin automatiska numrering. Jag sparar mycket (utifall att..) men känns det inte viktigt sätter jag inte rubrik, typ "Kim Wall" på skärmavbilden- Kan ta evig tid att hitta, och vet ej i vilken dator ens.
Kontakta Köpoenhamns tingsrätt och be att få utdrag ur förhandlingen.
Det var en kvinnlig obducent minns jag. Hon reserverade sig efter varje påstående med ord jag ej minns men i stil med "Med den och den osäkerhetsmarginalen" "upp till den och den procentens säkerhet" osv.
Hon verkade mycket noga och trovärdig och alla drog efter andan när hon gjorde anföranden.

Det är lugnt. Jag kollar vidare, nyfiken som jag är.
Jag har en del där ifrån. Blandat att han högg henne i underlivet ett X (17) antal gånger. Om hon levde då eller när hon var död när detta hände är ju ganska intressant, i alla fall under min utredning.
Var han ett svin eller ett Supersvin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in