2019-12-16, 21:59
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Förtydliga gärna igen, handlar det fetstilta ovan om Wilma?

Nja - det handlar för min del när döden inträffade. Styckad levande eller död.

Det handlar om W - JA.
Citera
2019-12-16, 21:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Det där är litet konstigt uttryckt: "Efter förhör med pojkvännen" .. för det framkom att hans setts på en övervakningskamera från typ en bensinmack i just Ljungskile.
Det sa han ju inte själv i förhör. Eller så konfronterades han och sa varför han varit där och de sökte där.
Sant eller ej vad han där gjorde, men han var tydligen där vid aktuell tidpunkt, minns ej om det var före eller efter, möjligast före man anmälde W som försvunnen.
Kan du verifiera uppgiften om övervakningskameran vore jag tacksam. Om uppgiften stämmer skulle det kunna placeras in på en tidsaxel. Vare sig det skett dagarna före eller efter som W berövades livet.
Citera
2019-12-16, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Angående att de är taktiska gentemot försvarssidan och döljer viss informationen, och försöker få Tishko att försäga sig - det är väl normalt förfarande, med clickbait-rubrik.

Det visar egentligen bara, återigen, att media/allmänheten är svältfödda med information. Vilket vi förstås redan visste.

Det är precis så det är. Kallas skandal(nöjes)journalistik. Varje artikel som numera publiceras i media täcker hela fallet och guidar oss läsare från händelsens början till slut, successivt byggs nyheten på med "ny" information och "nya" detaljer. Spännande värre Bara det att det "nya" är inte nytt.

Så här går varje utredning till. Försvaret hålls utanför, får lite information från utredningen nu och då som åklagaren portionerar ut precis som han vill. Det tar nästan fram till slutdelgivningen innan försvarssidan har tillgång till allt material. Sen efter delgivningen lite tid för erinran och tid att väcka åtal. Det är vad artikeln säger och att utredningen är sekretessad med dubbla återkomst skydd och det återkomst skyddet pålades säkert utredningen med direkt efter att föräldrarna släpptes från sin anhållan.

Så spännande och fylld av breaking news var denna artikel. Men lite klick blev det allt och det är expressen mycket nöjda med. För media har verkligen inget, inte ens en granne eller vän som bjuder media på något nytt. Fan vad tramsig artikel!
Citera
2019-12-16, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Tack för svaret!

Har man sökt av dessa områden, eller har man fokuserat på skog/vatten?

Vet ej. Allmänheten får vagt lugnande besked om att ordningsmakten arbetar intensivt med fallet, främst efter tipsen som kommer in. Hålrummen som du refererar till, kan det vara tunnlarna, eller kulvert under någon av bilvägarna som passerar där? Rätt öde del av staden hur som, men jag vet inte riktigt vad det är du refererar till, tyvärr.
Citera
2019-12-16, 22:01
Medlem
Citat:
Men hur kan de veta att delen inte separerades tex efter två timmar, samt att den kan ha separerats under dödens inträffande (alltså del av eller hela dödsorsaken)?
Det tyder ju på att det inte fanns några tecken på död, vilket i sin tur borde betyda att dessa tecken kommer först efter ca en timma.

Det där har med blodets tid för koagulering att göra, som jag förstått (jag undrar själv hur det går till exakt), och ses i samband med övrigt man funnit.
Citera
2019-12-16, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Det där är litet konstigt uttryckt: "Efter förhör med pojkvännen" .. för det framkom att hans setts på en övervakningskamera från typ en bensinmack i just Ljungskile.
Det sa han ju inte själv i förhör. Eller så konfronterades han och sa varför han varit där och de sökte där.
Sant eller ej vad han där gjorde, men han var tydligen där vid aktuell tidpunkt, minns ej om det var före eller efter, möjligast före man anmälde W som försvunnen.
Ja, frågan är vad Ljungskile-spåret innebär egentligen. Vid vilken tidpunkt sågs han på macken, är det offentliggjort?

Jag ställde tidigare i tråden en fråga huruvida nån har teorier om vilket alibi han kan ha lämnat, dessvärre utan något gensvar. Alla som påstår sig vara oskyldiga borde ju rimligen ha intresse av att lämna alibi, så det lär även han ha gjort.

Visar det sig att han plötsligt dök upp i krokarna runt Ljungskile mellan kvällen 14e till morgonen 15e november kan det antyda att han inte gjort detta ensam.
Senast redigerad av Olbars 2019-12-16 kl. 22:14.
Citera
2019-12-16, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Barbagote
Läste precis en gamal artikel om en flicka som va borta i ca ett år.
Ett år efter hon försvann hittade en som skulle plocka svamp ett huvud i en säck..
Polisen kunde inte få fram hur hon dog och va tvungna att släppa den misstänkte(pojkvänen).
FEMTON år senare hittades hennes kroppp av en grävmaskinist!!FEMTON år,fy fan....Detta var ett hedersmord😥

Då undrar jag återigen om det är vanligt med speciella ritualer vid hedersmord, tex halshuggning?
Jag hittade artikeln nedan:

https://www.expressen.se/nyheter/16-aringen-halshoggs-utreds-som-hedersmord/

I så fall kanske det här fallet inte nödvändigtvis är ett styckmord, utan själva mordet orsakade avlägsningen av kroppsdelen.
Det kan ju kanske också vara så att det är dödandet som är det viktiga vid hedersmord, inte lidandet, och därför väljer man en metod som går så snabbt och smärtfritt som möjligt, tex halshuggning.
Citera
2019-12-16, 22:04
Medlem
Vem är kvinnan som man har häktat?
Citera
2019-12-16, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elams
Vem är kvinnan som man har häktat?
Det finns ingen kvinna som är häktad. Den misstänkte kvinnan som försattes på fri fot när häktningsförhandlingarna misslyckades förefaller vara fru till Tishkos pappa, och av allt att döma är hon själv också modern till Tishko.

Mamma pappa barn, därmed.
Senast redigerad av Olbars 2019-12-16 kl. 22:09.
Citera
2019-12-16, 22:07
Medlem
Citat:
Nu får du skärpa dig. Jag förstår att du kan bli upprörd över vad jag skriver när du uppenbarligen inte läser ordentligt.

Jag skrev att jag inte tror att man kan se om en kroppsdel har avlägsnats efter döden, om avlägsningen sker omedelbart efter döden. Jag kan ha fel i det antagandet.

Och det finns mer eller mindre hemska sätt att dö på, och det finns mer eller mindre hemska griftefridsbrott. Och vi vet inte ens om hon har blivit styckad ännu. Vi vet bara att en kroppsdel har avlägsnats.
Varför utgå ifrån att det värsta tänkbara har hänt?
Man kan väl iallafall hoppas att Wilma har dött på ett så smärtfritt sätt som möjligt?

Var går gränsen för styckning enligt dig? Hur många kroppsdelar krävs för att du ska räkna det som styckning?
Citera
2019-12-16, 22:08
Medlem
Citat:
Förtydliga gärna igen, handlar det fetstilta ovan om Wilma?

Jag har svarat men hittar inte mitt svar.
Jag har redan svarat att NEJ det handlar naturligtvis INTE om Wilma.
Det kommer från Kim Wall -fallet och är helt offentligt!

Dessutom vet jag aldrig några namn, får bara veta en del intressanta
vetenskapligt framgångar och sådant samt allmänna reaktioner (hur folk kan reagera
- om det har reagerats på något speciellt vis som att någon vägrat ta ett visst jobb, svimmat eller vad som helst) en aldrig namn,
och min vän befinner sig i annat område i Sverige.

Skulle inte ha minsta lust att skriva här om jag vetat NÅGOT om Uddevallas utredningar!
Citera
2019-12-16, 22:11
Medlem
K.Blomkvists avatar
När det gäller Wilma.

Det finns andra väldigt konstiga mord som man kan titta på för att kunna få ett perspektiv.

Här är ett annat perspektiv. Kanske lite OT men kanske lite av att Thinking Out Of the Box grejor.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2G08yy/svenska-annie-30-hittades-mystiskt-dod-pa-en-strand-i-skottland

Nu är det godnatt för mig idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in