2019-12-16, 17:37
Medlem
Korta-kjolars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugerbra
Jag kan ju tänka mig att polisen håller koll både här och andra forum, någons teorier kanske är nära det polisen verkligen har som bevis eller kartlagt.
Jättebra att de stramar åt

Håller med!
Tycker det verkar som att polis & åklagare sköter denna utredning på ett väldigt seriöst sätt.

Misstänker att man har bra koll på vad mgm 2 & 3 sysslar med även om de är på fri fot.

Om det skulle visa sig att någon av dom är inne på ett sådant här forum och skriver om alternativa spår så tror jag att det i sig skulle vara något som kan komma fram i en kommande rättegång
Citera
2019-12-16, 17:37
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vad gjorde Wilma på onsdagskvällen då hon var "finklädd" och grannen såg henne gå ut? Vad jag vet har inte ett pip kommit ut om detta. Har hon ens setts av någon sen dess? På onsdagskvällen. Har jag missat något?
Det är märkligt tyst från kompisar och bekanta till ungdomarna. Nån brukar ju spricka av lust att berätta vad de gjorde de sista dagarna, på onsdag eller torsdag kvällen, om nån snackat med Wilma eller messat med henne. Polisen tycks tystat ungdomarna också...!
Citera
2019-12-16, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Jag är verkligen inte ute efter att misskreditera dig - men om du nu följt tråden de senaste dagarna kanske du noterat hur hetsig diskussionen angående vissa alternativa spekulationer varit. Skepticismen saknar därmed inte grund, sen är det synd att vissa direkt går på person.

Med det sagt. Lyse strand ligger långt bort ifrån stället där polisen tror att W bragts om livet. Sen kan man teorisera ändå - hade W eller mgm koppling till platsen kan det ju hänt att de åkt dit. Gärningsmän dumpar ofta sina offer i miljöer de har koppling till, påstod någon i tråden. Tänk om MGM3 mötte upp de andra två där, och när hon öppnade bilens bagagelucka och såg de vidriga scenerna skrek hon till rejält.

Nä, jag har egentligen ingen aning. Både rådjur och räv kan ge kusliga ljud ifrån sig, så jag är nog mer inne på det spåret.

Jag vet inte heller. Jag har ingen teori eller vill spekulera alls eftersom jag inget vet.
Jag lyfte bara fram vad som stod på facebook.
Det är mitt enda bidrag.
Citera
2019-12-16, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Högst möjligt. I det här fallet är det inte så.
Jag har länkat till vad inläggen på facebook innehöll, så jag antar att jag är "rentvådd" nu..?

https://imgur.com/a/cjPRGgK
Du har ju bara förmedlat det men eftersom jag bor ganska nära och vet hur vägarna är tycker jag det är ytterst otroligt att brottet ska ha skett där. När dessutom polisen har hittat blod i både mgm lägenhet och i en bil.
Citera
2019-12-16, 17:39
Medlem
blagyltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Det måste vara väldigt energikrävande att vara så upptagen av konspirationsteorier om att polisen sopar under mattan.
Det är snarare ett tecken på redighet och professionalism att de täpper till risken för läckor.
Vad har gjort dig så bitter och skumögd?

Jag skrev PK polisen. Detta bestialiska mord är bortsopat från riksmedia liksom andra som inte gagnar globaliseringen, hade gärningsmannen varit en Svensson vem von helst hade det valsat runt i månader. Det är skillnad på att vara vaken och uppmärksam till skillnad från godtrogen och blåögd.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugerbra
Det är 5 mil ca från Uddevalla ute i skogen, iaf lyse strand men det andra känner jag inte igen så har personen uppgett det stället verkar det mest va troll.

Relevansen är ju att Lyse strand ligger nästgårds med både Brastad och Lysekil. Två orter som W har mycket nära anknytning till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vad gjorde Wilma på onsdagskvällen då hon var "finklädd" och grannen såg henne gå ut? Vad jag vet har inte ett pip kommit ut om detta. Har hon ens setts av någon sen dess? På onsdagskvällen. Har jag missat något?

Undrar det samma. Hur trolig är tipset om att hon setts på Walkesborg sist, torsdag? Grannen har hört bråk på torsdag kl. 18-19, men vilka röster hördes? Mans röster, kvinnoröster, båda? Kunde grannen vittna om att rösterna var Wilmas och Tishkos?
Grannen som vittnar om bråk, är det hela tiden samma granne/person som ger alla dessa vittnesmål, eller olika grannar?
Tyvvärr har jag inga svar bara tusentals frågor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korta-kjolar
Håller med!
Tycker det verkar som att polis & åklagare sköter denna utredning på ett väldigt seriöst sätt.

Misstänker att man har bra koll på vad mgm 2 & 3 sysslar med även om de är på fri fot.

Om det skulle visa sig att någon av dom är inne på ett sådant här forum och skriver om alternativa spår så tror jag att det i sig skulle vara något som kan komma fram i en kommande rättegång
Ja precis
Citera
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Högst möjligt. I det här fallet är det inte så.
Jag har länkat till vad inläggen på facebook innehöll, så jag antar att jag är "rentvådd" nu..?

https://imgur.com/a/cjPRGgK

Nej, tyvärr. INGEN är rentvådd förrän motsatsen är bevisad.
Inte ens jag.
Alla är misstänkta tills man har lyckats skanna av en hel del.
Citera
2019-12-16, 17:42
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blagylta
Från P4 väst:

"Nu stryper polisen informationen om utredningen av mordet på Wilma Andersson ytterligare, även inom polishuset.

Utredningen är nu försedd med så kallat dubbelt åtkomstskydd vilket betyder att bara de poliser som jobbar med ärendet just nu har tillgång till materialet.

Anledningen till åtgärden är att man vill undvika att misstänkta får reda på detaljer som kan störa utredningen"

Lite sent med tanke på MGM 1&2 kanske. De måste väl medvetet eller omedvetet fått reda på allt de behöver vid det här laget. PK-polisen verkar däremot arbeta betydligt effektivare för att detta bestialiska mord, tillsammans med massvåldtäkter, rånmord och bombningar i massinvandringens spår sopas under mattan så fort som möjligt.

Tack för uppgiften - ärendet bordläggs kanske snart - läggs till handlingarna. Högen är hög men kan bli högre... det kostar inget.
Citera
2019-12-16, 17:43
Medlem
Citat:
Jag vet inte heller. Jag har ingen teori eller vill spekulera alls eftersom jag inget vet.
Jag lyfte bara fram vad som stod på facebook.
Det är mitt enda bidrag.
Jag tror dig! Alla observationer som gjorts skulle eventuellt kunna tillföra utredningen, om inte annat är det för oss i tråden att grotta ner oss i.
Citera
2019-12-16, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Relevansen är ju att Lyse strand ligger nästgårds med både Brastad och Lysekil. Två orter som W har mycket nära anknytning till.
Jo absolut men det är inte ett ställe man passerar utan måste svänga av från huvudleden.
Dessutom ska detta ha varit p helgen, hon försvann på ons el torsdag
Blod har hittats i mgm lägenhet som är ca 5 mil därifrån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in