Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Jag lägger inte så ofta in smileys, men jag är ganska nöjd över att en mördare sitter bakom lås och bom. Naturligtvis var smileyn enbart med tanke på just den familjen.
Jag kan inte ens föreställa mig hur Wilmas familj mår just nu. Jag har själv barn, de flesta i min ålder har barn. Att förlora en av dom kan jag inte ens föreställa mig. Så om någon tog illa upp av smileyn ber jag om ursäkt - den var enbart riktad till Ahmeds inlåsning.
Hej Picasso2,
Jag vill ge dig cred för dina inlägg och dina kloka och nyanserade svar. Det är inte många här som är på din nivå.
Jag gick med här för jag blev så oerhört berörd av fallet. Från början trodde jag att T kunde vara oskyldig. Men det tror jag inte nu. Jag utesluter det inte heller, men finner det inte sannolikt att han är oskyldig.
Om han är skyldig så är det antingen planerat eller oplanerat. Jag tror på det senare och att det var en olycklig utgång på ett gräl. Det ursäktar inte att kroppen har blivit styckad, oavsett var det har skett.
Snälla, berätta sanningen ni som vet. Om det var en olyckshändelse och panikåtgärder uppstod, det är mer förståeligt och kan lättare förstås än om det var med iskallt uppsåt och hedersrelaterat.
Vi vill gärna veta sanningen och den är lättare att förstå om den läggs fram ärligt och öppet.
Alla som vet något och endast varit tysta,
måtte ni få mod att berätta.
Det kunde varit er dotter, syster, kusin, vän mm, det kunde kanske varit ni.
W:s familj måste ha det oerhört svårt nu, låt de få de svar som behövs så att de kan få ro och bearbeta sin sorg.