2019-12-13, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Jag ger dig både kvälls och natt lektyr.

https://www.su.se/profiles/aschl-1.190538

Bara att välja och vraka på egen hand. När du läst klart kan du återkomma och tacka för forskning och därtill pudla. Du har tokfel i ditt inlägg.

Ett mord är ett mord, oavsett om du har bibel i hand eller bär märken på väst.
Mc mord, hedersmord. Ja kalla det vad du vill. Mord är det likafullt.

I mitt land, vars fana har guldkors mot blå himmel är mord förbjudet.
Den som bryter mot denna lag, lagför och fängslas.
Citera
2019-12-13, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MauriceP
Är det inte lika bra att du går till polisen nu och berättar allt om olyckshändelsen som hände vid gångbron.
Jag vet att du är här ute.

Vad hände? Vem?
Citera
2019-12-13, 23:34
Medlem
Marsipanankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag lägger inte så ofta in smileys, men jag är ganska nöjd över att en mördare sitter bakom lås och bom. Naturligtvis var smileyn enbart med tanke på just den familjen.

Jag kan inte ens föreställa mig hur Wilmas familj mår just nu. Jag har själv barn, de flesta i min ålder har barn. Att förlora en av dom kan jag inte ens föreställa mig. Så om någon tog illa upp av smileyn ber jag om ursäkt - den var enbart riktad till Ahmeds inlåsning.

Hej Picasso2,

Jag vill ge dig cred för dina inlägg och dina kloka och nyanserade svar. Det är inte många här som är på din nivå.
Jag gick med här för jag blev så oerhört berörd av fallet. Från början trodde jag att T kunde vara oskyldig. Men det tror jag inte nu. Jag utesluter det inte heller, men finner det inte sannolikt att han är oskyldig.
Om han är skyldig så är det antingen planerat eller oplanerat. Jag tror på det senare och att det var en olycklig utgång på ett gräl. Det ursäktar inte att kroppen har blivit styckad, oavsett var det har skett.

Snälla, berätta sanningen ni som vet. Om det var en olyckshändelse och panikåtgärder uppstod, det är mer förståeligt och kan lättare förstås än om det var med iskallt uppsåt och hedersrelaterat.
Vi vill gärna veta sanningen och den är lättare att förstå om den läggs fram ärligt och öppet.
Alla som vet något och endast varit tysta,
måtte ni få mod att berätta.
Det kunde varit er dotter, syster, kusin, vän mm, det kunde kanske varit ni.
W:s familj måste ha det oerhört svårt nu, låt de få de svar som behövs så att de kan få ro och bearbeta sin sorg.
Citera
2019-12-13, 23:35
Medlem
När jag läste Elin K's fup stog det att eftersom likhunden hade markerat en plats att offret måste ha legat där i minst 20 min innan hon blev dragen till dumpningsplatsen.

Så 20 min stämmer nog väldigt bra
Citera
2019-12-13, 23:35
Avslutad
Något som jag tycker blivit behandlat litet i detta fall. Vilken tillgång hade GM inkl evt medhjälpare tillgång till båt?. Helt klart, har polisen lagt all sökning till utmynningen av bäveån. Mest troligt då att kroppsdelen hittades därikring. Som så ofta när det gäller båtliv så brukar man kunna härleda personen till att gilla vatten och båtar. Något sådant har inte framkommit. Möjligen skulle en medhjälpare ha haft tillgång till en båt i hamnen och där skulle hela denna procedur av styckning ha skett. Kan det ha varit så att man planerat en sänkning av alla kroppsdelarna i havet och sedan gett sig ut på det samma och där hade man alla attiraljer för att sänka W. Att ge sig ut på havet förslagsvis då på natten kan ha sina nackdelar.
Kanske man inte torde åka så lång ut (väder vind) innan man företog sänkning av alla kroppsdelarna.
Möjligtvis har då denna kroppsdel (torson?) då helt enkelt flutit i land medans övriga delar förblivit i havet. Jag är medveten om det makabra i ovanstående teori men jag anser den inte helt utesluten.
Hade någon i GM:s umgängeskrets båt i hamnen?

Det närmsta jag kan finna w med båtanknytning skulle kunna vara hennes FB foto och det är här.
https://imgur.com/a/LET5Rz4

Zooma gärna upp bilden så syns vindkraftverken, var är detta? vilken typ av båt?.
Citera
2019-12-13, 23:40
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Något som jag tycker blivit behandlat litet i detta fall. Vilken tillgång hade GM inkl evt medhjälpare tillgång till båt?. Helt klart, har polisen lagt all sökning till utmynningen av bäveån. Mest troligt då att kroppsdelen hittades därikring. Som så ofta när det gäller båtliv så brukar man kunna härleda personen till att gilla vatten och båtar. Något sådant har inte framkommit. Möjligen skulle en medhjälpare ha haft tillgång till en båt i hamnen och där skulle hela denna procedur av styckning ha skett. Kan det ha varit så att man planerat en sänkning av alla kroppsdelarna i havet och sedan gett sig ut på det samma och där hade man alla attiraljer för att sänka W. Att ge sig ut på havet förslagsvis då på natten kan ha sina nackdelar.
Kanske man inte torde åka så lång ut (väder vind) innan man företog sänkning av alla kroppsdelarna.
Möjligtvis har då denna kroppsdel (torson?) då helt enkelt flutit i land medans övriga delar förblivit i havet. Jag är medveten om det makabra i ovanstående teori men jag anser den inte helt utesluten.

Det närmsta jag kan finna w med båtanknytning skulle kunna vara hennes FB foto och det är här.

Zooma gärna upp bilden så syns vindkraftverken, var är detta? vilken typ av båt?.
Det där KAN va utanför Lysekil, vindkraftverken vid preemraff men är inte säker
Citera
2019-12-13, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Jo då, men det är lite för enkelt att säga tjofaderittan lej. Nu är han fast och kommer aldrig ut.
Bara på vad åklagaren säger. Snart kommer det ett uttalande från nån advokat som säger motsatsen. Och vips så har vi en mindre tuppfäktning om vad som är vad, utan att det sägs för mycket om fallet. Och än har ju mig veterligen inte speciellt mycket bevisning kommit fram, ens från Nfc.

Men om jag skulle önska mig en trådönskning. Så vore det ett erkännande från GM och ett finnande av hela Wilma. Inte för egen skull, utan för samtliga i Wilmas familj.
Skulle det finnas någon korkad fan därute som håller inne på sanningen, så spotta ut den och säg var resten av Wilma ligger.
Såklart kutym att åklagare och advokat ligger i luven på varandra. Däremot häktas man ju inte i vad som lär bli månader, utan viss bevisning. Det är ju mot just den bakgrunden advokaten hävdar att bevisning är helt icke-existerande och hennes klient är oskyldigt anklagad. Hursomhelst, mitt inlägg var menat som en aningen mer lättsam reflektion

Och den andra delen håller jag helhjärtat med om, naturligtvis!
Citera
2019-12-13, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake

Jag håller med, ser ut som Lysekil
Citera
2019-12-13, 23:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Det där KAN va utanför Lysekil, vindkraftverken vid preemraff men är inte säker
Tackar! vassa ögon hos allmänheten.
Citera
2019-12-13, 23:44
Medlem
Citat:
Är det inte lika bra att du går till polisen nu och berättar allt om olyckshändelsen som hände vid gångbron.

Olyckshändelsen ska man väl kunna berätta om, var du eller andra som vittnen tom?
Citera
2019-12-13, 23:51
Medlem
Citat:
Återigen - kan vara dags för dig att kontakta polisen, om du nu tror dig sitta på något graverande.
Citera
2019-12-13, 23:56
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Ja han fick sig en sur känga av en storbedragare. Nå, han lämnade eko brottsligheten efter det där vad det verkar, sadlade om helt enkelt.

Varför han blev utvald i fallet Wilma har också sin förklaring, Han arbetar och gjort så ett bra tag med frågor som rör tvångsäktenskap, hedersförtryck och hedersrelaterad brottslighet överlag.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/qGEv1/tva-av-171-fall-av-misstankta-tvangsaktenskap-har-lett-till-atal

I artikeln kritiserar bl a JW okunskapen som råder vad gäller denna typ av brottslighet.

Upp till bevis nu då Westerberg! Knäck 22-åringen du som kan ämnet

Bra grävt .. då kan nog detta bli bättre än vad jag vågade hoppas på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in