2019-12-16, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
nya tips har inkommit till polisen i helgen

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/polisen-stärker-sekretessen-i-wilma-utredningen-vill-förhindra-läckor-1.21627663

Citera gärna, eftersom artikeln är låst.
Citera
2019-12-16, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Jag har inte sagt att styckning inte är vidrigt. Men döda kroppar brukar obduceras, och det är ganska vidrigt det också. Men det är inte brottsligt att obducera och det beror på omständigheterna. Omständigheterna påverkar alltså huruvida det är ett brott att ofreda en död kropp.
Och det kan finnas andra omständigheter än obduktion, som gör att man måste ofreda en död kropp. Tex om man måste äta upp en annan död människa för att inte själv svälta ihjäl. Det är jättevidrigt, men man genomgår en personlighetsförändring vid svält. Och man genomgår också en personlighetsförändring i andra extrema situationer. Så vad ni än säger att ni aldrig skulle göra nu, det är inte samma som vad ni skulle göra i en extrem situation.
Och om jag skulle tipsa er om olika kurser man kan gå för att förbereda sig för extrema situationer, då skulle många här inne antagligen säga "jag behöver inte gå någon kurs för att lära mig att inte äta upp andra människor". Och ett sådant svar är ett tydligt tecken på självgodhet, och vittnar om att man helt saknar kunskap om hur människans psyke förändras vid tex svält och andra extrema situationer.
Och eftersom vi inte vet exakt hur situationen var när Wilma dog, så vet vi inte heller om Tishko var i en extrem situation eller inte då. Om han nu ens var där vill säga.
Men hur som helst så vill jag framföra att man kan stycka en människa även utan att personen har mördats, och att det kan finnas förmildrande omständigheter kring styckningen.

Sen förstår jag inte hur man kan avgöra att någon har styckats bara för att man har hittat tex ett huvud. Personen kan ju ha blivit halshuggen, och då är det ju inte en styckning utan ett mord genom halshuggning.
Sen kan en kropp skadas genom olycka eller mord, på ett sätt så att det ser ut som en styckning. Benen kan tex krossas i en biloycka, och när man ska dra ut kroppen ur bilen så slits benen av från kroppen.
Och sen har man helt enkelt bara gömt undan kroppsdelarna.
Olycka är en olycka, obduktion är ett arbete, styckar man en människa är det ett brott..de kan se om kroppsdelen blivit avstyckad efter döden
Senast redigerad av sugerbra 2019-12-16 kl. 17:25. Anledning: Tillägg
Citera
2019-12-16, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Ingen App.

Gå in på sidan med din webbläsare.
Klicka sedan på den mappen där du har skärmdumpen.
Efter du har klickat på New Post.

Sedan går det per automatik.
Du behöver inget konto. Så bara tuta och kör.

Ta sedan en en bild på webbsidan(klippa och klistra) på sidan, web sidan https://imgur.com/*** bla. bla nånting.

I värsta fall får du kopiera in sidan med papper och penna.

Klistra sedan in den sidan här inne på Flashback. Eller gör det via papper och penna metoden.

https://imgur.com/a/cjPRGgK

Funkar???

Tipsarens observationer går inte längre att läsa i facebooks kommentarsfält. Kommentaren skärmdumpade jag den 29/11 och huvudinlägget och ursprungsfrågan idag.
Senast redigerad av uncommon-name 2019-12-16 kl. 17:26. Anledning: Tillägg
Citera
2019-12-16, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blagylta
Från P4 väst:

"Nu stryper polisen informationen om utredningen av mordet på Wilma Andersson ytterligare, även inom polishuset.

Utredningen är nu försedd med så kallat dubbelt åtkomstskydd vilket betyder att bara de poliser som jobbar med ärendet just nu har tillgång till materialet.

Anledningen till åtgärden är att man vill undvika att misstänkta får reda på detaljer som kan störa utredningen"

Lite sent med tanke på MGM 1&2 kanske. De måste väl medvetet eller omedvetet fått reda på allt de behöver vid det här laget. PK-polisen verkar däremot arbeta betydligt effektivare för att detta bestialiska mord, tillsammans med massvåldtäkter, rånmord och bombningar i massinvandringens spår sopas under mattan så fort som möjligt.

Det måste vara väldigt energikrävande att vara så upptagen av konspirationsteorier om att polisen sopar under mattan.
Det är snarare ett tecken på redighet och professionalism att de täpper till risken för läckor.
Vad har gjort dig så bitter och skumögd?
Citera
2019-12-16, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Intressant! Får känslan att W varit på väg hem, fått skjuts av någon, kanske efter bråk och strul med T? Men någonting hänt som gjorde att hon aldrig kom enda fram? Var det nu en mil från hennes hem men ändå hemåt fr. Uddevalla.

Vad gjorde Wilma på onsdagskvällen då hon var "finklädd" och grannen såg henne gå ut? Vad jag vet har inte ett pip kommit ut om detta. Har hon ens setts av någon sen dess? På onsdagskvällen. Har jag missat något?
Citera
2019-12-16, 17:27
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name

Funkar???

Funkar.

Bra jobbat. Det gick ju snabbt.

Bra jobbat också att Du lyckades att maska av vissa saker ned en svart ruta...
Har du tipsat polisen nu, för detta är värt att kolla upp, känner jag.
Senast redigerad av K.Blomkvist 2019-12-16 kl. 17:29.
Citera
2019-12-16, 17:28
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Inte släkt med en jäkel här inne (vad jag vet).
"Vanlig" svensk kvinna som lever ett stillsamt liv. Skulle aldrig få för mig att hitta på strunt.
Vad är det för mening med det?
Det finns folk som har livlig och bisarr fantasi, mycket som skrivs här är nonsens. Varför? Vem vet. I andra trådar har t ex mördaren själv deltagit för att lägga ut dimridåer.
Citera
2019-12-16, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
nya tips har inkommit till polisen i helgen

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/polisen-stärker-sekretessen-i-wilma-utredningen-vill-förhindra-läckor-1.21627663

Det intressantaste i den artikeln är väl att den indirekt bekräftar sakerna som stått i pressen, jag tänker då framförallt på blodspår i lägenhet och bil.

Rörande nya tips så står det inte mer än att nya tips inkommit.
Citera
2019-12-16, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Det måste vara väldigt energikrävande att vara så upptagen av konspirationsteorier om att polisen sopar under mattan.
Det är snarare ett tecken på redighet och professionalism att de täpper till risken för läckor.
Vad har gjort dig så bitter och skumögd?
Jag kan ju tänka mig att polisen håller koll både här och andra forum, någons teorier kanske är nära det polisen verkligen har som bevis eller kartlagt.
Jättebra att de stramar åt
Citera
2019-12-16, 17:33
Medlem
Citat:
Inte släkt med en jäkel här inne (vad jag vet).
"Vanlig" svensk kvinna som lever ett stillsamt liv. Skulle aldrig få för mig att hitta på strunt.
Vad är det för mening med det?
Jag är verkligen inte ute efter att misskreditera dig - men om du nu följt tråden de senaste dagarna kanske du noterat hur hetsig diskussionen angående vissa alternativa spekulationer varit. Skepticismen saknar därmed inte grund, sen är det synd att vissa direkt går på person.

Med det sagt. Lyse strand ligger långt bort ifrån stället där polisen tror att W bragts om livet. Sen kan man teorisera ändå - hade W eller mgm koppling till platsen kan det ju hänt att de åkt dit. Gärningsmän dumpar ofta sina offer i miljöer de har koppling till, påstod någon i tråden. Tänk om MGM3 mötte upp de andra två där, och när hon öppnade bilens bagagelucka och såg de vidriga scenerna skrek hon till rejält.

Nä, jag har egentligen ingen aning. Både rådjur och räv kan ge kusliga ljud ifrån sig, så jag är nog mer inne på det spåret.
Citera
2019-12-16, 17:34
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Det fetade: Det du skriver. Precis så har jag uppfattat det, efter att ha pratat med både klanmedlemmar som även är muslimer eller som är kristna. Eller t.o.m ateister. Klantänket går före allt annat.
Exakt så ja. Det är som sagt inte religionen som skapar hedersproblemen, men religionen kan vara en parameter i vad som blir ett hedersproblem. Det beror ju på vad måttstocken är, och det är där man i så fall behöver analysera Wilma-händelserna.

Vilka var inblandade, dvs i den "inre cirkeln"? Är det bara närmsta familjen så skulle det nog kunna tyda på att det är en olyckshändelse av något slag, dvs att syftet inte var att döda utan att det blev konsekvensen och att man efter det städar upp för att skydda sitt anseende gentemot alla andra.

Om det istället är en mängd farbröder, kusiner och dylikt inblandade skulle det istället kunna tyda på att själva mordet är överlagt och det primära i sammanhanget, och då av mer "traditionella" hedersskäl. Om det är så så ligger det ju samtidigt i sakens natur att "alla" ska få veta att det är just ett mord och varför, för annars så upprättas ju inte den potentiellt förlorade hedern.

Därför, dvs att motivet inte tycks vara känt, tyder på att det är någon form av gräl eller liknande som "gått över styr", och att det inte var ett överlagt mord. Styckningen är då en ren transportstyckning mer eller mindre i panik av närmsta kretsen för att lösa situationen. Ren spekulation, men eftersom hedersbegreppet inte är så enkelt i vår samhällskontext så krävs det ju en förståelse för saken om man ska förstå händelserna. Religionen är nog som sagt inte det primära.
Citera
2019-12-16, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Det finns folk som har livlig och bisarr fantasi, mycket som skrivs här är nonsens. Varför? Vem vet. I andra trådar har t ex mördaren själv deltagit för att lägga ut dimridåer.

Högst möjligt. I det här fallet är det inte så.
Jag har länkat till vad inläggen på facebook innehöll, så jag antar att jag är "rentvådd" nu..?

Senast redigerad av uncommon-name 2019-12-16 kl. 17:35. Anledning: Felstavningar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in