2019-12-16, 17:03
Medlem
Korta-kjolars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugerbra
Ja, men det ligger en bit från stora vägen så jag tycker det verkar långsökt.

Låter väldigt märkligt att det ska ha någonting med W att göra.
Om man ska gå på det som tidigare framkommit i tråden så ska fynd av kroppsdel vara i närheten av Uddevalla

Att brottet ska ha skett i Torgestad/Lyse strand känns inte så troligt.
Citera
2019-12-16, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korta-kjolar
Om man ska gå på det som tidigare framkommit i tråden så ska fynd av kroppsdel vara i närheten av Uddevalla

Nä precis, dagarna stämmer ju inte heller. Varför skulle hon hålla sig borta från torsdagen och åka där under helgen, bli mördad där och en kroppsdel hamnat 5 mil därifrån.
Nä inte troligt
Citera
2019-12-16, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Skicka den hit https://imgur.com/
Klicka på: New Post uppe till vänster, grön knapp.
Sätt ett namn på den.

En app som jag måste ladda ner??
Inte så himla duktig på sånt.
Du har inte nån instagram som jag kan skicka till så får du lägga upp den?
Citera
2019-12-16, 17:07
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korta-kjolar

Denna nya info måste kollas upp i alla fall.
Kanske det kan vara en pusselbit till polisen.
Eller. Kanske det var scouter som hade ett litet party och tjoade..

Men det måste kollas upp, tycker jag.

Kan ha varit djur också.
Citera
2019-12-16, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Japp. Scot betyder nog Scout.
Och alldeles intill scoutlägret vid Lyse strand ligger Tallstigen ganska nära vägen!
Vad säger att Wilma inte var där, med eller utan T?
Hennes pappa och styvmamma bor ju dessutom i Lysekil.

Intressant! Får känslan att W varit på väg hem, fått skjuts av någon, kanske efter bråk och strul med T? Men någonting hänt som gjorde att hon aldrig kom enda fram? Var det nu en mil från hennes hem men ändå hemåt fr. Uddevalla.
Senast redigerad av cactaceae 2019-12-16 kl. 17:10. Anledning: Tillägg
Citera
2019-12-16, 17:12
Medlem
Om man går in på gruppen "vila i frid Wilma Andersson" och söker efter inlägget, så hittar man ursprungsinlägget där hon undrar om flickan är skriven i Lysekil varpå styvmamman svarar. Dock är nu tipsarens info om vad hon hört borttagen..
Citera
2019-12-16, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MauriceP
Det hänger på en persons uppgift från Missing People dom tar också tar emot tips.
Endast denna uppgift sätter W "nere i Walkesborg" på torsdagen. Är uppgiften Säkrad?
Om den inte är bekräftad så kan man inte utesluta att personen tagit fel på dag tex mycket vanligt med det tyvärr, värre blir det med mer exakta timmar.
Så just nu kan man inte lägga in den i tidslinjen som säkrad uppgift.
Det behövs fler vittnen från onsdags natten som har sett Wilma i Uddevalla?

Jag håller helt med dig, fast iakttagelser från båda nätter är i så fall bra eftersom det inte är bekräftat vare sig eller.
Citera
2019-12-16, 17:14
Medlem
Citat:

Kan ha varit djur också.
Lysestrand har inte öppet året runt så nåt läger tror jag inte på, jag bor inte långt därifrån
Citera
2019-12-16, 17:14
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
En app som jag måste ladda ner??
Inte så himla duktig på sånt.
Du har inte nån instagram som jag kan skicka till så får du lägga upp den?

Ingen App.

Gå in på sidan med din webbläsare.
Klicka sedan på den mappen där du har skärmdumpen.
Efter du har klickat på New Post.

Sedan går det per automatik.
Du behöver inget konto. Så bara tuta och kör.

Ta sedan en en bild på webbsidan(klippa och klistra) på sidan, web sidan https://imgur.com/*** bla. bla nånting.

I värsta fall får du kopiera in sidan med papper och penna.

Klistra sedan in den sidan här inne på Flashback. Eller gör det via papper och penna metoden.
Citera
2019-12-16, 17:16
Medlem
Korta-kjolars avatar
Citat:

Kan ha varit djur också.

Absolut ska det kollas upp
Tycker att hela denna historien är konstig från första början så varför inte

Jag skulle nog ändå sätta en peng på att mord & styckning har skett i mgm's lägenhet
Dumpning har utförts av far & son i 2 olika fordon
Städning har mgm 3 varit med och fixat
Citera
2019-12-16, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sugerbra
Alltså nej nej!
Åter NEJ!! Styckning är vidrigt
Oavsett hudfärg på offer eller förövare så dra inte upp fördomar mot invandrare!

Jag har inte sagt att styckning inte är vidrigt. Men döda kroppar brukar obduceras, och det är ganska vidrigt det också. Men det är inte brottsligt att obducera och det beror på omständigheterna. Omständigheterna påverkar alltså huruvida det är ett brott att ofreda en död kropp.
Och det kan finnas andra omständigheter än obduktion, som gör att man måste ofreda en död kropp. Tex om man måste äta upp en annan död människa för att inte själv svälta ihjäl. Det är jättevidrigt, men man genomgår en personlighetsförändring vid svält. Och man genomgår också en personlighetsförändring i andra extrema situationer. Så vad ni än säger att ni aldrig skulle göra nu, det är inte samma som vad ni skulle göra i en extrem situation.
Och om jag skulle tipsa er om olika kurser man kan gå för att förbereda sig för extrema situationer, då skulle många här inne antagligen säga "jag behöver inte gå någon kurs för att lära mig att inte äta upp andra människor". Och ett sådant svar är ett tydligt tecken på självgodhet, och vittnar om att man helt saknar kunskap om hur människans psyke förändras vid tex svält och andra extrema situationer.
Och eftersom vi inte vet exakt hur situationen var när Wilma dog, så vet vi inte heller om Tishko var i en extrem situation eller inte då. Om han nu ens var där vill säga.
Men hur som helst så vill jag framföra att man kan stycka en människa även utan att personen har mördats, och att det kan finnas förmildrande omständigheter kring styckningen.

Sen förstår jag inte hur man kan avgöra att någon har styckats bara för att man har hittat tex ett huvud. Personen kan ju ha blivit halshuggen, och då är det ju inte en styckning utan ett mord genom halshuggning.
Sen kan en kropp skadas genom olycka eller mord, på ett sätt så att det ser ut som en styckning. Benen kan tex krossas i en biloycka, och när man ska dra ut kroppen ur bilen så slits benen av från kroppen.
Och sen har man helt enkelt bara gömt undan kroppsdelarna.
Citera
2019-12-16, 17:18
Medlem
tomyhockeys avatar
nya tips har inkommit till polisen i helgen

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/polisen-stärker-sekretessen-i-wilma-utredningen-vill-förhindra-läckor-1.21627663
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in