Citat:
Ursprungligen postat av
sugerbra
Alltså nej nej!
Åter NEJ!! Styckning är vidrigt
Oavsett hudfärg på offer eller förövare så dra inte upp fördomar mot invandrare!
Jag har inte sagt att styckning inte är vidrigt. Men döda kroppar brukar obduceras, och det är ganska vidrigt det också. Men det är inte brottsligt att obducera och det beror på omständigheterna. Omständigheterna påverkar alltså huruvida det är ett brott att ofreda en död kropp.
Och det kan finnas andra omständigheter än obduktion, som gör att man måste ofreda en död kropp. Tex om man måste äta upp en annan död människa för att inte själv svälta ihjäl. Det är jättevidrigt, men man genomgår en personlighetsförändring vid svält. Och man genomgår också en personlighetsförändring i andra extrema situationer. Så vad ni än säger att ni aldrig skulle göra nu, det är inte samma som vad ni skulle göra i en extrem situation.
Och om jag skulle tipsa er om olika kurser man kan gå för att förbereda sig för extrema situationer, då skulle många här inne antagligen säga "jag behöver inte gå någon kurs för att lära mig att inte äta upp andra människor". Och ett sådant svar är ett tydligt tecken på självgodhet, och vittnar om att man helt saknar kunskap om hur människans psyke förändras vid tex svält och andra extrema situationer.
Och eftersom vi inte vet exakt hur situationen var när Wilma dog, så vet vi inte heller om Tishko var i en extrem situation eller inte då. Om han nu ens var där vill säga.
Men hur som helst så vill jag framföra att man kan stycka en människa även utan att personen har mördats, och att det kan finnas förmildrande omständigheter kring styckningen.
Sen förstår jag inte hur man kan avgöra att någon har styckats bara för att man har hittat tex ett huvud. Personen kan ju ha blivit halshuggen, och då är det ju inte en styckning utan ett mord genom halshuggning.
Sen kan en kropp skadas genom olycka eller mord, på ett sätt så att det ser ut som en styckning. Benen kan tex krossas i en biloycka, och när man ska dra ut kroppen ur bilen så slits benen av från kroppen.
Och sen har man helt enkelt bara gömt undan kroppsdelarna.