2019-12-16, 16:05
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden

Själv säger jag:
Repatriera!

Du säger det ja! Det är det många som gör. Problemet är att det stannar vid ord. Men du GÖR ingenting för att det ska hända.
Citera
2019-12-16, 16:07
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Du säger det ja! Det är det många som gör. Problemet är att det stannar vid ord. Men du GÖR ingenting för att det ska hända.
Jo, att ställa politiska krav är också handling. Det är statens uppgift att agera, det kan ingen enskild göra. Men visst, går det tillräckligt långt tar snart människor lagen i egna händer.
Citera
2019-12-16, 16:25
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Han är inte journalist hur många gånger ni än säger det. Han är en vloggare och uppviglare som tjänar pengar på skiten han drar igång på kamera
Nå må du gi deg, det her blir bare for dumt.
Citera
2019-12-16, 16:28
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Jag gör det jag kan.

Har du något råd att ge? Förutom att vara politiskt aktiv, menar jag då.

Har det gått så långt att kvinnor ska utsätta sig för större risker än risken att bli misshandlade? Saknas det män?
Citera
2019-12-16, 16:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Bra jämförelse? Omfg. Hur såg knallkorkens jobbannons ut? Vi behöver en springande man som kan reta upp folk. Och samtidigt ducka och skapa kaosscener. Du får lön i bidrag från de idioter som tror på det du gör.

Jobbannons för journalist eller Lapotta?
På vilket sätt har Lamotte "skapat" kaos? Det var ju kravaller i flera dagar innan han kom dit.

Vad gjorde han för att reta upp dom?
Citera
2019-12-16, 16:52
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
På vilket sätt har Lamotte "skapat" kaos? Det var ju kravaller i flera dagar innan han kom dit.

Vad gjorde han för att reta upp dom?
Det är inte viktigt hur han gjorde det, det viktiga är ju att han gjorde det, förstår du väl. Man måste känna på sig sådana saker. Kjäll Gustafsson, 57 råkade tyvärr också reta upp fel personer och då får man ta sitt straff. Sossepsykopaterna har inte mycket till övers för dem.

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/kjall-57-dodades-nar-han-forsokte-stoppa-ran/
Senast redigerad av Condottieri 2019-12-16 kl. 16:54.
Citera
2019-12-16, 16:54
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Du försvara alltså misshandel av oskyldiga människor, det säger något om dig. Gud ser allt och alla kommer bli dömda.
Amen

Du och jag också, som en vänlig påminnelse!
Citera
2019-12-16, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag gör det jag kan.

Har du något råd att ge? Förutom att vara politiskt aktiv, menar jag då.

Har det gått så långt att kvinnor ska utsätta sig för större risker än risken att bli misshandlade? Saknas det män?

Citat.Jag gör det jag kan

Ja det gør du

Som for eksempel at beskriv Joakim Lamotte som "irrelevant":

Citat.De som fått godkänt på värdegrundskursen har skapat problemet och kan givetvis inte delta i någon lösning, men vi andra förstår att personen Joakimär irrelevant för problemet som synliggörs i hans film.
Citera
2019-12-16, 17:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Sverige ska inte ha en massa olika etniciteter hit och dit. Så länge sosse-vanvettspolitiken fortsätter är den kriminella utvecklingen fullständigt logisk. Lamotte är bara den person som visar medelsvensson att så är fallet.

Ska ha och ska ha. Jag pratar inte om vad vi ska ha där eller om sverige tar emot för många/för få invandrare, jag pratar enbart om hurvida vi verkligen gör vårt bästa för att bekämpa brotten idag. Ur ett brottsförebyggande syfte, utifrån dagens utgångsläge. Vi ska inte heller ha våld och skjutningar men nu har vi det likväl ändå, då vill jag se över rimliga lösningar.

Att lösa det här genom att skicka hem folk funkar säkert på sitt sätt... Men med tanke på hur ni ser på dagens ”sosse-sverige”, hur långt borta är den vägen innan det löser dagens problem det minsta...? Det är i nuläget bara en politisk dröm eller önsketänkande, närmast en utopi. Plus att vi har EU och alla möjliga hinder innan vi löser brottsligheten den vägen.

Att se över dagens brottsförebyggande insatser är däremot inte alls lika kontroversiellt eller långt bort, det är något många ändå pratar om och det görs officiella brottsrapporter. Osv. Ni får drömma om vilket land som helst med vilka människor som helst i framtiden, den diskussionen får ni käbbla med andra om, jag vill däremot se över vad man kan göra åt dagens kriminella här och nu. Som jag ser som någorlunda realistiska återgärder som är möjliga att genomföra inom en mer snar framtid. Som polisiära satsningar osv.

Jag drömmer om ett samhälle utan våld, det är också bara en utopi. Men att vi kan bättre än såhär är jag ändå övertygad om, även om man så inte får igenom den där repatrieringen.
Citera
2019-12-16, 17:15
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Ska ha och ska ha. Jag pratar inte om vad vi ska ha där eller om sverige tar emot för många/för få invandrare, jag pratar enbart om hurvida vi verkligen gör vårt bästa för att bekämpa brotten idag. Ur ett brottsförebyggande syfte, utifrån dagens utgångsläge. Vi ska inte heller ha våld och skjutningar men nu har vi det likväl ändå, då vill jag se över rimliga lösningar.
Jag förstod det, och det är väl ingen orimlig inställning. Dock är jag själv helt övertygad om att det inte finns några lösningar, åtminstone inte så länge sossevansinnet ligger fast.
Citat:
Att lösa det här genom att skicka hem folk funkar säkert på sitt sätt... Men med tanke på hur ni ser på dagens ”sosse-sverige”, hur långt borta är den vägen innan det löser dagens problem det minsta...? Det är i nuläget bara en politisk dröm eller önsketänkande, närmast en utopi. Plus att vi har EU och alla möjliga hinder innan vi löser brottsligheten den vägen.
Ja, men då är det väl dags att lämna EU, då. Alla politiska tankebanor är väl önsketänkande, som sagt.
Citat:
Att se över dagens brottsförebyggande insatser är däremot inte alls lika kontroversiellt eller långt bort, det är något många ändå pratar om och det görs officiella brottsrapporter. Osv. Ni får drömma om vilket land som helst med vilka människor som helst i framtiden, den diskussionen får ni käbbla med andra om, jag vill däremot se över vad man kan göra åt dagens kriminella här och nu. Som jag ser som någorlunda realistiska återgärder som är möjliga att genomföra inom en mer snar framtid. Som polisiära satsningar osv.
Nej, du har rätt, men jag svarar väl ungefär likadant: sossarna och liberalerna kan käbbla till döddagar om detta. Det kommer ändå inte att gå.
Citat:
Jag drömmer om ett samhälle utan våld, det är också bara en utopi. Men att vi kan bättre än såhär är jag ändå övertygad om, även om man så inte får igenom den där repatrieringen.
Vi kan åtminstone bättre i ett etniskt homogent samhälle. I Trollhättan är det försent. Svensken ska tvingas inse att ju mer invandring, desto mer kaos. Så länge svensken vägrar vakna upp är det bara rätt åt honom att han drabbas. På ett generellt plan, åtminstone.
Senast redigerad av Condottieri 2019-12-16 kl. 17:51.
Citera
2019-12-16, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abakumov
Jag har ett förslag på hur ordningen i kronogården kan återställas: Sverige ber helt enkelt Putin eller Jinping om att låna ut några poliser, och vips så var problemet löst

Vi har egna poliser. Det ändrade lagar vi behöver.
Citera
2019-12-16, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Gratis röster till SD. Jippi.

Knappast. För att detta skall ge sympatier till SD så måste man nog se filmen med SD-glasögon. De som har dessa röstar nog redan på SD och de som inte har dem röstar nog inte på SD.

Tycker det mest är massa jidder, inte alls det kaos som det utmålas som. De som ser detta med nyktra ögon mot bakgrund mot hur det hajpats kommer nog tycka att Lamotte ropar vargen kommer snarare än vad han nu försöker visa på.

Jag tycker han har lite löjets skimmer över sig. "Jag vill bara prata med er"? För det första så finns det ingen skyldighet att prata med honom, och av svaren han får att döma så skulle det ändå inte bli någon givande diskussion ändå. Detta borde han rimligen veta redan från början. Även i övrigt är produktionen av tämligen dålig kvalitet att det nog hade blivit svårt att få ut någonting av en intervju ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in