Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Eftersom människor är polariserade inom sig kan de inte annat än polarisera allt i världen.
Därför leder mångkultur till konflikter.
Även fast boende på dessa orter givetvis inte vill bo i en krigszon, så kommer sådana här laglösa land uppstå i alla mångkulturer, eftersom människor endast klarar av att älska dem som de kan spegla sig i. Jag talar då generellt.
Om/när dessa kriminella försvinner kommer alltså nya kriminella uppstå, eftersom orten saknar homogenitet och människor söker sammanhang. Etnicitet tycks vara den starkaste faktorn för polarisering, där efter religion.
Jag hållet delvis med. Å andra sidan har en segregerad stad med många etniciteter som New York lyckats bekämpa i snitt uppåt 80 % av all brottslighet sedan 90-talet... Vi lyckas inte ens minska vår totala brottslighet med en enda %, utan precis tvärtom.
Morden i New York har gått från 2 200 fall om året 1990 till under 300 mord år 2018 (Lägsta nivån sedan 50-talet). Likaså har rånen och våldtäkter minskat väldigt kraftigt. Osv.
Så att just Sverige inte lyckas bekämpa brotten nästan enbart pga att det bor olika etniciter här tycker jag inte riktigt håller. Jag kan däremot köpa att det lättare uppstår konflikter och gör det svårare och det är sannolikt en DELförklaring.
Men Sverige borde likväl kunna prestera bättre än såhär om en stad som New York kan gå åt motsatt håll. Fast det verkar ju nästan som att brottsligheten måste gå lika snett som för New York på 90-talet innan man börjar bekämpa brotten med fungerande återgärder och polisiära insatser.