2019-12-16, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Du kanske blandar ihop Lamotte med någon annan? Den Lamotte som vi skriver om här i tråden arbetar som journalist.

Du uttrycker dig sexistiskt och förminskande mot det kvinnliga könet. Precis som kvinnohatarna.

Usch för kvinnohatare!
Han gillar rumpa..
Citera
2019-12-16, 15:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Jag bor här och det är tryggt. Det är skyddsombud som har stoppat vakter i 6 timmar om dagen från att vara här ute "och uppvigla" i sina uniformer. Tryggare utan dom faktiskt

Du vet att vi alla här i stan vill skicka er åt helvete?
Citera
2019-12-16, 15:08
Medlem
PlutoJs avatar
För övrigt kom jag att tänka på ytterligare en aspekt, som sannerligen inte länder journalistkåren till heder.

Som jag minns har journalister ofta lyft fram vissa förebilder när de tillfrågats. De brukar nämna förebildee som Robert Capa, Ernest Hemingway, Edward R. Murrow, Bob Woodward och Carl Bernstein m.fl. Och förebilder måste de anses vara, de är alla goda exempel på journalister som tagit stora personliga risker för att visa allmänheten något viktigt, i en del fall utsatt sig för stor fysisk fara och i andra fall riskerat karriär, vänner och mycket mera.

Men vad gör då den absoluta majoriteten av den svenska journalistkåren? Åker de ut till problemområden och rapporterar om upplopp? Gräver de ordentligt på maktens bakgårdar för att få fram vad som egentligen händer? Nej. Istället hånar och motarbetar de journalister som faktiskt försöker göra det jobb som dessa hycklare borde göra. Den sitter på sina redaktioner, lyfter väldigt höga löner (hej Anna Hedenmo!), vänder och vrider sig för att hitta på alla möjliga lögnhistorier som ska passa deras narrativ (hallå hela DN!) och förföljer och trakasserar de som nästan drivits till vansinne av att leva i Absurdistan (tjena Orrenius, Aschberg och hallå hela pressen!).

Tvi!
Citera
2019-12-16, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Tror du journalisterna på SVT, DN osv. jobbar gratis?
Bra jämförelse? Omfg. Hur såg knallkorkens jobbannons ut? Vi behöver en springande man som kan reta upp folk. Och samtidigt ducka och skapa kaosscener. Du får lön i bidrag från de idioter som tror på det du gör.

Jobbannons för journalist eller Lapotta?
Citera
2019-12-16, 15:22
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Bra jämförelse? Omfg. Hur såg knallkorkens jobbannons ut? Vi behöver en springande man som kan reta upp folk. Och samtidigt ducka och skapa kaosscener. Du får lön i bidrag från de idioter som tror på det du gör.
Han behöver inte krusa med någon jävla "jobbannons" och "anställningsintervjuer" och annat förnedrande skit, bara för ett tillfredsställa ett pissigt etablissemang vars dagar ändå är räknade. Han klarar sig utmärkt själv, genom allmänhetens försorg.
Citat:
Tönt.
Citera
2019-12-16, 15:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Eftersom människor är polariserade inom sig kan de inte annat än polarisera allt i världen.

Därför leder mångkultur till konflikter.
Även fast boende på dessa orter givetvis inte vill bo i en krigszon, så kommer sådana här laglösa land uppstå i alla mångkulturer, eftersom människor endast klarar av att älska dem som de kan spegla sig i. Jag talar då generellt.

Om/när dessa kriminella försvinner kommer alltså nya kriminella uppstå, eftersom orten saknar homogenitet och människor söker sammanhang. Etnicitet tycks vara den starkaste faktorn för polarisering, där efter religion.

Jag hållet delvis med. Å andra sidan har en segregerad stad med många etniciteter som New York lyckats bekämpa i snitt uppåt 80 % av all brottslighet sedan 90-talet... Vi lyckas inte ens minska vår totala brottslighet med en enda %, utan precis tvärtom.

Morden i New York har gått från 2 200 fall om året 1990 till under 300 mord år 2018 (Lägsta nivån sedan 50-talet). Likaså har rånen och våldtäkter minskat väldigt kraftigt. Osv.

Så att just Sverige inte lyckas bekämpa brotten nästan enbart pga att det bor olika etniciter här tycker jag inte riktigt håller. Jag kan däremot köpa att det lättare uppstår konflikter och gör det svårare och det är sannolikt en DELförklaring.

Men Sverige borde likväl kunna prestera bättre än såhär om en stad som New York kan gå åt motsatt håll. Fast det verkar ju nästan som att brottsligheten måste gå lika snett som för New York på 90-talet innan man börjar bekämpa brotten med fungerande återgärder och polisiära insatser.
Citera
2019-12-16, 15:39
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton

Hur ska en riktig journalist jobba då? Sitta på kontoret och leta efter saker att skriva om på internet? Man bör inte vara ute och prata med folk eller göra någon upprörd genom att rikta uppmärksamhet mot deras verksamhet? Man ska inte snoka i andras affärer?

Inte undra på att svensk mainstreammedia är så värdelös.
Citera
2019-12-16, 15:41
Medlem
Jag har ett förslag på hur ordningen i kronogården kan återställas: Sverige ber helt enkelt Putin eller Jinping om att låna ut några poliser, och vips så var problemet löst
Citera
2019-12-16, 15:44
Medlem
Clawdices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
New York
Det stämmer, men det finns en viktig skillnad när man pratar om USA och städer som New York.
Hela landet har författningen som fundament, och framförallt New York har varit mångkulturellt, nästan ända sedan staden grundades. Området köptes fredligt av indianer, och än idag är New York den stad i USA med flest "native americans". Sen har det p.g.a människans natur varit mer eller mindre segregerat.

Sverige däremot är svenskarnas land, och områden som Kronogården är ockuperade av främmande folkgrupper som inte vill oss väl.
Citera
2019-12-16, 15:53
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Han är inte journalist hur många gånger ni än säger det. Han är en vloggare och uppviglare som tjänar pengar på skiten han drar igång på kamera

Du försvara alltså misshandel av oskyldiga människor, det säger något om dig. Gud ser allt och alla kommer bli dömda.
Citera
2019-12-16, 15:58
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Jag hållet delvis med. Å andra sidan har en segregerad stad med många etniciteter som New York lyckats bekämpa i snitt uppåt 80 % av all brottslighet sedan 90-talet... Vi lyckas inte ens minska vår totala brottslighet med en enda %, utan precis tvärtom.
Sverige ska inte ha en massa olika etniciteter hit och dit. Så länge sosse-vanvettspolitiken fortsätter är den kriminella utvecklingen fullständigt logisk. Lamotte är bara den person som visar medelsvensson att så är fallet.
Senast redigerad av Condottieri 2019-12-16 kl. 16:00.
Citera
2019-12-16, 16:02
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Morden i New York har gått från 2 200 fall om året 1990 till under 300 mord år 2018 (Lägsta nivån sedan 50-talet). Likaså har rånen och våldtäkter minskat väldigt kraftigt. Osv.

Så att just Sverige inte lyckas bekämpa brotten nästan enbart pga att det bor olika etniciter här tycker jag inte riktigt håller. Jag kan däremot köpa att det lättare uppstår konflikter och gör det svårare och det är sannolikt en DELförklaring.

Men Sverige borde likväl kunna prestera bättre än såhär om en stad som New York kan gå åt motsatt håll. Fast det verkar ju nästan som att brottsligheten måste gå lika snett som för New York på 90-talet innan man börjar bekämpa brotten med fungerande återgärder och polisiära insatser.
Ja, kriminaliteten kan minskas med betydande våldsanvändning. Vi saknar egna resurser till detta, men regeringen kan kalla in NATO i det syftet, vilket också lär hända och det blir slutet på vår demokrati.

Själv säger jag:
Repatriera!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in