2019-12-16, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Han är inte en journalist och jag har inget kvinnoförakt som resten av Flashback.

Men jösses! Hans yrke är, och har alltid varit journalist. Man blir inte av med sin yrkestitel när man byter anställning, eller börjar frilansa. Punkt. Sluta tramsa om detta nu. Det är inte ens relevant. Han är inte problemet. Vi måste identifiera problemen för att kunna lösa dem.

Eller det kanske inte är så att det inte finns någon vilja att lösa dessa problem?
Citera
2019-12-16, 13:54
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Givet din definition är en journalist alltså endast ynkryggen som rättar sig i ledet och agerar högtalare åt Bonniers egna agenda. Det var ju en tämligen smal definition kan man tycka. Hur var detta med att granska makten och belysa samhällsproblem som J.L. bevisligen gör?

Nejdå, jag följer journalister från Vice och tidigare frilansande journalister. Dessa personer reser också världen runt för sina reportage och det är stor skillnad på deras pondus, stil, agenda och grävande journalism jag inte ser återskapas i vloggare som lamotte eller pewdiepie.
Citera
2019-12-16, 13:55
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Vad han kallas är fullständigt ointressant. Oavsett vilket så är hans verksamhet uppskattad av många, eftersom han offentliggör vad den korrupta statsmakten till varje pris vill dölja och undanhålla medborgarna. Den förtjänar spott och spe och att kastas ut med huvudet före. Lamotte förtjänar att bli miljonär.

Då får du väl helt enkelt ge bort din lön till denne imam.
Citera
2019-12-16, 13:56
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Men jösses! Hans yrke är, och har alltid varit journalist. Man blir inte av med sin yrkestitel när man byter anställning, eller börjar frilansa. Punkt. Sluta tramsa om detta nu. Det är inte ens relevant. Han är inte problemet. Vi måste identifiera problemen för att kunna lösa dem.

Eller det kanske inte är så att det inte finns någon vilja att lösa dessa problem?

Jodå, han är en vloggare idag. Och han var ingen duktig journalist ens när han jobbade på frilansbasis åt SVT. Sen såg dom vad han var och ville inte jobba med honom mer. Så enkelt var det.

"Jag är en helikopter, du ska kalla mig det nu för att jag vill det."
Citera
2019-12-16, 13:57
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Uppviglare? Det är så jävla uppviglat i Trollhättan på eget bevåg så inte ens väktare och ordningsmakt vågar vara där. Inte en enda jäkla journalist vågar ta sig dit.

Ingen vågar konfrontera dessa ynglingar som skapat en krigszon för de boende och där övergrepp begås.
Det är fan emot de mänskliga rättigheterna att inte få vara trygg där man bor.

Jag bor här och det är tryggt. Det är skyddsombud som har stoppat vakter i 6 timmar om dagen från att vara här ute "och uppvigla" i sina uniformer. Tryggare utan dom faktiskt
Citera
2019-12-16, 14:04
Medlem
CyberIngmars avatar
Radera
Citera
2019-12-16, 14:05
Bannlyst
Citat:
Han är inte journalist hur många gånger ni än säger det. Han är en vloggare och uppviglare som tjänar pengar på skiten ointillegenta blattar drar igång pga kamera

FTFY. Inte så att det är han som drar igång det precis. Det ska till en korkad andrapart med kort stubin och illa utvecklat konsekvenstänk också.
Citera
2019-12-16, 14:08
Medlem
Lennart Matikainen nämner i sitt Jultal att Lamotte är under attack på torget i Trollhättan. . Någon som vet om Stefan Löfven nämnde något dylikt i sitt Jultal? Som statsminister borde han hållit talet i Trollhättan istället för Visby för att visa invånarna att han verkligen bryr sig...
Citera
2019-12-16, 14:09
Medlem
Citat:
Jodå, han är en vloggare idag. Och han var ingen duktig journalist ens när han jobbade på frilansbasis åt SVT. Sen såg dom vad han var och ville inte jobba med honom mer. Så enkelt var det.

Ganska imbecillt resonemang. Du skrev att han inte är journalist. Man är fortfarande journalist, även om någon inte tycker att man är någon bra journalist. Ett yrke får man genom att utbilda sig i adekvat riktning, och därefter praktisera yrket.

Ja, en helikopter är fortfarande en helikopter, även om den säljs till en annan brukare/uppdragsgivare.

Men detta är forfarande helt ointressant, om man vill komma framåt. Så, är det framåt vi vill?
Citera
2019-12-16, 14:11
Medlem
Citat:

Är du fortfarande kvar? Har du inget jobb?
Citera
2019-12-16, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag vill gärna också se mindre politiskt agendasättande journalistik. Mer Gad och Lamotte, med andra ord.

...men mig gör det inget att debattera dem med en annan syn på saken, tex regimslavar.

Apropos #1393

Citat af dig:

De som fått godkänt på värdegrundskursen har skapat problemet och kan givetvis inte delta i någon lösning, men vi andra förstår att personen Joakimär irrelevant för problemet som synliggörs i hans film.
Citera
2019-12-16, 14:14
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Ja de är inte så lätt att motargumentera med ngn som brukar dopning.. Inte så konstigt att du vill legalisera droger... Förmodligen är du blatte med.. Kurd?
Är du helt efterbliven eller? Jag brukar doping? Var har du fått det ifrån? Eller klassar du cannabis som doping? lol, på tal om stolpskott. Nej jag är absolut inte kurd, men även om jag vore det så hade cannabislegalisering fortfarande varit det moraliskt rätta. Du snackade skit om cannabislegaliseringen i Colorado och kan tydligen inte backa upp ditt skitsnack med länkar, och börjar istället yra om doping och kurder, snacka om att vara helt efterbliven.

Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
De har säkert rätt att vara upprörda, liksom även araber i Mellanöstern kan ha det. Men så som packet uppförde sig mot Lamotte så borde de ha fått en jävla elchock från en elpistol i ballen.
Ja helt klart, jag försvarar inte muslimpacket som sagt, och absolut förtjänar de lite seriös bestraffning. Däremot om man ska se det från deras perspektiv så känner de sig nog som att de har samhället emot sig, att det dyker upp en massa snutar och swishjournalister med kameror osv. Å andra sidan så kallades nog inte snuten dit utan anledning, men även om snuten dyker upp så finns det ju ingen anledning för dem att uppvisa aggressivitet på det sättet.

Hur som helst så är det här ett växande problem med unga muslimska killar som ränner runt på stan i grupp och kör värsta ockupationsbeteendet och ställer till problem. Och Löfven har ju tänkt fortsätta släppa in mer av dessa djur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in