2019-12-15, 22:57
Medlem
Paddan1000s avatar
Jag har nu maxat bonusen på 2000 kr på mitt Komplettkort genom att flytta över 25000 i månaden till mitt Revolutkonto. Kan jag få ut bonusen från Rebillakortet på samma sätt, alternativt genom att använda Curve som mellankort, eller måste jag faktiskt handla med kortet för att få bonusen? Jag beställde precis Rebilla och har inte hunnit prova själv.
Citera
2019-12-16, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paddan1000
Jag har nu maxat bonusen på 2000 kr på mitt Komplettkort genom att flytta över 25000 i månaden till mitt Revolutkonto. Kan jag få ut bonusen från Rebillakortet på samma sätt, alternativt genom att använda Curve som mellankort, eller måste jag faktiskt handla med kortet för att få bonusen? Jag beställde precis Rebilla och har inte hunnit prova själv.

Om jag förstår dig rätt så tar du ut kredit på kompletts kort och skickar det till Revolut. Sen betalar du krediten direkt, från Revoluts konto? Basically 2000SEK gratis? Genius!
Citera
2019-12-16, 08:46
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyKarNN
Om jag förstår dig rätt så tar du ut kredit på kompletts kort och skickar det till Revolut. Sen betalar du krediten direkt, från Revoluts konto? Basically 2000SEK gratis? Genius!

Stämmer bra, jag har gjort samma.
Citera
2019-12-16, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Stämmer bra, jag har gjort samma.

För vilka kreditkort, förutom komplett, kan man utnytja detta?
Citera
2019-12-16, 09:56
Avslutad
Citat:
Alla som har cashback.

Preem har ett med 0.5% cashback och utan årsavgift till exempel.
Citera
2019-12-16, 10:09
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:

Jag har testat Komplett och Scandic, båda fungerar. Jag utnyttjade det dock för hårt med Scandic och de stängde av funktionen att göra kontantuttag (insättning på Revolut klassas som kontantuttag). Jag använde kortet bara till Rev, så jag rekommenderar att använda sitt inhemska kort så mycket det går utan Revolut, och sedan köra med Revolut när det lönar sig.

Jag ska testa med SAS Eurobonus mastercard och Rebilla nu också, insättning går med båda och får se inom ett par dagar om bonusen kommer också.
Citera
2019-12-16, 10:38
Medlem
Citat:
Inte Cirkle K mastercard (SEB som är kortutgivare), ger ingen bonus för insättningar på Revolut.
Senast redigerad av ty80 2019-12-16 kl. 10:47.
Citera
2019-12-16, 12:01
Medlem
Citat:
Jag ska testa med SAS Eurobonus mastercard och Rebilla nu också, insättning går med båda och får se inom ett par dagar om bonusen kommer också.

Brukar man inte behöva betala en extra avgift vid kontantuttag?
Citera
2019-12-16, 12:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dissidentx
Alla som har cashback.

Preem har ett med 0.5% cashback och utan årsavgift till exempel.
Ignorera ovan, jag tänkte fel. Stämmer som tidigare skrivits att flera kortutfärdare inte tillåter, eller ger ingen bonus för insättningar på andra betal/kreditkort.
Citera
2019-12-16, 13:12
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Brukar man inte behöva betala en extra avgift vid kontantuttag?

Jo, vanligtvis. Jag tror det är en "gråzon" som bankerna inte hunnit korrigera än. Rent kostnadsmässigt fungerar insättning på Revolut som en "finansiell tjänst", dvs att det inte kostar någonting men inte heller ger bonus. Men i statistiken visas det som ett kontantuttag som faktiskt ger bonus. Resultatet är att insättningen på Revolut ger bonus men det kostar ingenting i andra avgifter.

Jag skulle gissa att detta kommer försvinna inom snar framtid, så vi får utnyttja det så länge det går.
Citera
2019-12-16, 13:59
Medlem
Citat:
Jo, vanligtvis. Jag tror det är en "gråzon" som bankerna inte hunnit korrigera än. Rent kostnadsmässigt fungerar insättning på Revolut som en "finansiell tjänst", dvs att det inte kostar någonting men inte heller ger bonus. Men i statistiken visas det som ett kontantuttag som faktiskt ger bonus. Resultatet är att insättningen på Revolut ger bonus men det kostar ingenting i andra avgifter.

Jag skulle gissa att detta kommer försvinna inom snar framtid, så vi får utnyttja det så länge det går.

Spännande. Har beställt Revolut, Komplett och Rebilla så får vi se!
Citera
2019-12-18, 21:51
Medlem
Har jag fattat det rätt att man kan sätta in pengar från komplett kortet till Revolut och få 2% bonus och sedan direkt göra en banköverföring från Revolut tillbaka till sitt bankkonto, alternativt betala med Revolut kortet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in