2019-12-14, 08:38
Medlem
Inte tror jag heller att de utövat tortyr på honom. Då har man nog en allvarlig störning av något slag. Det här var ju "bara" pundare och särskilt en av dom har lite hetsigare temperament och kortare stubin än vanligt.

Att hälla kokande vatten över honom? What?
Skulle J.L ha slagit igång kokaren innan eller efter J.D kom tänkte du?? Snacka om att det skulle vara grisig överallt!! Innan du har skurat upp alla spår så har du skurat i en mindre evighet. Tror inte heller att J.L är nån äkta hygientekniker, som det så fint heter idag. Han blöter garanterat bara moppen, smetar omkring och "blöter" golven. Det är trot eller ej en viss teknik och finess i att skura.
Hade det varit vatten och blod på golvet hade spåren inne hos M.S varit betydligt fler.
Citera
2019-12-14, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inteaktivnu
Varför fortsätter du läsa tråden kan jag undra ?

För jag från trakterna och är intresserad av vad som hände, vet vilka dessa är sedan tidigare men inte varit i samma kretsar.

Började skriva för tanken var att det skulle bli seriösare snack när FUP kom ut.

Är oerhört tragiskt för samtliga parter, men sedan är det här en form av självsanering om man kollar ur ett socialdarvinistiskt perspektiv
Citera
2019-12-14, 12:45
Medlem
Killmyshadess avatar
Vart kan jag hitta FUPen? På vilken nummersida här på tråden? Orkar inte bläddra mig fram för varje sida.
Citera
2019-12-14, 13:04
Medlem
Interessant vad denne gamer-grannen sa, hans rum var jo direkte bevid køket. Først bråk mellom två pers, så tumulter og skrik, før sen nån minutter efter hør han flera stemmer. Og man får jo en precis timestamp fra han logg på pc
Citera
2019-12-14, 18:20
Medlem
Unicornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyyysande
FUP

Håll till godo

https://minfil.com/D0Ee31D5n2/Aktbil_134_F_runders_kningsprotokoll_pdf
https://minfil.com/F7Ec3aD5n1/Aktbil_135_F_runders_kningsprotokoll_pdf
https://minfil.com/H7Ee3aD0n1/Aktbil_136_F_runders_kningsprotokoll_pdf
https://minfil.com/NdEf3cDana/Aktbil_137_maskad_pdf

Citat:
Ursprungligen postat av Killmyshades
Vart kan jag hitta FUPen? På vilken nummersida här på tråden? Orkar inte bläddra mig fram för varje sida.

Citera
2019-12-15, 12:15
Medlem
Dödsorsaken som anges är strypning.

I förhören har de framkommit från alla 3 att alla har brukat våld mot halsen på olika sätt.

M.I säger att J.L stampat på halsen
M.I säger att M.S hållt ett armgrepp på halsen

M.S säger själv att han tagit ett armgrepp runt halsen
M.S säger att M.I tagit strypgrepp

Vad säger J.L?

Jag minns inte och hoppas jag minns rätt med vad de sagt, kanske någon annan har mer koll ? 🤔
Citera
2019-12-15, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xyre
Interessant vad denne gamer-grannen sa, hans rum var jo direkte bevid køket. Først bråk mellom två pers, så tumulter og skrik, før sen nån minutter efter hør han flera stemmer. Og man får jo en precis timestamp fra han logg på pc

Minns någon denna tid?
Joakim, utifrån samtalslistor är framme hos Jimmy kl 03.55

Sedan ringer Jimmy 04.08 till F.S för att br om skjuts och att en kropp måste bort

Med andra ord, det handlar om 13 min
Ett kort tidsspann måste jag säga.
Citera
2019-12-15, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Minns någon denna tid?
Joakim, utifrån samtalslistor är framme hos Jimmy kl 03.55

Sedan ringer Jimmy 04.08 till F.S för att br om skjuts och att en kropp måste bort

Med andra ord, det handlar om 13 min
Ett kort tidsspann måste jag säga.

Svarar mig själv 👍🏻

Då jag hittade infon i förhören, grannen gör Google sökning kl 04.15
(om vad man ska göra vid en misshandel hos grannen).

Han säger också att misshandeln pågick under 10 min max.
Med extremt höga skrik/bråk.

Med andra ord så stämmer detta med samtalslistor.
Dödsmisshandeln sker alltså mellan
03.55 - 04.08 ca

Frågan är nu bara VEM har gjort VAD?
Citera
2019-12-15, 14:46
Avslutad
Ni som bor i Kiruna och verkar ha koll och kan beskriva för en som bor långt bort..

På vilket vis har M.S. levt dubbelliv? Har hans fru haft kännedom om detta dubbelliv? Eller har andra vetat men inte frun?
Citera
2019-12-15, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Dödsorsaken som anges är strypning.

I förhören har de framkommit från alla 3 att alla har brukat våld mot halsen på olika sätt.

M.I säger att J.L stampat på halsen
M.I säger att M.S hållt ett armgrepp på halsen

M.S säger själv att han tagit ett armgrepp runt halsen
M.S säger att M.I tagit strypgrepp

Vad säger J.L?

Jag minns inte och hoppas jag minns rätt med vad de sagt, kanske någon annan har mer koll ? 🤔

M.I säger även att han tagit strypgrepp. Visar även förhörsledaren.

M.S säger även att M.I sparkat mot halsen(om jag minns rätt)
Citera
2019-12-15, 21:23
Medlem
Tidsspannet talar kraftigt emot en tortyr, det går ju inte att binda fast en levande person som gör motstånd på två minuter inte. Jag får mer och mer bilden av att det inte varit planerat på så sätt måste jag erkänna.

Imorgon så sätter rättegången igång. Synd att ingen uppifrån kan närvara.
Citera
2019-12-15, 22:29
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovelorn
Tidsspannet talar kraftigt emot en tortyr, det går ju inte att binda fast en levande person som gör motstånd på två minuter inte. Jag får mer och mer bilden av att det inte varit planerat på så sätt måste jag erkänna.

Imorgon så sätter rättegången igång. Synd att ingen uppifrån kan närvara.

Jag råkar vara i Gällivare och är ledig i morgon. Någon som vet när förhandlingarna börjar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in