2019-12-12, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Mmm vill minnas också att M.S sa att det var något i munnen och att han därför hade svårt att andas. Så något i munnen verkar de ha satt...

Var det inte nån bild från J.Ls lägenhet också där det låg något litet svart på golvet? Kanske strumpans kompis. ???
Citera
2019-12-12, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iceflake
Ja så kan det ju vara. Men just runt halsen kändes lite rått. Han har säkert varit blodig i hela ansiktet och kanske en bit ner på bröstkorgen också, tänkte om näsbenet var av/krossat.
Sannolikt har det mesta av blodet runnit och skvätt ur näsan då den var av på flera ställen och då även intryckt.
Ögnade igenom rättsmedicinska rapporten rätt snabbt och har inget minne av att det fanns någon större sårskada på huvudet
Citera
2019-12-13, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Sannolikt har det mesta av blodet runnit och skvätt ur näsan då den var av på flera ställen och då även intryckt.
Ögnade igenom rättsmedicinska rapporten rätt snabbt och har inget minne av att det fanns någon större sårskada på huvudet

Vattenkokaren/termosen gav väl ett hyffsat jack? Kommer som ihåg att alla pratade om att det var så blodigt vid huvudet. M.I ska väl också ha sagt "vi ska inte ha ihjäl honom".
Citera
2019-12-13, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iceflake
Vattenkokaren/termosen gav väl ett hyffsat jack? Kommer som ihåg att alla pratade om att det var så blodigt vid huvudet. M.I ska väl också ha sagt "vi ska inte ha ihjäl honom".

Minns också att se sa just huvudet så har trott att det är skadan från vattenkokaren som orsakat just huvudskadan men kan det vara så att vattenkokaren slogs i ansiktet/näsan?
Minns väl att det sas att det var mycket blod efter just det slaget/slagen.

Vet inte om en hand kan skada/få näsan att gå av på flera ställen eller krossad..?
I sådana fall borde någon av dem haft stora skador/märken/svullnader på sina händer/knogar ??
Citera
2019-12-13, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Minns också att se sa just huvudet så har trott att det är skadan från vattenkokaren som orsakat just huvudskadan men kan det vara så att vattenkokaren slogs i ansiktet/näsan?
Minns väl att det sas att det var mycket blod efter just det slaget/slagen.

Vet inte om en hand kan skada/få näsan att gå av på flera ställen eller krossad..?
I sådana fall borde någon av dem haft stora skador/märken/svullnader på sina händer/knogar ??

Var inte M.Is knogar och händer i sämre skick än de övrigas?
Det jag kommer ihåg från FUPen är att 1 enda foto var på M.S rygg. Ett ärr.
J.L hade foton på bl.a skråmorna i ansiktet.
M.I hade överlägset flest foton. Just händerna vill jag minnas var färska skador.

Jag tänker att om man köttat på med flera slag på näsan/näsbenet? Därav har den många skador.

Får känslan av att han (J.L) bara vevat till med kokaren så den kan ha träffat i bakhuvudet, sidan av huvudet eller pannan.
Det känns också rent spontant att om man använder ett tillhygge så är det mot huvudet, inte specifikt mot näsan man "vill" rikta ett slag. Men vad dom velat/avsett och slutresultatet verkar ju som bekant skilja sig en smula..
Citera
2019-12-13, 09:36
Medlem
Ett effektivt sätt att krossa näsan borde ju annars vara att dunka huvudet i golvet eftersom dom tydligen varit på golvet.
Typ ta tag i håret/nacken.
Hade han suttit fast i en stol hade det varit svårare att böja honom så att hans ansikte når bordsskivan. ?
En spark (dom hade ju skor på sig) eller flera borde också kunna orsaka flera brott på näsan.
Jag tror seriöst inte varken M.S, M.I eller J.L är så pass fit att dom lyckas bra med att dra en karatespark rätt upp i nyllet om J.D skulle ha suttit i en stol.
Citera
2019-12-13, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inteaktivnu
Sitter å läser här å någon skriver om att han kan ha suttit fast i kontorsstolen. De tror jag åxå eftersom i förhören står det hela tiden att gärningsmännen STÅR bakom STÅR på sidan osv- samt att m.i står med benen på varsin sida å matar slag. Sen det där med termosen åxå - stämmer bättre att mata med den i skallen när han är sittande. Och stämmer åxå bättre när m.s lutat mot skåpen å hållt fast honom . Läs igen igenom förhören igen å utgå från kontorsstolen- jag tycker att det verkar stämma bättre . Bla att dom knutit armarna
bakom stolen fast gör ju att han inte kasar ned .. var tror ni ?

Ja, jag är helt övertygad om att de har haft honom fastbunden i kontorsstolen. Och det gör det hela än mer obehagligt och planerat. När man läser FUP så märker man tydligt att förhörsledarna fiskar om uppgifter om den där jävla stolen vid ett flertal tillfällen. Kan de bevisa att de haft honom fastbunden där så blir nog straffen högre.

Ett scenario är ju att en suttit/stått bakom det sittande BO och hållit i honom medan misshandeln pågått, samt för att se till att stolen inte välter. Sen har nån av de andra inblandade kokat vatten med vattenkokaren och hällt på BO. Hans huvud har varit täckt med handduk eller liknande och en strumpa i käften för att dämpa skriken. Jag tror att detta är mycket värre än vad man kan föreställa sej.

Kroppen är ju "delvis bränd" enligt FUP. Trolig anledning för att på så sätt dölja brännskador från det kokande vattnet. Sen slänger man in en story med att "jag slog honom i skallen med vattenkokaren" för att kunna förklara eventuella spår från BO på vattenkokaren.

Om man nu inte regelbundet sysslar med tortyr så tror jag det första som poppar upp i skallen är sånt man har sett på film. Klassisk tortyrscen med stol inblandat finns ju t.ex med i Reservoir Dogs. Tror nog det är sånt man tar till när den egna fantasin tryter. Betydligt lättare att ha offret fastbunden i en stol än slingrandes och ålandes utefter golvet. Men samtidigt mycket råare och grymmare. Därför kommer de aldrig att erkänna att det gått till så. "Vi gjorde upplivningsförsök". Jo tjena...
Citera
2019-12-13, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennisDun
Ja, jag är helt övertygad om att de har haft honom fastbunden i kontorsstolen. Och det gör det hela än mer obehagligt och planerat. När man läser FUP så märker man tydligt att förhörsledarna fiskar om uppgifter om den där jävla stolen vid ett flertal tillfällen. Kan de bevisa att de haft honom fastbunden där så blir nog straffen högre.

Ett scenario är ju att en suttit/stått bakom det sittande BO och hållit i honom medan misshandeln pågått, samt för att se till att stolen inte välter. Sen har nån av de andra inblandade kokat vatten med vattenkokaren och hällt på BO. Hans huvud har varit täckt med handduk eller liknande och en strumpa i käften för att dämpa skriken. Jag tror att detta är mycket värre än vad man kan föreställa sej.

Kroppen är ju "delvis bränd" enligt FUP. Trolig anledning för att på så sätt dölja brännskador från det kokande vattnet. Sen slänger man in en story med att "jag slog honom i skallen med vattenkokaren" för att kunna förklara eventuella spår från BO på vattenkokaren.

Om man nu inte regelbundet sysslar med tortyr så tror jag det första som poppar upp i skallen är sånt man har sett på film. Klassisk tortyrscen med stol inblandat finns ju t.ex med i Reservoir Dogs. Tror nog det är sånt man tar till när den egna fantasin tryter. Betydligt lättare att ha offret fastbunden i en stol än slingrandes och ålandes utefter golvet. Men samtidigt mycket råare och grymmare. Därför kommer de aldrig att erkänna att det gått till så. "Vi gjorde upplivningsförsök". Jo tjena...
Så känner jag åxå att det gått till . Tack för ditt inlägg - du kunde uttrycka det bättre .
Citera
2019-12-13, 18:49
Medlem
Jag tror inte på tortyr eftersom de inte använde tången eller avklipparen. Jag tror dessutom att det krävs ganska mycket av personer för att kunna genomföra en tortyr.

Men den absoluta sanningen kanske inte kommer att komma fram nu i nästa vecka, så vi vet inte.
Citera
2019-12-13, 19:27
Medlem
Läst igenom tråden, vilket svammel ni snackar goja om stolar, vattenkokare och misstänktas bekanta.

Jag har läst igenom FUP:en och jag vad jag ser är några inkompetenta som dödat offret pga lite knark.

Det är väl lite som Kenta och grabbarna, samma stuk, inget Sherlok holmes hade behövt massa tid för att lösa.

Hoppas samtliga får sitta en längre tid inne i fängelset.

Den här tråden måste vara en av de sjukaste på flashback där hälften av tråden består av snack om fiskeresor och jakthundar till att sedan en besatthet av kontorsstolar och vattenkokare.

Kiruna i ett nötskal
Citera
2019-12-13, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SopperoGossen
Läst igenom tråden, vilket svammel ni snackar goja om stolar, vattenkokare och misstänktas bekanta.

Jag har läst igenom FUP:en och jag vad jag ser är några inkompetenta som dödat offret pga lite knark.

Det är väl lite som Kenta och grabbarna, samma stuk, inget Sherlok holmes hade behövt massa tid för att lösa.

Den här tråden måste vara en av de sjukaste på flashback där hälften av tråden består av snack om fiskeresor och jakthundar till att sedan en besatthet av kontorsstolar och vattenkokare.

Kiruna i ett nötskal
Varför fortsätter du läsa tråden kan jag undra ?
Citera
2019-12-13, 22:58
Medlem
Unicornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SopperoGossen

Kiruna i ett nötskal

99% av trådarna "Mofasti" skriver i blir ytterst jävla trams och sen matar folk trollet istället för att ignorera skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in