Citat:
Ursprungligen postat av
extranode
Jag har spanat runt på olika namn förekommande i fallet.. på eniros gatuvy-foton..
där ser man ju regnr.. och jag har kollat runt på en massa ställen kring dessa i Uddevalla
VÄLDIGT många av bilarna är rödmarkerade i regnr-söken - borta! Detta tycker jag är lite märkligt och känner inte riktigt igen från där jag bor.
Jag funderar om det har något med invandrare och deras 'hantering(?)' av bilar att göra??
Vad gör de med bilarna?
Jag tycker iaf det är konstigt att så många bilars regnr i Uddevalla är rödmarkerade när man söker på vadtusannuwebbsidanvar..
Visserligen har fotona säkert ett antal år på nacken, men lite för mycket för bara det!
Har de som standard att elda upp de i försäkringsbedrägeri eller vad tusan är det?
Kan någon upplysa mig eller har några idéer kring detta?
Intressant observation men jag är tveksam till dess relevans för fallet. Uddevallabor har historiskt sett en anmärkningsvärt slapp inställning till skatter och dylikt. Kan bero på att svenska trupper bränt staden till grunden många gånger? Det gamla öknamnet på staden är i alla fall Korpehôla, korphålet, p.g.a. befolkningens smugglande, påstådda tjuvaktighet och generellt avvikande moral. De flesta kvinnor arbetar inom vård/skola/omsorg och männen mekar med bilvraken på gården eller i garaget. Att äga två, tre identiska modeller är inte anmärkningsvärt i sig eftersom man gärna köper några gamla skrällen att ta delar ifrån så om någonting tyder det stora antalet bilvrak på viss assimilering bland de invandrade i staden, tänker jag, för bidragsfusk och försäkringsbedrägerier är inte ovanligt i norra Bohuslän.
Tillägg: Bilar har brunnit och ingen vill snacka publikt, men jävlar så mycket skit det snackas vid köksborden och på nätet... de flesta unga som är i Tishkos och Wilmas åldrar vill dock inte säga någonting alls (mer drillade i skamtänk och tystnadskultur än 60-, 70- och 80-talister, t.ex.)
Jag tror att många gissar rätt men att få vet.
Min teori: T dödar W av misstag när han vill få tyst på henne, ringer en släkting och familjen tar över. Mordet är ett "vanligt" dråp men detsamma gäller inte den makabra efterhanteringen
Skrönan bland barnen i staden är att Wilmas huvud hittades utanför Sommarhemsskolan, som ett makabert budskap. Inte är jättekonstigt med tanke på xenofobin och rädslan på orten men det säger någonting om den uppiskade stämningen som i sin tur troligen beror på Uddevallas höga antal IS-återvändare och -sympatisörer, kombinerat med det historiska arvet på orten.
...
Har någon finkammat Regementsparken, området inom en till två kilometers radie från fotbollsplanerna?
* T spelade fotboll, området är välbekant för honom.
* W gick i skolan i närheten.
* Parken ligger mellan ytterkanterna av T:s tjänstgöringsområden inom hemtjänsten.
* Det finns dolda vägar dit till fots, till cykel och med bil.
* Uddevallabor minns självmorden i parken och hur lång tid det tog för de tonårstjejerna att hittas.