2019-12-15, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Jag tror inte, utan vet att polisen förfogar över denna kunskap. Har själv medverkat i ett antal utredningar under årens lopp. Är väl insatt i vad hedersrelaterat våld betyder och trodde i min enfald att du också besatt dessa kunskaper.

Nu är du tillbaka på ruta ett igen och förskjuter debatten till att diskutera skribenter ist för val av åklagare. Du är helt klart golvad i debatten av ingen mindre än dig själv, fan vad lågt.

Inte för att jag tror på det fetade men låt oss leka med tanken att det är så. Då borde du också förstå att åklagare väljs ut efter kunskap utifrån utredningen.
Citera
2019-12-15, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Pappan finns fortfarande kvar med alla bilder.
Såg det efter jag kollade en gång till
Citera
2019-12-15, 10:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av extranode
Jag har spanat runt på olika namn förekommande i fallet.. på eniros gatuvy-foton..
där ser man ju regnr.. och jag har kollat runt på en massa ställen kring dessa i Uddevalla

VÄLDIGT många av bilarna är rödmarkerade i regnr-söken - borta! Detta tycker jag är lite märkligt och känner inte riktigt igen från där jag bor.

Jag funderar om det har något med invandrare och deras 'hantering(?)' av bilar att göra??
Vad gör de med bilarna?

Jag tycker iaf det är konstigt att så många bilars regnr i Uddevalla är rödmarkerade när man söker på vadtusannuwebbsidanvar..

Visserligen har fotona säkert ett antal år på nacken, men lite för mycket för bara det!

Har de som standard att elda upp de i försäkringsbedrägeri eller vad tusan är det?
Kan någon upplysa mig eller har några idéer kring detta?

Intressant observation men jag är tveksam till dess relevans för fallet. Uddevallabor har historiskt sett en anmärkningsvärt slapp inställning till skatter och dylikt. Kan bero på att svenska trupper bränt staden till grunden många gånger? Det gamla öknamnet på staden är i alla fall Korpehôla, korphålet, p.g.a. befolkningens smugglande, påstådda tjuvaktighet och generellt avvikande moral. De flesta kvinnor arbetar inom vård/skola/omsorg och männen mekar med bilvraken på gården eller i garaget. Att äga två, tre identiska modeller är inte anmärkningsvärt i sig eftersom man gärna köper några gamla skrällen att ta delar ifrån så om någonting tyder det stora antalet bilvrak på viss assimilering bland de invandrade i staden, tänker jag, för bidragsfusk och försäkringsbedrägerier är inte ovanligt i norra Bohuslän.

Tillägg: Bilar har brunnit och ingen vill snacka publikt, men jävlar så mycket skit det snackas vid köksborden och på nätet... de flesta unga som är i Tishkos och Wilmas åldrar vill dock inte säga någonting alls (mer drillade i skamtänk och tystnadskultur än 60-, 70- och 80-talister, t.ex.)

Jag tror att många gissar rätt men att få vet.
Min teori: T dödar W av misstag när han vill få tyst på henne, ringer en släkting och familjen tar över. Mordet är ett "vanligt" dråp men detsamma gäller inte den makabra efterhanteringen

Skrönan bland barnen i staden är att Wilmas huvud hittades utanför Sommarhemsskolan, som ett makabert budskap. Inte är jättekonstigt med tanke på xenofobin och rädslan på orten men det säger någonting om den uppiskade stämningen som i sin tur troligen beror på Uddevallas höga antal IS-återvändare och -sympatisörer, kombinerat med det historiska arvet på orten.

...

Har någon finkammat Regementsparken, området inom en till två kilometers radie från fotbollsplanerna?

* T spelade fotboll, området är välbekant för honom.
* W gick i skolan i närheten.
* Parken ligger mellan ytterkanterna av T:s tjänstgöringsområden inom hemtjänsten.
* Det finns dolda vägar dit till fots, till cykel och med bil.
* Uddevallabor minns självmorden i parken och hur lång tid det tog för de tonårstjejerna att hittas.
Senast redigerad av uniktanvandarnamn 2019-12-15 kl. 11:09. Anledning: Tillägg
Citera
2019-12-15, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Du skiver "... detta eventuella brott". Så du vill slå i oss att det inte skett ett brott?
Är det bara eventuellt ett brott, att man hittat del av W?

Vem sa att jag eller iLivid skulle ha "eminenta" kunskaper?
Det behövs inte alls i detta fall. Det räcker med vad de flesta känner till om hedersrelaterat våld,
för att tycka det är rätt att en klagare med erfarenhet i ämnet, tjänstgör i fallet.
Man kommer aldrig helt ifrån sina rötter. Oavsett T:s familj bar sig muslimskt åt eller inte,
så kan det ha varit halmstrået som T grep efter, för att känna sig mer säker på W.

Han kan just därför ha bett henne konvertera, vilket flera som kände W, hört henne berätta
och intygat är sant..

Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Jag har varit nämndeman en period och min erfarenhet gör att jag inte kan hålla med dig.
Hedersrelaterat våld är just vad man i detta fall vill undersöka. Och litet till naturligtvis.
Varför tror du T bett W att konvertera under den sista tiden av W:s liv?
Detta enligt nära vänner till W som intyga sanningen. Det känner polis och åklagare till, utgår vi ifrån.
Till VAD tror du han ville att hon skulle konvertera?

PS.
(Att jag inte är nämndeman längre beror på att jag bytt bostadsort. En nämndeman ska verka
där han / hon bor)

Om du nu varit nämndeman är det märkligt att du tycks ha förutfattade meningar om detta fall.

Eftersom Wilma inte hittats borde du känna till att det blir knepigt att fastställa vad som inträffat.
Vad vad dödsorsaken?
Vad har den häktade gjort sig skyldig till?
Citera
2019-12-15, 10:32
Medlem
Ot men det har skrivits om att polisen kanske läser här, vilket vore bra.
Det har ju varit 2 ggr minst som brott klarats upp tack vare Flashback, dels fallet med *da i Trollhättan men också ett fall där någon plågade ihjäl katter i Göteborg för flera år sedan
Citera
2019-12-15, 10:35
Medlem
Citat:
Om du nu varit nämndeman är det märkligt att du tycks ha förutfattade meningar om detta fall.

Eftersom Wilma inte hittats borde du känna till att det blir knepigt att fastställa vad som inträffat.
Vad vad dödsorsaken?
Vad har den häktade gjort sig skyldig till?
Eftersom den häktade är misstänkt av sannolika skäl så har polisen hittat något som styrker det.
Dock är locket på så vad bevisen är får vi vänta på tills utredningen är klar.
Citera
2019-12-15, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Nu är du tillbaka på ruta ett igen och förskjuter debatten till att diskutera skribenter ist för val av åklagare. Du är helt klart golvad i debatten av ingen mindre än dig själv, fan vad lågt.

Inte för att jag tror på det fetade men låt oss leka med tanken att det är så. Då borde du också förstå att åklagare väljs ut efter kunskap utifrån utredningen.

Du verkar ha hakat upp dig på åklagaren. Så länge det pågår en förundersökning är valet av åklagare irrelevant. Det är polisen som driver FU oberoende av vad denne Åk har för meriter.
Citera
2019-12-15, 10:49
Medlem
tomyhockeys avatar
uddevalla är tjuvstad korpenhåla .

pizzerior i centrala uddevalla svartjobbar dygnet runt från 10-03.00 och säljer i stora mängder . skatteverket ligger stenkast från pizzerior men inget händer. folket vet fusket och folket stödjer svart jobbande araber . folket i uddevalla är skitstövlar .

för några år sedan hände trippelmordet en fin tjej åkte bort istället för att brudarna skall inte dras sig till packet det blev tvärtom fler brudar tillsamans med pack.
Citera
2019-12-15, 10:50
Medlem
Citat:
Du verkar ha hakat upp dig på åklagaren. Så länge det pågår en förundersökning är valet av åklagare irrelevant. Det är polisen som driver FU oberoende av vad denne Åk har för meriter.

Mord! Med andra ord en åklagare som leder förundersökningen.

https://www.aklagare.se/om_rattsprocessen/fran-brott-till-atal/brottsutredningen/polis-eller-aklagare/

Som jag sa, mycket svårt att tro att du suttit med på förhör. Möjligtvis ett mindre trafikbrott då
Citera
2019-12-15, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
uddevalla är tjuvstad korpenhåla .

pizzerior i centrala uddevalla svartjobbar dygnet runt från 10-03.00 och säljer i stora mängder . skatteverket ligger stenkast från pizzerior men inget händer. folket vet fusket och folket stödjer svart jobbande araber . folket i uddevalla är skitstövlar .

för några år sedan hände trippelmordet en fin tjej åkte bort istället för att brudarna skall inte dras sig till packet det blev tvärtom fler brudar tillsamans med pack.
Ja mycket skumt pågår, samma med dessa biltvättar men Uddevalla är inte unikt med det, samma är eller har det varit i Lysekil.
Citera
2019-12-15, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uniktanvandarnamn
Intressant observation men jag är tveksam till dess relevans för fallet. Uddevallabor har historiskt sett en anmärkningsvärt slapp inställning till skatter och dylikt. Kan bero på att svenska trupper bränt staden till grunden många gånger? Det gamla öknamnet på staden är i alla fall Korpehôla, korphålet, p.g.a. befolkningens smugglande, påstådda tjuvaktighet och generellt avvikande moral. De flesta kvinnor arbetar inom vård/skola/omsorg och männen mekar med bilvraken på gården eller i garaget. Att äga två, tre identiska modeller är inte anmärkningsvärt i sig eftersom man gärna köper några gamla skrällen att ta delar ifrån. Om någonting tyder det stora antalet bilvrak på viss assimilering bland de invandrade i staden, tänker jag, för bidragsfusk och försäkringsbedrägerier är inte ovanligt i norra Bohuslän.

Tillägg: Bilar har brunnit och ingen vill snacka publikt, men jävlar så mycket skit det snackas vid köksborden och på nätet... de flesta unga som är i Tishkos och Wilmas åldrsr vill dock inte säga någonting alls (dem är bättre drillade i skamtänk och tystnadskultur än 60-, 70- och 80-talister, t.ex.) Jag tror att många gissar rätt men att få vet. Min teori: T dödar W av misstag när han vill få tyst på henne, ringer en släkting och familjen tar över. Mordet är ett "vanligt" dråp men detsamma gäller inte den makabra efterhanteringen

Skrönan bland barnen i staden är att Wilmas huvud hittades utanför Sommarhemsskolan, som ett makabert budskap... vilket inte är jättekonstigt med tanke på xenofobin och rädslan på orten men det säger någonting om stämningen... som i sin tur troligen beror på Uddevallas höga antal IS-återvändare och -sympatisörer, kombinerat med det historiska arvet på orten.

...

Har någon finkammat Regementsparken, området inom en till två kilometers radie från fotbollsplanerna?

Intressant inlägg att få ta del av, vi är säkert fler än jag som inte känner till Uddevalla. Förstår att du flytta därifrån

Att det går skrönor bland ungdomarna är vanligt. Men oavsett skröna eller inte så är det så ungdomarna känner och varför dom känner så tycker jag du fått fram väl i ditt inlägg. Rädslan har många ansikten men det har jag också känt såhär via internet att folk är rädda.

Bara det att W familj i sitt första uttalande runt försvinnandet höjde denna kurdfamilj till skyarna, sonen deras var ett "mirakel". För att i nästa mening viska ut att man sett en ond sida av honom när man knackade på. Man garderar sig, både gott och ont.

Undrar om kurdfamiljen har kontakt med W familj idag?
Senast redigerad av iLivid 2019-12-15 kl. 11:09.
Citera
2019-12-15, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Mord! Med andra ord en åklagare som leder förundersökningen.

https://www.aklagare.se/om_rattsprocessen/fran-brott-till-atal/brottsutredningen/polis-eller-aklagare/

Som jag sa, mycket svårt att tro att du suttit med på förhör. Möjligtvis ett mindre trafikbrott då

Du tycks även tro dig om att ha eminenta kunskaper i hur en brottsutredning går till. Då borde du känna till varför åklagaren är FU ledare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in