2019-12-03, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnet
Börjar allvarligt fundera på var folks empati finns, om den ens längre existerar. Jag var vid Kungstorget och tände ett ljus för Wilma samtidigt som dom bredvid mig säger till varandra ”stackars Tishko hoppas han verkligen kan leva normalt igen efter sin fängelsetid, det kan inte varit lätt för honom detta”.

Och vad sa du till dom då?
Citera
2019-12-03, 07:51
Medlem
Citat:
Börjar allvarligt fundera på var folks empati finns, om den ens längre existerar. Jag var vid Kungstorget och tände ett ljus för Wilma samtidigt som dom bredvid mig säger till varandra ”stackars Tishko hoppas han verkligen kan leva normalt igen efter sin fängelsetid, det kan inte varit lätt för honom detta”.

Då ska dem personerna också styckas!
Va det också babbesvin som sade så??
Citera
2019-12-03, 08:01
Medlem
BO kristen? GM muslim? Jag tolkar namnen så. Då var det ett av många sådana hatbrott.

Han släpps ut snart då, tack vare terroristorganisation Socialdemokraterna.

Mord = riktig livstid
Att tycka annorlunda är lika illa som ATT mörda
Citera
2019-12-03, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Det finns INTE livstid i Sverige. Tro ALDRIG på dem när livstids fängelse används som begrepp.

Livstid = max 10 år med LYXIGA förmåner.
Kom ihåg, många permissioner innan dess.
Vi har i dagarna här på FB lyckats visa att de flesta sitter i 16 år. Många sitter mycket längre äm så. Men några futtiga tio år har ingen suttit efter fastställd livstidsdom.
Citera
2019-12-03, 08:05
Medlem
Citat:
Det finns INTE livstid i Sverige. Tro ALDRIG på dem när livstids fängelse används som begrepp.

där har du lite fel....i bästa fall kan en livstidsdömd komma undan med 12 år, men jag tror ingen gjort det sista tio åren , förmåner vet jag inte vad det kan vara, eget rum eller vad? Eller att det är alltid ngn som låser om dig ifall du glömt det ?
Citera
2019-12-03, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
där har du lite fel....i bästa fall kan en livstidsdömd komma undan med 12 år, men jag tror ingen gjort det sista tio åren , förmåner vet jag inte vad det kan vara, eget rum eller vad? Eller att det är alltid ngn som låser om dig ifall du glömt det ?

Du tror inte att jag borde veta efter tjugo år för kriminalvården?
Citera
2019-12-03, 08:14
Medlem
Citat:
Uppenbarligen inte. Du har inga fakta uppenbarligen.
Citera
2019-12-03, 08:14
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:

Det tror jag inte
Citera
2019-12-03, 08:18
Medlem
Die.young.4evers avatar
Citat:

Saxa från Expressen. för 6 dagar sen! Så jo livstid är längre än 10 år. Tony han sitter/satt 20 år av sitt straff. .

Tony Olsson, 46 – som numera heter Byström i efternamn – får sin vilja igenom. Örebro tingsrätt ändrar hans livstidsstraff till fängelse i 35 år, mot vice chefsåklagare Karin Lindells vilja.

Sen Leif Axmyr satt 34 år. Effektiv tid.
Citera
2019-12-03, 08:22
Medlem
[quote=scoremax|69487350]Vassbo ligger emellan uddevalla och Ljungskile.. har du tittat på en karta, eller kom namnet till dig

Jag kan få upp bilder/ställen/ namn via meditation. Aldrig hört talas om namnen innan. Googlade & såg att dem ligger i Uddevalla.. slump eller inte. Säger inte att jag är en säker källa på något sätt. Men namnen förföljer mig..
Citera
2019-12-03, 08:23
Medlem
GrandThefts avatar
Citat:

Helt tydligt att du inte har en aning. Snittet för livstidsstraff i Sverige är 16 år. Medans du bokstavligen påstått att det är MAX 10 år. Detta är som bekant för många läsare matematiskt omöjligt.
Citera
2019-12-03, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag har fått en teori i skallen som jag har tänkt på ett tag.

Ponera (tunga steg i trappan)
Två stycken bär en sopsäck ner till ett fordon.
Drar iväg till ett ställe en bit ifrån.

Styckar BO och dumpar på olika platser.

Styckplatsen KAN vara där polisen hittade brända och uppeldade saker.

Där finns kanske inte så mycket blod och kroppsdelar kvar då.

Ge mig gärna Era tankar om detta fiktiva scenario...
Det har skrivits vid något tillfälle om att det hade stulits mediciner där MGM jobbade. Vet inte om det är en tråd sanning. Är numera alldeles tyst om den saken. Om tex. MGM hade tillgång till sömntabletter skulle W kunna ha blivit drogad och sedan bortförd till lämpligt avrättningsställe. Finns det någon som hört eller vet något om eventuella medicinstölder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in