2019-12-14, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aroc
Om jag minns rätt så var C'thun och Ouro (möjligen också Viscidus) i AQ40 typ omöjliga pre-nerf? Även Huhuran och Twin Emps var tuffa. Naxx var väl alltid rätt tufft men tror inte det var omöjligt!

Undrar om inte Nefarian var dåligt tweakad och omöjlig när Bwl först släpptes?

I TBC var det mer regel än undantag att bossarna var OP. Tier 4 Maghteridon och Gruul pre nerf say what. Likaså Tier 5 Lady Vashj och Kael'Thas pre nerf var fucked uuup! Pissar på mythic shit dooo

Jag har ju listat flera nerfs samt buffs av tex talents, items, loot table och debuff slots. Dessa tillsammans gör det ju betydligt enklare.
Citera
2019-12-14, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunslinger77
Jag har ju listat flera nerfs samt buffs av tex talents, items, loot table och debuff slots. Dessa tillsammans gör det ju betydligt enklare.

Nej. Har läst noga igenom allt som du länkade nu och bokstavligen inget av dem har en ens märkbar effekt, det är bara strunt som du har kopierat som inte skulle göra något svårare, bara lite mer omständigt.

Det enda som skulle påverka nämnvärt är debuff-slots, men de består ju av typ 8 st deep wounds atm ändå så det spelar heller ingen riktig roll.
Citera
2019-12-15, 03:22
Medlem
Går det att lämna battlegrounds ö.h.t. utan att stänga ner hela spelet? Har googlat, men hittar komiskt nog noll och ingen info om det går. Ingen ikon vid minimap att lämna via.
Citera
2019-12-15, 03:36
Medlem
regndroppens avatar
Hur dags släppts P3? Och någon som har något tips på en bra route att dra runt i Winterspring för att mina rich thorium?
Senast redigerad av regndroppen 2019-12-15 kl. 03:40.
Citera
2019-12-15, 04:59
Medlem
Fairbankss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Hur dags släppts P3? Och någon som har något tips på en bra route att dra runt i Winterspring för att mina rich thorium?

Nu vet jag inte hur det ser ut på din server, men längst ner i darkwhisper gorge eller vad det heter farmade jag alldeles ensam minst 20 sena kvällar/nätter när jag spelade. In bland elitesen och scanna varje grotta. Spawnar väl en eller två under bron någonstans bland jättarna på väg in också..

Är du rogue eller druid så ner i hive-grottorna i Silithus istället - om darkwhisper är omstritt.
Citera
2019-12-15, 08:11
Medlem
jtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskretpunkt
Nu när spelet är några månader ute, har ni sett några Deathchargers reins där ute? eller i folkmun kallat baron mounts. Det är alltså det ovanligaste mountet och allmänt mest eftertraktade, och droppas enbart av Baron Rivendare, sista bossen i stratholme undead med en uppskattad droprate på 1 av 5000 kills.
På Gehennas vet jag 1 på alliance sidan night elf hunter och 1 på horde-sidan, undead mage som har mountet. Fyll gärna på ni som sett det ingame

Var en snubbe i min gamla guild på Gehennas horde (minns tyvärr inte hans namn) för 2 månader sedan som har den, och såg nån i AV här om dagen en human rogue, noterade inte server. Han på gehennas är orc warrior.
Citera
2019-12-15, 08:26
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aroc
Om jag minns rätt så var C'thun och Ouro (möjligen också Viscidus) i AQ40 typ omöjliga pre-nerf? Även Huhuran och Twin Emps var tuffa. Naxx var väl alltid rätt tufft men tror inte det var omöjligt!

Undrar om inte Nefarian var dåligt tweakad och omöjlig när Bwl först släpptes?

I TBC var det mer regel än undantag att bossarna var OP. Tier 4 Maghteridon och Gruul pre nerf say what. Likaså Tier 5 Lady Vashj och Kael'Thas pre nerf var fucked uuup! Pissar på mythic shit dooo

Naxx och AQ40 lär blir fixade rätt snabbt av guilder så som apes, man får inte glömma bort hur mycket erfarenhet dessa typer av guilder har från pservers.

Min gissning är att majoriteten av bossarna fixas relativt snabbt av många guilder, däremot lär vissa bossar ge en hel del utmaning.
Citera
2019-12-15, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anamnemesis
Går det att lämna battlegrounds ö.h.t. utan att stänga ner hela spelet? Har googlat, men hittar komiskt nog noll och ingen info om det går. Ingen ikon vid minimap att lämna via.
Ja, skriv /afk så lämnar du. Du får en debuff som kallas deserter och du kan inte joina en ny BG på 15 minuter.
Citera
2019-12-15, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskretpunkt
Nu när spelet är några månader ute, har ni sett några Deathchargers reins där ute? eller i folkmun kallat baron mounts. Det är alltså det ovanligaste mountet och allmänt mest eftertraktade, och droppas enbart av Baron Rivendare, sista bossen i stratholme undead med en uppskattad droprate på 1 av 5000 kills.
På Gehennas vet jag 1 på alliance sidan night elf hunter och 1 på horde-sidan, undead mage som har mountet. Fyll gärna på ni som sett det ingame

Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Har inte sett en enda ännu. Farmade den som en galning med min Gnome mage back in the days men såg den aldrig ens droppa.
Har jobbat som ett svin hela hösten och inte hunnit/orkat spela mer än typ 7-8 timmar i veckan men från den 19:e är jag ledig ända till den 7/1 då ska det hårdpumpas. Håll tummarna för er lilla favoritgnome

MVH/Gnomegirl

Citat:
Ursprungligen postat av Petrucci
Ja, en snubbe i mitt guild har den. Vad jag hört så ska det finnas en till alliance på servern som har den. Svårt att veta hur det är på horde-sidan eftersom den inte sticker ut så mycket där.

Om en någon på horde sidan rider den ser man någon skillnad på den som droppad eller den man kan köpa? typ en UD mage som köpt eller om han fått den som drop.
Citera
2019-12-15, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tribzor
Om en någon på horde sidan rider den ser man någon skillnad på den som droppad eller den man kan köpa? typ en UD mage som köpt eller om han fått den som drop.

Den är blå. De man köper är lila eller grön.
Citera
2019-12-15, 15:45
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Såg mountet droppa för några veckor sedan. Vi var två undeads i gruppen och en verkligen fick tok spel för att vi needa.

”Erat mount ser exakt likadant ut, låt en orc eller troll få” skrev snubben. Skönt att han inte vann i alla fall.
Citera
2019-12-15, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Såg mountet droppa för några veckor sedan. Vi var två undeads i gruppen och en verkligen fick tok spel för att vi needa.

”Erat mount ser exakt likadant ut, låt en orc eller troll få” skrev snubben. Skönt att han inte vann i alla fall.

Haha jävla muppar som håller på så, klart alla needar om den droppar. Körde BRD med en shaman som började yla om saker som bara han tyckte han kunde needa på men som fler kunde använda / hade användning för
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in