Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Ditt problem är att du använder pusselbitar ifrån ett helt annat pussel, de passar inte i det här pusslet hur mycket du än försöker.
Kan du påvisa att pusselbitarna hör till det här pusslet så visa oss så ska vi hjälpa dig att lägga dem på rätt plats.
Ditt synsätt på olika kulturer kan du förmedla i andra trådar, det är pusselbitar som inte passar här.
Konkret fakta som datum, klockslag och händelser är just sådana pusselbitar som är relevanta, de kan placeras på en tidsaxel och ge en helhetsbild ju fler pusselbitar som kommer på plats
Jag skrev ju nyss att jag med INTRESSE följt ALLA slags inlägg ...
Men att det tar tid och kraft (ej menat som negativt som du verkar tolka - bara ett konstaterande!)
Om någon skriver att något händer ett visst datum /klockslag på en plats med tänkbar scenario .. och nästa skriver ett annat klockslag och plats med tänkbar scenario och strax en tredje, varpå alla tre höjer sina röster kring detta, blir min hjärna naturligt trött ...
Vi vet ju att bara polisen och advokaterna vet mer än vi.
Om man börjar följa en sådan tråd och snart får veta precis tvärtom av polis via media!...
Tycker det finns fler aspekter än en, bara så.
Jag har skrivit ETT så kallat OT-inlägg här.
Men det är i verkligheten av samma karaktär till sin handling som fallet med W.
Det handlar om yttringar från andra kulturer än vår (jag glömde kanske specificera vilka nationaliteter
men de var i stort sett samma som här talas om även om jag inte direkt hade tillfälle att fråga brottslingarna, det går att se ändå)
I övrigt har jag frågat eller tillfört något kring "hederskultur" som vi redan sagt så kan det påverka brottets rubricering och straff mm. så det kan inte anses irrelevant eller oväsentligt i en tråd
där man funderar mycket i brist på fakta.
Det kan ge ide´om hur brottet gått till, om man är på rätt spår och om det är rätt GM.