2019-12-14, 21:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Men, mördaren alt. Medhjälparen dumpade väl mobilen i Vivallaskogen för att vilseleda polisen och hundsöket.
Knepigare är det väl inte.
GM ville inte att hon skulle hittas direkt utan han/hon/dom ville sitta säkert på planet till USA.

Så kan det vara.
Det var väl en teori som MV skrev om att polisen har haft.

Det som jag tänker är att det verkar vara en dålig plats att lägga den på, med tanke på hur nära hemmet det varit.

Något skaver lite här också.
Man har ju ändå sökt i området innan mobil och kropp hittades.

Hur kan hundar ha missat mobilen????

Och sen hittar en person mobilen istället.
Mycket märkligt.

Frågan är ändå om mobilen lagts ut senare?
När kom SD och HD hem nu igen?

Om det inte var SD som tappade mobilen i stressen, kan någon unge typ, hiitat mobilen? Blivit rädd sen när det uppdagades att det letades efter en mobil och slängt ut den?

För annars är det väl lite väl nära SDs hus för att vara ett försök till att vilseleda? Han vet ju att han är den som ögonen kommer att falla på?

Mobilen (OM det var den som hittades i skogen) hittades inte förrän 19/5. Så att LW inte hittades hade inte med detta att göra kanske? Möjligen kunde mobilen pingas till mast som kopplades upp mer mot Vivvalla hållet, vilket skulle innebära att LW skulle kunna finnas åt det hållet.

Men för polisen kan det inte vara en nyhet att mobil och person kan ha skiljts åt? Att L*ena blivit av med mobilen, och att man måste söka brett?

Eller menar du HD? Hon villa att SD eller UW skulle bli misstänkta?
Citera
2019-12-14, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
OK, och det är inget jag har skrivit heller.

Jag gillar inte trådsanningar oavsett vilken "sida" det än hör till. Det är mycket lätt att det blir trådsanningar nu när tiden har gått och minnet sviker. Spekulationer blandas med fakta och allt luckras upp.

Jag tror nog inte att SD försökte våldta LW i bilen.
Jag vet att det har diskuterats att han ska ha tryckt ner hennes huvud inte ner mot golvet utan mer mot honom. Inget vi vet, men i första hand tror jag att han tryckte nr henne för att han var arg och det var ett angrepp i ilska och sedan för få ett bra grepp att knoggnugga.

Däremot har stora stycken av anmälan maskats, så man kan väl spekulera vad det står där? Varför det är så hårt maskat?
Personligen tror jag kanske mest att det står om vad de bråkat om, vem som ville mer (kanske L*ena ville att SD skulle lägga korten på bordet för både HD och henne själv? Ha ett slut på det eviga dubbelspelet? Och SD kanske inte ville det, han ville ha det som det "alltid varit", dvs äta av kakan och ändå ha den kvar?).

Detta kan i min spekulation ha maskats för att det är en del av åklagarens teori.

Jag tror också att misshandeln varit grövre än vad som framkommit. Kanske har hon försökt fajtas tillbaka, men inte lyckats? Och därför har detta också maskats.

Minns inte att det har pratats om våldtäkt direkt i tråden?

Jadu. Nu finns enbart en enda person som vet hur det gick till och det är SD. Lena är ju död. Därför tänker iaf inte jag spekulera i vad som egentligen hände under den förbannade och totalt uttjatade bilincidenten.
Citera
2019-12-14, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det har pratats om att han nog försökte tvinga till sig en avsugning. Att med våld eller hot om våld tvinga till sig en avsugning mot någons vilja är klassat som våldtäkt.

Om misshandeln var grövre så är det jumärkligt att hon anstränger sig för att få en rodnande hårbotten som dokumenterad "skada".

Det här att man söker tecken på att det nog skulle varit något allvarligare, bottnar det inte i att man på något plan inser att det är en skitanmälan om man ser till omständigheterna?

"Det har pratats om"... vad är det för dumheter? Vem förutom SD och LW (numera endast SD) vet vad som egentligen hände och sades i den där jävla bilen? Du tycks vara helt säker. Var du där? Satt du som en flugskit på insidan av bilfönstret?

Är så trött på den där bilincidenten, som ibland verkar vara viktigare än själva mordet, eller vara nån slags förmildrande omständighet för SD. Särskilt i dina ögon. Det måste vara i minst 500 avsnitt du har nämnt detta.
Citera
2019-12-14, 21:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Där är jag med dig. Det kan vara otydlig kommunikation. Ledningen antog att området var avsökt och avsåg att det var ogjort att vidga det och hundförare inte lyckas få fram att närområdet de facto inte var klart och avsökt.
Söket avbröts i så fall antagligen för att det enligt vanlig planering kanske borde varit klart?
Men det kanske fanns mycket junk för hundar att reagera på i området så avsökning tog längre tid än vad som planerats för?

Det är slarv som måhända har besvärande konsekvenser men jag tror inte det skett med någon specifik målmedvetenhet att fördröja upphittandet och därmed antagligt försvåra bevisläget.

Om avbrytandet skedde i tidigt stadium, kanske man på riktigt var ute efter att finna en levande L*ena.

Det kan verka osannolikt att en levande L*ena ligger i buskarna nära sitt hem?
I första hand kanske man utgick från någon uppgift som vi inte har tillgång till i tråden?

Kanske man menade att om L*ena skulle visa sig vara avliden, då handlade det inte om minuter, timmar, vilket det kanske gjorde om hon levde gömd i ett förråd eller skjul?

Men tyvärr känns det som att det varit en del slarv involverat i fallet.
Vilket kan leda till att fallet kanske inte får en lösning, att en gm kan fällas för brottet.

Kanske hade Springare för många järn i elden samtidigt och L*ena kom inte som prio ett?
Citera
2019-12-14, 21:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Nu blir jag väl påhoppad för att inte ha källan: Men jag minns att nån manlig tråddeltagare skämtade om just det avbrutna söket och skrev skämtsamt angående just det: "Springare ville väl hem och spela poker med grabbarna".

Nån annan som minns det? Var nog minst 6 månader sen.

Låter som lite Carl-Janne?
Citera
2019-12-14, 21:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
"Det har pratats om"... vad är det för dumheter? Vem förutom SD och LW (numera endast SD) vet vad som egentligen hände och sades i den där jävla bilen? Du tycks vara helt säker. Var du där? Satt du som en flugskit på insidan av bilfönstret?

Är så trött på den där bilincidenten, som ibland verkar vara viktigare än själva mordet, eller vara nån slags förmildrande omständighet för SD. Särskilt i dina ögon. Det måste vara i minst 500 avsnitt du har nämnt detta.

Nej, jag var inte där men LW hade väl som brukligt fått skriva på den utsaga hon givit. Och den utsagan stämde överens med vad SD sedan uppgav. Så det är väl något foliehattigt att försöka få det till att något annat hände?
Det är ungefär som uppgifterna att Lotta R under lång tid försökt fly Martin J.

Bilincidenten är jävligt intressant då det är ju en av de få konkreta händelser som finns dokumenterat om vad som förevarit mellan SD och LW. SD gör inget fel i bilincidenten, det är LW som är offensiv på ett olagligt sätt. Om de "hot" och "trakasserier" hon berättat för om till bekantskapskretsen har liknande betingelser, att det SD eventuellt har gjort skulle skett som ett befogat sätt att freda sig, ja då finns det nog ganska markant utrymme för att det bedöms som en förmildrande omständighet.
Den anmälningen om misshandel är ändå den tyngsta markeringen mot SD från LWs sida, och så visar det sig att händelsen visar henne som den värre kriminelle.
Citera
2019-12-14, 21:59
Medlem
Blessedfruits avatar
Alltså, det här med L*na och swingers - sån total BS. Vissa skribenter verkar inte kunna hålla tätt om sina våta drömmar. En alldeles särskild form av trådinkontinens?!
Citera
2019-12-14, 22:01
Medlem
Citat:
Jadu, det har jag ingen aning om. Men kanske de ville tillbaks till stationen och sammanställa dagens arbete och då åka tillsammans? Vet inte hur man brukar göra på en polisstation.

Eller att hundpatrull skulle lokaliseras till annat ställe? Om man från ledningen trodde att området kring LWs bostad var klart? (Och hundförare av någon anledning fick ordern mitt i fikapausen så han på grund av tuggande av vanlijmunk inte kunde få fram att området inte var klart?).
Citera
2019-12-14, 22:03
Medlem
Citat:
Låter som lite Carl-Janne?

Ja kanske det. Jag minns inte vem det var, men han fick respons iaf av minst en till i tråden.
Det var alltså på skämt.
Citera
2019-12-14, 22:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jadu. Nu finns enbart en enda person som vet hur det gick till och det är SD. Lena är ju död. Därför tänker iaf inte jag spekulera i vad som egentligen hände under den förbannade och totalt uttjatade bilincidenten.

Jag tror att bilincidenten är viktig därför att den är symbolisk för deras relation och även för den maktutövning och det våld som jag tror att SD utövade mot L*ena.

Jag tror att det är därför vi "fastnar" i bilincidenten.

Som tur är finns anmälan, bilder på skadorna och jag tror även att det finns vittnen som kan berätta om hennes utsatta situation.

Hon är ju död nu, men det finns en åklagare som kan föra hennes talan.

Det är ju hemskt att man ska bli mördad och ingen tror en.
Fast man är död. Av annan än en själv.

Fasiken.
Citera
2019-12-14, 22:10
Medlem
Citat:
Om avbrytandet skedde i tidigt stadium, kanske man på riktigt var ute efter att finna en levande L*ena.

Det kan verka osannolikt att en levande L*ena ligger i buskarna nära sitt hem?
I första hand kanske man utgick från någon uppgift som vi inte har tillgång till i tråden?

Kanske man menade att om L*ena skulle visa sig vara avliden, då handlade det inte om minuter, timmar, vilket det kanske gjorde om hon levde gömd i ett förråd eller skjul?

Men tyvärr känns det som att det varit en del slarv involverat i fallet.
Vilket kan leda till att fallet kanske inte får en lösning, att en gm kan fällas för brottet.

Kanske hade Springare för många järn i elden samtidigt och L*ena kom inte som prio ett?

Ja, slarv är det nog. Typiskt sett brukar väl rubricering om misstänkt människorov ofta handla om att man egentligen misstänker mord men enda belägg som initialt finns är att personen inte försvunnit frivilligt.

Men då uppgiften om att telefonen pingats kom ut i pressen på ett ganska tidigt stadium så kanske det fanns tankar om att hon hölls inspärrad någonstans? Därav det tidiga söket i Vivallaskogen (om det nu var där telefonen pingats)?

Dock var det ändå märkligt att den uppgiften kom ut, för om hon då hade levt skulle väl en sådan uppgift likväl kunnat stressa en förövare att ha ihjäl henne likväl som att stressa hen till att röja sig själv genom att förflytta BO, eller något, vad de nu avsåg med att släppa på förundersökningssekretessen där?
Citera
2019-12-14, 22:10
Medlem
Citat:
Eller att hundpatrull skulle lokaliseras till annat ställe? Om man från ledningen trodde att området kring LWs bostad var klart? (Och hundförare av någon anledning fick ordern mitt i fikapausen så han på grund av tuggande av vanlijmunk inte kunde få fram att området inte var klart?).

Är det så illa att de inte kan kommunicera inom polisen? Att de tror istf att veta? I så fall blir jag riktigt mörkrädd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in