2019-12-14, 19:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kanske bäst att Rosamund själv förklarar?
Jag uppfattar som att materialet i systemet handlade om något som kunde skada hennes liv? Dvs information om henne?

Jag tänkte som exempelvis de bilder och videoklipp hon påstås ha skickat till SD som verkar varit grunden för anmälan om ofredande.
Citera
2019-12-14, 19:41
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Nej, jag menade det här:
"Liksom att SD nog försökte våldta LW i bilen?"

Jag hängde aldrig med på vad Glorian hade skrivit om det?

Nej glorian har inte skrivit om det, den varianten kommer från den sidan som vill måla SD svart som ett kolararsle och LW till nästa jungfru Maria.

Men det är väl ett bra exempel på hur något kan upprepas i syfte att få det till att bli ett slags "sanning", att man vill blanda i lite diverse försvårande omständigheter som grovt sexualbrott också trots att inget som helst antytts om detta ens av BO?
Citera
2019-12-14, 19:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja du, tycker att du själv svarar ganska klart och tydligt på din fråga.

Alltså: någon påstår något, andra hakar på och påstår samma sak. Ingen källa finns. Men det spelar mindre roll eftersom tillräckligt många har påstått saken i fråga.
Det har blivit till en sanning.

Se ex nedan:

Kan fö inte riktigt begripa det nu så uppblossade intresset för hur/var/när hundarna sökte.🤔
Vad säger det i nuläget om SDs skuld, HDs inblandning, rådande bevisläge etc?

Kanske är det av vikt om försvaret kommer att hävda att efter 5 dagar i den kvävande hettan så kan bindande bevis ha förstörts från annan gm (den riktige), medan SD är oskyldig.

Det är inte sannolikt att någon av poliserna skulle på plats avbrutit sök vid planket för att de skulle veta att L*ena låg där.

Om det skulle finnas en sanning i att det avbrutits sök där (vilket jag inte har något minne av eller sett/hört via media), då kanske det fanns en anledning till det. Inte tror jag på att någon polis ville skada LW (eller skydda SD, dvs korruption)

Det har väl stor betydelse när och var detta avbrytande skulle ha skett.
Citera
2019-12-14, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Inte ett jävla skit

Hm, hur menar du egentligen, kan du förtydliga? (obs: ironi)

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har själv hört en hundförare säga det i en intervju. Har letat som tusan, men är nu osäker på vilken tidning det var. Det enda jag vet är att det INTE var i NA, e-som alla deras artiklar är låsta. Finns 4 till jag kan tänka mig men troligast är AB & Expr.

Jag är tydligen inte ensam om att ha sett det inslaget. Har tänkt på det ända sen jag hörde/såg det. Jag får väl fortsätta leta. Jag gör det om du envisas

Eller så får jag väl söka upp reportrarna på diverse tidningar (reportrar som jag inte vet namnet på). Men det går nog att få tag på rätt person till slut.

Tackar för seriöst svar. Tror inte att du är ute efter att sprida osanningar, men tror att det handlar om en hopblandning av uppgifter som ”skapat” denna intervju i vilken en hundförare blivit förbjuden att söka vid planket.
Men om man tänker på det: vilken TOTAL praktskandal det hade varit om en hundförare märker att Fido rycker o drar mot planket och säger typ ”Nu får jag en mycket klar och tydlig markering om avliden person från planket i slutet av vägen, jag går dit o kollar läget” och den uttryckliga ordern från befälet blir ”Nej, härmed beordras du att avbryta din intention att söka ditåt. Kedja fast Fido o gå o ta en kaffe o munk i stället, verkställ!”
Och att det sedan skulle ha kommit ut genom en öppen intervju med media.
Och att det sedan inte alls skulle ha fått några som helst mediala eller formella konsekvenser för de inblandade?
Att det bara skulle ha landat i ett jahaja och inget mer. Skulle inte den frågan ha varit en av de mest debatterade i tråden om så vore fallet? Med spekulationer kring SDs ev poliskontakter etc?

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Någon som bestämde *host, harkel* ville väl kanske inte att hon skulle hittas just då.

Ja precis. Det blir ju en tanke som man omöjligen då kan blunda för. Men just därför undrar jag hur det kan komma sig att hundförarens uppgifter inte alls verkade få några vidare konsekvenser när det begav sig.🤔

Skulle verkligen inte AB etc i klickgenererande syfte slå upp saken STORT?
Citera
2019-12-14, 19:48
Medlem
Citat:
Kanske är det av vikt om försvaret kommer att hävda att efter 5 dagar i den kvävande hettan så kan bindande bevis ha förstörts från annan gm (den riktige), medan SD är oskyldig.

Det är inte sannolikt att någon av poliserna skulle på plats avbrutit sök vid planket för att de skulle veta att L*ena låg där.

Om det skulle finnas en sanning i att det avbrutits sök där (vilket jag inte har något minne av eller sett/hört via media), då kanske det fanns en anledning till det. Inte tror jag på att någon polis ville skada LW (eller skydda SD, dvs korruption)

Där är jag med dig. Det kan vara otydlig kommunikation. Ledningen antog att området var avsökt och avsåg att det var ogjort att vidga det och hundförare inte lyckas få fram att närområdet de facto inte var klart och avsökt.
Söket avbröts i så fall antagligen för att det enligt vanlig planering kanske borde varit klart?
Men det kanske fanns mycket junk för hundar att reagera på i området så avsökning tog längre tid än vad som planerats för?

Det är slarv som måhända har besvärande konsekvenser men jag tror inte det skett med någon specifik målmedvetenhet att fördröja upphittandet och därmed antagligt försvåra bevisläget.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-12-14 kl. 19:55.
Citera
2019-12-14, 19:50
Medlem
Citat:

Men, mördaren alt. Medhjälparen dumpade väl mobilen i Vivallaskogen för att vilseleda polisen och hundsöket.
Knepigare är det väl inte.
GM ville inte att hon skulle hittas direkt utan han/hon/dom ville sitta säkert på planet till USA.
Citera
2019-12-14, 19:58
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Hm, hur menar du egentligen, kan du förtydliga? (obs: ironi)

Tackar för seriöst svar. Tror inte att du är ute efter att sprida osanningar, men tror att det handlar om en hopblandning av uppgifter som ”skapat” denna intervju i vilken en hundförare blivit förbjuden att söka vid planket.
Men om man tänker på det: vilken TOTAL praktskandal det hade varit om en hundförare märker att Fido rycker o drar mot planket och säger typ ”Nu får jag en mycket klar och tydlig markering om avliden person från planket i slutet av vägen, jag går dit o kollar läget” och den uttryckliga ordern från befälet blir ”Nej, härmed beordras du att avbryta din intention att söka ditåt. Kedja fast Fido o gå o ta en kaffe o munk i stället, verkställ!”
Och att det sedan skulle ha kommit ut genom en öppen intervju med media.
Och att det sedan inte alls skulle ha fått några som helst mediala eller formella konsekvenser för de inblandade?
Att det bara skulle ha landat i ett jahaja och inget mer. Skulle inte den frågan ha varit en av de mest debatterade i tråden om så vore fallet? Med spekulationer kring SDs ev poliskontakter etc?

Ja precis. Det blir ju en tanke som man omöjligen då kan blunda för. Men just därför undrar jag hur det kan komma sig att hundförarens uppgifter inte alls verkade få några vidare konsekvenser när det begav sig.🤔

Skulle verkligen inte AB etc i klickgenererande syfte slå upp saken STORT?

Med hundföraren minns jag inte att hunden drog starkt ditåt. Däremot skulle hen börja söka i det område kroppen låg när order att avbryta kom. Det var vad som gjorde hundföraren besviken att kroppen kunde hittats tidigare om de sökt där också.

Varför skulle den privata hundägaren Erik vars hund drog starkt ditåt prata om att han "fick order om att avbryta söket"? Makes no sense.
Jag minns tydligt att dessa ord yttrades i intervjun.
Citera
2019-12-14, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Men, mördaren alt. Medhjälparen dumpade väl mobilen i Vivallaskogen för att vilseleda polisen och hundsöket.
GM ville inte att hon skulle hittas direkt utan han/hon/dom ville sitta säkert på planet till USA.

Vilseleda hur? Vivallaskogen är väl nära SDs bostad, det är ju en riskabel plats för att fördröja upphittandet av kroppen i så fall.
En annan möjlighet är ju att LW tappat mobilen om det uppstod något tumult innan LW och GM kom till planket. Och att någon sedan hittat den, försökt låsa upp den och sedan kastat den, om upphittare blir varse att en person är försvunnen och denna person hör hemma där hen hittade mobilen.
Citera
2019-12-14, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Swingers, kanske? Var det inte en massa tjafs om det i tråden innan? Folk som påstod att GC och Swingers hängde ihop. Vill också minnas att de finns de som påstår att de sett tummetotten, eller vad den nu kallas för.. OBS! Försök till lite humor i tråden...

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja PN och SS är så tajta med D´son att jag undrar om de inte är swingers.
HDs inställning till SD´s otrohet är väl glasklar? Hon bryr sig inte om det mer, efter mordet.

Några fler inlägg om spekulationer kring
swingers-pratet.
Sh.Holmes som känner de inblandade,
funderar om några medlemmar från
Järngänget möjligtvis kan vara swingers.

Citat:
Hm, personligen tycker jag att ett rykte (i Örebro)om att L*ena var med i en swingersklubb och spekulationer i tråden (tror) är något helt annat.

Jag tänker att ett rykte (skvaller, löst prat, prat, hörsägen, förljudande enligt https://www.synonymer.se/sv-syn/rykte) i Örebro, skulle kunna ha en möjlig sanning i det, att någon vetat något och det kan ha spridit sig.

Medan en spekulation i tråden är helt utan kännedom om vad som försiggått på orten och inte heller kännedom om personerna. Det är baserat på enbart gissningar eller om ens det, vara förslag på något.

Men jag vill också att den som skriver att det gått rykten i Örebro om detta, bör isf ange källa.

Jag har inget minne av att någon skrivit detta. Jag minns enbart de inlägg som du citerar här.

@Rutselleri var den jag tänkte på som även deltog i Patrik tråden. Detta var enbart en spekulation från h*ns sida ("Jag tror att hela gänget är "swingers"").

Skribenten skrev inte att det var ett rykte att L*ena var med i en klubb.

Rykten i en tråd, eller rykten i Örebro. Skillnad anser jag.
Citera
2019-12-14, 20:21
Medlem
Citat:

Men att det tog fem dar att hitta LW får väl anses klarlagt. Alldeles oavsett var och hur hundarna sökte. Den bevisning som åkl lägger fram blir den som gäller. Hundfrågan blir sekundär. Eller nog faktiskt helt irrelevant.
Kan alltså inte alls se hur det för själva brottsfallet nu kan ha betydelse för hur hundarna nyttjades.

Sedan är det ju självklart så att det för utredningen knappast skulle ha varit negativt om kroppen hade hittats tidigare. Det hade ju, med facit i hand, varit bra om hundarna direkt hade styrts mot planket.

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Med hundföraren minns jag inte att hunden drog starkt ditåt. Däremot skulle hen börja söka i det område kroppen låg när order att avbryta kom. Det var vad som gjorde hundföraren besviken att kroppen kunde hittats tidigare om de sökt där också.

Varför skulle den privata hundägaren Erik vars hund drog starkt ditåt prata om att han "fick order om att avbryta söket"? Makes no sense.
Jag minns tydligt att dessa ord yttrades i intervjun.

Ja makes no sense. Alltså din invändning. Vem har påstått att den privata hundägaren Erik vars hund drog mot planket skulle ha fått en ”order” om att ”avbryta söket”?🤔
Senast redigerad av Rubar 2019-12-14 kl. 20:26.
Citera
2019-12-14, 20:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Några fler inlägg om spekulationer kring
swingers-pratet.
Sh.Holmes som känner de inblandade,
funderar om några medlemmar från
Järngänget möjligtvis kan vara swingers.

Ja swingers snacket har väl gått några vändor i tråden.
Och som sagt spekulation i tråden är en sak, medan ett rykte i Örebro om att någon skulle tillhöra en swingersklubb är en annan.

Vi får väl veta svaret i FUP.
Citera
2019-12-14, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera

Det är fullständigt självklart att en Gärningsperson som begår ett mord, gör därefter allt i sin tur för att sätta polisen på villospår, lyckas vederbörande tillräckligt bra med sina villospår blir sedan utredningen inom ett försvårat läge, men inom mordfallet LW finns tre tidigare nya bevis samt ett tidigare nytt vittne, vilka/vilket i sin tur är besvärande omständigheter för den nu fortfarande mordmisstänkte SD på sannolika skäl för att ha bragt livet om LW.

Inom detta mordfallet, tror jag mycket kraftfullt på KammarÅklagaren Åsa Hiding att vederbörande till sist kommer att ro båten i land.

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in