2019-12-14, 19:46
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
Precis som inom sprintdistanser i friidrott, så ser man ju inom längdåkningen, att den ideala manskroppen är stor och lång, medan den ideala kvinnokroppen är liten och lätt. De flesta kvinnor i toppen ligger ju kring 1,60 m medan herrarna väl snarare ligger kring 1,90 m. Och givetvis kommer utövarna själva fram till dessa realiteter, även om det aldrig pratas om det i studiosammanhang.
Det där tror inte jag på. Källa eller annat bevis, tack! Min uppfattning är att både damer och herrar i genomsnitt är medellånga, med normal spridning. Kroppslängd har ingen eller liten betydelse för längdskidåkare.
Citera
2019-12-14, 21:31
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
I det aktuella fallet finns inga belägg, vi kan slå fast varken det ena eller det andra. Att det spekuleras är en annan sak, det här ju trots allt Sveriges största spekulationsnäste.

Men det är intressant att se att somligas intresse för Frida när hon inte tävlar är större än när hon faktiskt gör det.
Att det diskuteras på ett diskussionsforum är väl inget konstigt? Att säga att det inte finns belägg och att varken det ena eller andra går slå fast är dock inget som på något konstruktivt sätt bidrar till eller breddar diskussionen.
Citera
2019-12-14, 21:41
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Att det diskuteras på ett diskussionsforum är väl inget konstigt? Att säga att det inte finns belägg och att varken det ena eller andra går slå fast är dock inget som på något konstruktivt sätt bidrar till eller breddar diskussionen.

Nej verkligen inget konstigt. Men det är skillnad på att spekulera och diskutera. Vi kan spekulera hur mycket som helst, vad det nu ska vara bra för. Diskutera kan man göra i en saklig ton. Utan påhopp som du nyligen gjorde på mig.
Senast redigerad av katw 2019-12-14 kl. 21:46.
Citera
2019-12-14, 22:39
Medlem
Citat:
Nej verkligen inget konstigt. Men det är skillnad på att spekulera och diskutera. Vi kan spekulera hur mycket som helst, vad det nu ska vara bra för. Diskutera kan man göra i en saklig ton. Utan påhopp som du nyligen gjorde på mig.

Hon är undernärd, varför klarar du inte av att inse fakta?
Citera
2019-12-14, 22:41
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Hon är undernärd, varför klarar du inte av att inse fakta?

Sitter du på fakta menar du?
Citera
2019-12-14, 23:21
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Vad var påhoppet?
Diskussionen förs i saklig ton och utgår från de fakta vi känner till , dvs att Frida är mager och har fått tävlingsförbud. Utifrån de fakta som föreligger kommer folk med olika teorier som dryftas, alltså en diskussion.
Citera
2019-12-14, 23:32
Medlem
katws avatar
Citat:
Vad var påhoppet?
Diskussionen förs i saklig ton och utgår från de fakta vi känner till , dvs att Frida är mager och har fått tävlingsförbud. Utifrån de fakta som föreligger kommer folk med olika teorier som dryftas, alltså en diskussion.

Du påstod att jag har problem med alla som uttrycker en åsikt och att jag inte vågar tycka något.
Det är väl ingen som sagt att Frida inte är smal, många människor är det av naturen.
Jag själv inkluderad.
Men hur saklig diskussion tycker du det blir när användaren Gary-loomis slår fast att tävlingsstoppet beror enbart på att hon är undernärd utan fakta som styrker det?
Citera
2019-12-14, 23:58
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Du påstod att jag har problem med alla som uttrycker en åsikt och att jag inte vågar tycka något.
Det är väl ingen som sagt att Frida inte är smal, många människor är det av naturen.
Jag själv inkluderad.
Men hur saklig diskussion tycker du det blir när användaren Gary-loomis slår fast att tävlingsstoppet beror enbart på att hon är undernärd utan fakta som styrker det?
Det är väl ingen som sagt att någon sagt att Frida inte är smal.
Att hon är mager, har fått tävlingsförbud och att längdchefen säger att hon inte är i balans näringsmässigt är väl fakta som styrker att hon är undernärd. Finns det några fakta som talar för annat eller någon teori som är rimligare utifrån de fakta som är kända?
Citera
2019-12-15, 00:01
Medlem
katws avatar
Citat:
Det är väl ingen som sagt att någon sagt att Frida inte är smal.
Att hon är mager, har fått tävlingsförbud och att längdchefen säger att hon inte är i balans näringsmässigt är väl fakta som styrker att hon är undernärd. Finns det några fakta som talar för annat eller någon teori som är rimligare utifrån de fakta som är kända?

Citat:
Synonymer till undernärd:
svältfödd, utsvulten, anorektisk, uthungrad, tärd, klen, svag

"Näringsmässig obalans" är inte per definition undernärdhet. Landslagsläkaren talade om fler parametrar som anledning till tävlingsstoppet.
Men jag ska lämna er fantastiska "diskussion" ifred. Lycka till framöver.
Senast redigerad av katw 2019-12-15 kl. 00:09.
Citera
2019-12-15, 01:34
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
"Näringsmässig obalans" är inte per definition undernärdhet. Landslagsläkaren talade om fler parametrar som anledning till tävlingsstoppet.
Men jag ska lämna er fantastiska "diskussion" ifred. Lycka till framöver.
Så inga fakta som talar för något annat?
Citera
2019-12-15, 05:56
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Nu får du nog förtydliga dig. Det jag reagerar på är att om SVT:s källor stämmer så är det ju rent bedrövligt att hon tilläts starta i både Gällivare och Ruka.
Tack, börjar ”NaturligtSmalTjataren” vakna nu. Hon är precis lika naturligt smal som jag är naturligt tjock. Vem som helst kan se att det gått ner en och annan öl här. Att det ska vara så jävla känsligt att uttala sig när det gäller tjejer. Tur att du inte är ledare för skidlandslaget!
Citera
2019-12-15, 06:13
Medlem
Känns som en ny Sara Wedlund. Skandal att det fick gå så långt. Tösen kropp men framförallt ansikte ser ju direkt undernärd ut. Svensk media gör sin plikt att undanhålla sanningen när det är svenskar inblandade. Trevligt klimat vi har...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in