2019-12-14, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Vilket jävla mysterium alltså.

Ett större mysterium är varför tjejer kör penetrerande sex när de inte ens "behöver göra det" så som i KK-konstellationer. Där är ju inte ens romantiska känslor en faktor heller så varför ödsla tid på penetrering? Stimulera klittan själv istället.
Citera
2019-12-14, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reduktionisten
Ja det är inte sex, det är oralsex. Du förlorar inte oskulden av oralsex oavsett vem som är givaren respektive mottagare
Oralsex är sex, och penetrationssex är också sex. Enligt din definition av sex kan alltså inte två kvinnor ha sex med varandra?

Men ok, om vi utgår ifrån din definition av sex (penetrationssex) och gör jämförelsen mellan klitoris och ollon där. Att välja att inte stimulera klitoris är ungefär som att välja att ha delay-spray på mannens ollon och dubbla kondomer.

Hur många män skulle välja sex med delay-spray och dubbla kondomer istället för att ha sex med stimulans mot ollonet? Det är likadant för kvinnor...

För de flesta män skulle det då ta betydligt längre tid till orgasm om de överhuvudtaget når dit, och det skulle inte vara lika skönt. Om man dessutom lägger till tidsgränsen som många kvinnor har på sig för att uppnå orgasm (innan mannen kommit och sexet för många tar slut) blir det ännu svårare och fler uteblivna orgasmer.

Om sex för mannen alltid innebar delay-spray, dubbla kondomer och tidsbegränsning skulle många män högst troligt oftare välja att tillfredsställa sig själv istället, och det är precis vad många kvinnor med de förutsättningarna gör.

En persons lust att ha sex blir betydligt större om sexet är härligt skönt och tillfredsställande, av den anledningen är det ofattbart när män klagar över att deras kvinnor har ”fått minskad lust” men ändå ser klitorisstimulans som oviktigt och sätter någon slags ära i att inte ”behöva” stimulera klitoris vid sex.

Även en man kan komma utan stimulans av ollonet, jag testade det igår. Men det tog längre tid och var inte lika skönt för honom, så för mig och alla andra som gillar att se sin partner njuta är det idioti att välja det sättet istället för den njutning stimulans av ollon och klitoris ger.

Din ovilja att svara på de två frågorna jag ställt är tydlig, känns det verkligen så jobbigt att stå för vad du tycker trots att du är på ett anonymt forum?

Vad är det som gör att du tycker mannens ollon är nödvändigt vid sex, men att kvinnans klitoris inte är det?

Enligt mig är sex njutning, vad är sex enligt dig?
Citera
2019-12-14, 10:57
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ett större mysterium är varför tjejer kör penetrerande sex när de inte ens "behöver göra det" så som i KK-konstellationer. Där är ju inte ens romantiska känslor en faktor heller så varför ödsla tid på penetrering? Stimulera klittan själv istället.

Det är ju knappast penetrering som är ointressant. Det som är ointressant är sex med män som tycker att hans njutning är det som definierar sex och att partners njutning är ett obekvämt besvär man helst vill slippa.
Citera
2019-12-14, 12:22
Medlem
Citat:

Det ena behöver ju inte utesluta det andra?
Normalt fungerande män kan se till kvinnans njutning lika mycket som sin i en KK-konstellation, så varför utesluta penetrering?
Inte romantiskt med penetration, men det kan ju vara den äkta varan man vill åt kanske, då det inte är samma känsla med en dildo, och det är ett ömsesidigt utbyte av njutning även om man bara har sex med varandra
Citera
2019-12-14, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Det ena behöver ju inte utesluta det andra?
Normalt fungerande män kan se till kvinnans njutning lika mycket som sin i en KK-konstellation, så varför utesluta penetrering?

Vad är vitsen för en kvinna att penetreras av någon som inte känner något för, i synnerhet då den mekaniska njutningen är närmast obefintlig utan det psykologiska inslaget?
Citera
2019-12-14, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Det är ju knappast penetrering som är ointressant. Det som är ointressant är sex med män som tycker att hans njutning är det som definierar sex och att partners njutning är ett obekvämt besvär man helst vill slippa.

Jag har inte definierat sex utifrån några njutningsparametrar.
Citera
2019-12-14, 18:51
Medlem
För mig framstår det likvärdigt meningslöst att ha en KK-relation med en tjej som runkar av mig. Det hade jag inte sett någon poäng med överhuvudtaget. Kan jag lika gärna göra själv, precis som tjejen kan lika gärna stimulera sin klitoris själv... Skillnaden är, som sagt, att ollonet för en man stimuleras vid penetrering, alltså är det inte jämförbart med kvinnor.
Citera
2019-12-14, 19:09
Medlem
Citat:
Vad är vitsen för en kvinna att penetreras av någon som inte känner något för, i synnerhet då den mekaniska njutningen är närmast obefintlig utan det psykologiska inslaget?

Fast penetreringen tillför ju en hel del njutning, om än inte till orgasm för min del. Och jag har aldrig sex med någon jag inte känner stor attraktion/kåthet/lust för, så det psykologiska inslaget finns ju där.
Och den "mekaniska njutningen"är inte närmast obefintlig, den är ganska stor. Och den jag har sex med tycks känna lika vad gäller attraktion eller kåthet, så jag upplever det som ömsesidigt, även om det bara är känslor av kåthet och inte på nåt sätt kärlek.
Citera
2019-12-14, 19:20
Medlem
Citat:
Fast penetreringen tillför ju en hel del njutning, om än inte till orgasm för min del. Och jag har aldrig sex med någon jag inte känner stor attraktion/kåthet/lust för, så det psykologiska inslaget finns ju där.
Och den "mekaniska njutningen"är inte närmast obefintlig, den är ganska stor. Och den jag har sex med tycks känna lika vad gäller attraktion eller kåthet, så jag upplever det som ömsesidigt, även om det bara är känslor av kåthet och inte på nåt sätt kärlek.

En stor del kvinnor känner inte kåthet för sina KK, det är strictly business. Många gillar inte ens snubben, och ser bra ut gör han inte heller. Mekaniska njutningen kan ju inte vara särskilt stor när kvinnor uppger att de inte hade sett meningen med sex utan att få orgasm någon gång under akten (vanligtvis utanför penetreringen). Även kvinnor med stor sexlust uppger detta.

Så kvinnor har förmodligen KK-relationer av bekräftelsebehov snarare än sexuellt driv, för annars kan det liknas vid för en kille att bli avrunkad av en random.
Senast redigerad av Reduktionisten 2019-12-14 kl. 19:31.
Citera
2019-12-14, 19:32
Medlem
Citat:
En stor del kvinnor känner inte kåthet för sina KK, det är strictly business. Många gillar inte ens snubben, och ser bra ut gör han inte heller. Mekaniska njutningen kan ju inte vara särskilt stor när kvinnor uppger att de inte hade sett meningen med sex utan att få orgasm någon gång under akten (vanligtvis utanför penetreringen). Även kvinnor med stor sexlust uppger detta.

Så kvinnor har förmodligen KK-relationer av bekräftelsebehov snarare än sexuellt driv, för annars kan det liknas med för en kille att bli avrunkad av en random.

Jag har inte analyserat i evigheter varför jag har KK:s, men var och en tillför något fysiskt som varken jag själv eller en dildo lyckas med. Sen kvittar det för mig exakt vad det är? Dom jag träffat har sett bra ut och varit trevliga och vettiga, och dom har varit måna om min njutning lika mycket som sin egen, och det är rätt tydligt att jag är kåt på dom. Men jag kanske inte funkar som genomsnittet då?
Bekräftelse generellt anser jag att jag får av mina vänner, sexuell bekräftelse får jag nog av den jag har sex med.
Citera
2019-12-14, 19:38
Medlem
Citat:
Jag har inte analyserat i evigheter varför jag har KK:s, men var och en tillför något fysiskt som varken jag själv eller en dildo lyckas med. Sen kvittar det för mig exakt vad det är? Dom jag träffat har sett bra ut och varit trevliga och vettiga, och dom har varit måna om min njutning lika mycket som sin egen, och det är rätt tydligt att jag är kåt på dom. Men jag kanske inte funkar som genomsnittet då?
Bekräftelse generellt anser jag att jag får av mina vänner, sexuell bekräftelse får jag nog av den jag har sex med.

Så du har varit konsekvent kåt på killar som du aldrig utvecklat romantiska känslor för? How do you figure that? Kvinnor blir förälskade emotionellt och psykologiskt, kåta emotionellt och psykologiskt. Det är en och samma sak för er.
Citera
2019-12-14, 20:54
Medlem
Citat:
Så du har varit konsekvent kåt på killar som du aldrig utvecklat romantiska känslor för? How do you figure that? Kvinnor blir förälskade emotionellt och psykologiskt, kåta emotionellt och psykologiskt. Det är en och samma sak för er.

Men då kanske jag är undantaget från den regeln?
Jag kanske råkar ha fått en manlig gen som gör att det funkar?
Men har ingen som helst lust till att ses nå mer än för sexet, då jag inte har något behov av varken romantiska känslor eller någon relation som kräver saker i vardagen.
För mig är det skitsamma då det funkar vad än du säger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in