2019-12-08, 12:16
Medlem
That most women don't orgasm by penetration is a myth spread all over the internet. In the biggest scientific survey (IFOP) ever conducted where they distinguish between orgasm by penetration and penetration with clitoral stroking, some 60-70% of the 8000 women reach orgasm at least "somewhat easily" by penetration without stroking the clitoris.

IFOP is an international polling and market research firm. While it also shows 59% of those who have had anal sex has also orgasmed from it, but they don’t have separate questions here for with or without clitoral stimulation. In other words, this high number surely includes clitoral stimulation.

In the DocDroid document below, I compare other questions in IFOP's with other studies, how many have ever masturbated, had an orgasm etc. The numbers agree quite well with other studies, suggesting IFOP is indeed reliable. This is not the only study showing most orgasm by penetration alone. This does not mean most women orgasm most of the time, likely due to the man often climaxes before, distraction, lack of foreplay etc.

See the pdfs at the bottom on this page: https://sv.cam4.com/insights/year-of-the-female-orgasm

For in depth analysis with more studies see my link on DocDroid: https://docdro.id/T8WtxOO

The references are mostly behind paywalls, but can be reached with sci-hub.tw (enter captcha afterwards)

Posten var ämnad för reddit men den togs bort där. Orkade inte översätta den.
Citera
2019-12-08, 12:25
Medlem
Etta.Places avatar
Tja, det är ju mycket möjligt att många män kan komma utan att få ollonet stimulerat också, så vi kanske helt enkelt ska lägga upp sex på ett sätt där det inte stimuleras?
Citera
2019-12-08, 12:28
Medlem
sommarlovs avatar
Jag misstänker att undersökningen är styrd av folk som inte vill stöta sig med invandrare, av den sorten som stympar sina kvinnors kön!

Typ "om man kan njuta av sex, trots att man saknar klitoris, är det ok att vi "renar" våra döttrar".
Citera
2019-12-08, 12:42
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Jag misstänker att undersökningen är styrd av folk som inte vill stöta sig med invandrare, av den sorten som stympar sina kvinnors kön!

Typ "om man kan njuta av sex, trots att man saknar klitoris, är det ok att vi "renar" våra döttrar".

I det här fallet är det ett camsex-företag. Det står så högst upp på sidan. Men visst, det skulle kunnat vara en sån undersökning.

Nu var ju inga svenskar eller Skandinavien med i undersökningen som i vissa frågor skilde sig rejält från land till land. Antingen umgås jag bara med kvinnor som inte kan få orgasm vid penetrerande sex eller så är vi i Skandinavien annorlunda kopplade, för jag har inga tjejkompisar som jag pratar sex med som bara kommer vid penetration. Själv har jag kommit 2-3 ggr vid vaginalt sex utan stimulering av klitoris.
Citera
2019-12-08, 12:45
Medlem
Man kan få utlösning och orgasm i sömnen så allt sitter i hjärnan ändå.
Citera
2019-12-08, 12:48
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Man kan få utlösning och orgasm i sömnen så allt sitter i hjärnan ändå.

Exakt, vi kanske bara ska lägga ner det här med fysiskt sex och njuta av den mentala stimulansen vi får av varandra istället.
Citera
2019-12-08, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov

Om du ser i mitt Docdroid dokument, så ser du att de flesta omskurna kvinnor får orgasm vid samlag. Hur man kan styra det du säger är i princip omöjligt, dessutom har redakötren för ifop kritiserat penetration fixerande, orkar inte ge källa.
Citera
2019-12-08, 13:00
Medlem
Vem bryr sig.

Kvinnor kan ändå aldrig bli tillfredsställda, varken emotionellt, fysiskt, psykiskt eller finansiellt.

Slöseri med sådana studier om du frågar mig.

Om en kvinna inte kommer, så betyder det att hon inte är tillräckligt attraherad av den personen, och problemet ligger därmed hos henne och inte hos mannen. Hon bör då söka sig till en annan man.

Om kvinnan är super attraherad av mannen, så krävs det väldigt väldigt lite för att hon ska nå en orgasm.
Citera
2019-12-08, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
Vem bryr sig.

Kvinnor kan ändå aldrig bli tillfredsställda, varken emotionellt, fysiskt, psykiskt eller finansiellt.

Slöseri med sådana studier om du frågar mig.

Om en kvinna inte kommer, så betyder det att hon inte är tillräckligt attraherad av den personen, och problemet ligger därmed hos henne och inte hos mannen. Hon bör då söka sig till en annan man.

Bästa inlägget i tråden. Sammanfattar problemet kvinnor väldigt bra.

Kan ha en jättedase som mig och kvinnan kommer inte ändå, utan tänker bara på sin gangbang porr med negrer och kommer bara när man slickar dem.

Negresser däremot kommer när man knullar dem som vit man. För de tänder på penetration av en vit man.
Citera
2019-12-08, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -LLH-
Om du ser i mitt Docdroid dokument, så ser du att de flesta omskurna kvinnor får orgasm vid samlag. Hur man kan styra det du säger är i princip omöjligt, dessutom har redakötren för ifop kritiserat penetration fixerande, orkar inte ge källa.
Ja och barnen tycker väl om att pedofiler smeker dem. Typsikt jävla skitsnack från störda människor som vill hålla på med att stympa flickor. Fy fan, jag mår illa!!
Citera
2019-12-08, 14:26
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Antingen umgås jag bara med kvinnor som inte kan få orgasm vid penetrerande sex eller så är vi i Skandinavien annorlunda kopplade, för jag har inga tjejkompisar som jag pratar sex med som bara kommer vid penetration. Själv har jag kommit 2-3 ggr vid vaginalt sex utan stimulering av klitoris.

Detta gör mig fundersam, både min fru och mitt ex brukar/ade komma även vid penetration bakifrån då det absolut inte förekommer någon stimulans av klitoris.

Antingen ljuger/ljög de två trolösa suggorna för att narra mig och sedan hånskratta bakom min rygg...

Eller så är min genomsnittliga kewk perfekt utformad...

Eller så är det så att det krävs en hel del förspel och stimulans av diverse erogena zoner, vilket jag ofta är mycket noggran med, innan doggystyleknullning framkallar orgasm hos dem.

Min parnoida sida tror att det är alternativ ett.
Citera
2019-12-08, 14:34
Medlem
Kryddmangos avatar
Jag är medlem i en facebookgrupp med enbart kvinnor. Vi är ca 80 stycken i varierade åldrar, allt från 20 upp till 45.

Vi har faktiskt tagit upp den här frågan vid ett tillfälle. Av 80 stycken var det bara två som kunde komma utan någon form av klitorisstimulans. Alla övriga behövde oralsex eller en vibrator på klitoris för att komma.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in