2019-12-14, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Givetvis! Det skulle väl störa helgonbilden?

Det har varit spekulationer om att SD och
HD är swingers.
LW behöver inte ha varit det själv. SD kan
ha varit det och berättat för LW. Hon kan
ha använt den infon till att försöka
utpressa honom.
T.ex. för att tvinga honom att välja henne
och lämna HD.

Det var en ny variant...
Ja du, vad ska man tro om alla rykten?
Varifrån kommer de?
Ska bli mycket intressant att nån gång i framtiden få läsa FUPet.
:-)
Citera
2019-12-14, 16:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Då det bor ett antal församlingsmedlemmar i det direkta grannskapet är det nog uteslutet att LW kunnat räknat med att bo kvar när dom blev avslöjade. Hur många av dom som också är GC:are kan man fråga sig.

Återstår att hon inte förstod att det skulle avslöjas eller att hon tänkte fly bygden med älskaren. Det finns uppgifer i tråden att hon såg sig själv som ofelbar.

Då några i GC kretsen och församlingen måste varit medvetna om det långvariga slemhinnegnuggandet är det lätt att moralisera över att dom inte agerat med tanke på offret HDs utsatthet.

Kanske detta avkortade inlägg kan ge oss en hint.

Och hur vet du att det bor ett antal församlingsmedlemmar i det direkta grannskapet? Kanske är det "din hemliga källa" som berättat det? För det är inget jag minns att vi sett i tråden.

Och jag kan bara hålla med Vigosros att självklart hade L*ena kunnat bo kvar i grannskapet om det kommit ut att L*ena och SD hade ett förhållande.

Faktum är att jag tror att det redan var känt. I några tidiga reportage i media ser man att det framkommer att det ska ha varit ett triangeldrama. Denna information kanske kommer från boende i området?
Citera
2019-12-14, 16:52
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Självklart hade både hon och han kunnat bo kvar! Vi lever inte under medeltiden så måla inte upp de religiösa värre än de är i dagens läge! GCkretsen tyckte väl heller inte att det angick dem. Du får en enkel resa till Dramaten i jul.
F.ö.v har väl religiösa (församlingar) ett speciellt och väl utvecklat intresse av andras underliv så varför dom inte ville lägga sig i vad SDs och LW gjorde med sina är lite motsägelsefullt.

Vet du förresten hur många från Lws tidigare församling (genom vilken hon väl fick utbildning som pastor) som bor i närheten av LWs fd hem?

Ska man uppfatta det som att det lönnknullande paret var självklara att bo kvar då dom andra håller på likadant på swingersvägen?

Var HD självklar också ?
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-12-14 kl. 17:26.
Citera
2019-12-14, 16:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Mmhm, det är skapligt vaga uppgifter men den information som delgetts journalisterna var kanske inte överdrivet preciserad.

LWs kropp sägs funnet ca 14:30 på lördagen av två privatpersoner.
Föremål hittas tidigare under lördagen av en person som tipsar polisen. Föremålet må ju inte då funnits i närheten av kroppen även om det antyds att det skulle funnits ca 150 m från hennes bostad (om nu avspärrningen avsåg föremålet?).
Kan då föremålet funnits i motsatt riktning till kroppen?

De bilder som visas i samband med rapporteringen av fyndet, visar en öppning i skogen med en cykle/gångväg som leder i skogen i krönet på vägen mellan SDs och UWs hus.

Jag har hittat motsvarande bild på google maps och länkat till den tidigare.
Citera
2019-12-14, 16:58
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Bra jobbat!

Hundar har varit med i Vivallaskogen, ja, men det verkar märkligt om de inte även har nosat runt i kvarteret. Vilket jag har fått uppfattning om. När man ska söka en person så ska man ju "börja vid brevlådan" och jobba sig utåt/bortåt. Det måste även ha skett med hund. Eller menar de att hundar absolut inte har varit i kvarteret? Ursäkta, men det tror jag inte på.

Har letat men hittar inte den korta intervjun med hundföraren som berättar att han plötsligt fick order att avbryta när hans hund visade att den hade fått vittring på något.(Hela gruppen avbröt, inte bara hundföraren). Minns det tydligt, har själv hört det. Liksom ett par andra här i tråden också har.

Peter Springare avbröt plötsligt söket. Varför?

Om man söker en försvunnen person börjar man väl så men nu rubricerades det som misstänkt människorov, vilket kan ha fördel i och med att man får tillgång till diverse processuella tvångsmedel. Uppgiften om att telefonen pingats kom ju ut rätt snabbt om jag inte minns fel. Kanske telefonen då antogs befinna sig i eller kring Vivallaskogen. Alltså hyfsat nära såväl SDs och UWs bostäder. Och då bestämmer man sig för att söka där.
Citera
2019-12-14, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Moral och etik inom äktenskapet kan inte ha varit varken LW:s eller SD:s starkaste sidor - eller var relationer inom kretsen öppet liberala? Tillhörde de något samfund utöver frikyrkan? Jag ställer frågan p g a av att jag får swingers-vibbar. Knasig tanke, men inte omöjlig.

/—/
/—/GM.

Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Jag tror att hela gänget är "swingers". Geocachingen är bara en ursäkt för att få chans att uppleva sina lustar.

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det har ju varit rykten om swingers i den
här tråden och är det även i tråden om
JJ.
Jag vet inte om det är ett rykte som
brukar komma upp i sådana här trådar
eller om det ligger något i det.
En hypotes har ju varit att LW visste om
att några var swingers och att hon
tänkte ”outa” dem och därför var
”tvungen att tystas”.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Va?
Har det varit rykten om detta?
/—/.

Ja det har ju i tråden postats ett antal inlägg som spekulerat lite kring saken. Så det kan då nog klassas som rykten?
Om det även skulle ligga nåt i detta är ju givetvis en helt annan sak.
Men tror att jag själv skrivit något om att detta med geo-lekandet borde vara en utmärkt sysselsättning för den som har ett förhållande vid sidan av: alltid en legitim ursäkt för att ge sig iväg sent/komma hem mitt i natten etc.

Ang swingers: se div inlägg ovan och nedan. De hamnade inte i den ordning som jag valde.

Citat:
Ursprungligen postat av Junglunsen
Jag tror att dom var "swingers" och att Lena var den som alla ville ha, såväl män som kvinnor. Någon blev svartsjuk på hennes popularitet och tog henne av daga. Vem som gjorde det kan vara både en man eller en kvinna? Men någon kände sig förminskad på något sätt?
Citera
2019-12-14, 17:13
Medlem
Citat:
Och hur vet du att det bor ett antal församlingsmedlemmar i det direkta grannskapet? Kanske är det "din hemliga källa" som berättat det? För det är inget jag minns att vi sett i tråden.

Och jag kan bara hålla med Vigosros att självklart hade L*ena kunnat bo kvar i grannskapet om det kommit ut att L*ena och SD hade ett förhållande.

Faktum är att jag tror att det redan var känt. I några tidiga reportage i media ser man att det framkommer att det ska ha varit ett triangeldrama. Denna information kanske kommer från boende i området?

Det var väl en granne till LW som svarade att "Det måste väl vara någon av alla karlarna hon rände med?" På ställd fråga om de som boende kände oro över att en person försvunnit och mördats i området.
Citera
2019-12-14, 17:19
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Om man söker en försvunnen person börjar man väl så men nu rubricerades det som misstänkt människorov, vilket kan ha fördel i och med att man får tillgång till diverse processuella tvångsmedel. Uppgiften om att telefonen pingats kom ju ut rätt snabbt om jag inte minns fel. Kanske telefonen då antogs befinna sig i eller kring Vivallaskogen. Alltså hyfsat nära såväl SDs och UWs bostäder. Och då bestämmer man sig för att söka där.
Det är också min uppfattning att det var pling-mobilen som riktade intresset (med hundsök) mot vivallaskogen.
Frågade MV om plingmobilen var bekräftat LWs. Det kunde han inte svara på men skrev att den med 4 andra mobiler skickats till NFC för analys. Tråden har nog utgått från att det var LWs.
Citera
2019-12-14, 17:22
Medlem
Citat:
F.ö.v har väl religiösa (församlingar) ett speciellt och väl utvecklat intresse av andras underliv så varför dom inte ville lägga sig i vad SDs och LW gjorde med sina är lite motsägelsefullt.

Vet du förresten hur många från Lws tidigare församling (genom vilken hon väl fick utbildning som pastor) som bor i närheten av LWs fd hem?

Ska man uppfatta det som att det lönnknullande paret var självklara att bo kvar då dom andra håller på likadant?

Var HD självklar också ?

Jag tänker om det var skoj att vara ute tillsammans med SD och LW på caching? Eller om man kände sig som ett alibi som skulle upp på foto flinande i loggen, för att maskera vänsterprasslet, medan man känt sig som femte hjulet?

Men jag håller inte med dig om att religiösa (specifikt kristna) skulle ha speciellt utvecklat intresse för andras underliv. Det handlar väl mer om att en del relationer till sin karaktär skapar osämja i den sociala organismen med konsekvenser på ett sätt som typiskt skadar samhället.
Och det är väl svårt att säga emot i detta fall, om nu den infekterade affären resulterat i att SD dödat älskarinnan LW. Det drabbar ju åtskilligt fler än bara LW och SD. Det är inte längre "deras ensak". Utöver den sorg och saknad som drabbar efterlevande så ska samhället ska träda in med förmyndare och barnpension till LWs barn till det de fyller 18 eller slutar gymnasiet. SDs barn får ett begränsat umgänge, sitter han inne kanske han inte heller kan betala underhåll för döttrarna så HD nöds söka underhållsstöd från FK (samma belopp som barnpensionen som LWs barn får för övrigt). SD och LW ville ha lite skoj och rajtan tajtan, LW hade sin egen tro och sedan får samhället (tidigare hade församlingarna den funktionen men nu ligger uppgiften hos statliga institutioner) ta rätt på deras sargade familjer.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-12-14 kl. 17:30.
Citera
2019-12-14, 17:36
Medlem
Citat:
Det är också min uppfattning att det var pling-mobilen som riktade intresset (med hundsök) mot vivallaskogen.
Frågade MV om plingmobilen var bekräftat LWs. Det kunde han inte svara på men skrev att den med 4 andra mobiler skickats till NFC för analys. Tråden har nog utgått från att det var LWs.

De kanske gjort antagande om att LW skulle befinna sig i närheten av eventuella mobilen i Vivalla skogen?

Sedan är jag oklar på hur effektiva hundar är om man söker en levande person, särskilt om denne person varit ut och joggat etc tidigare på dagen? Men såkallade id-hundar som söker bortsprungna husdjur verkar ju ofta säkra på färskaste spåret, även om jycken eller katten hör hemma vid starten och rört sig i området dagligen.
Citera
2019-12-14, 17:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja det har ju i tråden postats ett antal inlägg som spekulerat lite kring saken. Så det kan då nog klassas som rykten?
Om det även skulle ligga nåt i detta är ju givetvis en helt annan sak.
Men tror att jag själv skrivit något om att detta med geo-lekandet borde vara en utmärkt sysselsättning för den som har ett förhållande vid sidan av: alltid en legitim ursäkt för att ge sig iväg sent/komma hem mitt i natten etc.

Ang swingers: se div inlägg ovan och nedan. De hamnade inte i den ordning som jag valde.

Hm, personligen tycker jag att ett rykte (i Örebro)om att L*ena var med i en swingersklubb och spekulationer i tråden (tror) är något helt annat.

Jag tänker att ett rykte (skvaller, löst prat, prat, hörsägen, förljudande enligt https://www.synonymer.se/sv-syn/rykte) i Örebro, skulle kunna ha en möjlig sanning i det, att någon vetat något och det kan ha spridit sig.

Medan en spekulation i tråden är helt utan kännedom om vad som försiggått på orten och inte heller kännedom om personerna. Det är baserat på enbart gissningar eller om ens det, vara förslag på något.

Men jag vill också att den som skriver att det gått rykten i Örebro om detta, bör isf ange källa.

Jag har inget minne av att någon skrivit detta. Jag minns enbart de inlägg som du citerar här.

@Rutselleri var den jag tänkte på som även deltog i Patrik tråden. Detta var enbart en spekulation från h*ns sida ("Jag tror att hela gänget är "swingers"").

Skribenten skrev inte att det var ett rykte att L*ena var med i en klubb.

Rykten i en tråd, eller rykten i Örebro. Skillnad anser jag.
Citera
2019-12-14, 17:44
Medlem
Citat:
Hm, personligen tycker jag att ett rykte (i Örebro)om att L*ena var med i en swingersklubb och spekulationer i tråden (tror) är något helt annat.

Jag tänker att ett rykte (skvaller, löst prat, prat, hörsägen, förljudande enligt https://www.synonymer.se/sv-syn/rykte) i Örebro, skulle kunna ha en möjlig sanning i det, att någon vetat något och det kan ha spridit sig.

Medan en spekulation i tråden är helt utan kännedom om vad som försiggått på orten och inte heller kännedom om personerna. Det är baserat på enbart gissningar eller om ens det, vara förslag på något.

Men jag vill också att den som skriver att det gått rykten i Örebro om detta, bör isf ange källa.

Jag har inget minne av att någon skrivit detta. Jag minns enbart de inlägg som du citerar här.

@Rutselleri var den jag tänkte på som även deltog i Patrik tråden. Detta var enbart en spekulation från h*ns sida ("Jag tror att hela gänget är "swingers"").

Skribenten skrev inte att det var ett rykte att L*ena var med i en klubb.

Rykten i en tråd, eller rykten i Örebro. Skillnad anser jag.

Ok. Kan hålla med om skillnaden mellan rena trådrykten och ”reella” rykten på byn. Men ärligt talat, att det explicit med rykten avsågs rykten som florerat i Örebro är väl något av ett eget antagande?

Glorious skrev ju ”Det har ju varit rykten om swingers i den
här tråden...”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in