2019-12-14, 12:35
Avstängd
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Du får gärna länka till någon sekvens där den här agendan framgår.

Observera att jag inte säger att du har fel. Jag har inte kollat mycket alls på Lamotte. Men jag tittade på länkarna från Trollhättan och där ser jag inget som pekar på en agenda. Ärligt talat så blir han attackerad av en mobb som beter sig på ett sätt som inte hör hemma i en demokrati.

Och detta med polisen närvarande. Det kan inte vara kul för vanliga personer som bor där. För jag gissar på att många av dessa killar redan är kriminella och skapar bekymmer även när polisen inte är där.

Även om Lamotte skulle ha någon sorts agenda så måste även en kritisk röst kunna vistas på en allmän plats. Köper man inte det så är man inte för demokrati.

Jag har bara kikat på ett tiotal reportage/youtube-klipp av Lamotte. Jag är ingen expert på honom, jag vet som sagt inte varför han fick sparken från SVT ens. Jag tycker att hans reportage är kraftigt vinklade (min åsikt som sagt), otroligt mycket unkna ledande frågor, och han söker i det närmaste enbart upp en viss typ av människor, etc. Allt för att det ska passa hans format, program, inkomst, etc. Visst ska problem i samhället upp i ljuset, men jag tycker att han är för transparent med sin egen politiska ståndpunkt, vilket sänker hans seriositet avsevärt. Det är vad jag tycker/ser.
Citera
2019-12-14, 12:37
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Inte dagen innan nej. Då hade det lugnat ner sig. Och inget har väl hänt där sedan han åkte heller vad jag förstår.

Lugnat ner sig efter vad? Det kan ju inte ha varit Lamotte fel då han kom dagen efter.
Sluta ljug så behöver du inte trassla in dig i dina lögner.
Citera
2019-12-14, 12:38
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Att elda på stämningen mellan grupp mot grupp, får ju inte våldsamheterna och bilbränderna att avta direkt? Skulle allt rådande kaos upphöra över en natt, skulle ju swishen kraftigt avta till (exempelvis) Lamotte, då han livnär sig på att "berätta" om kaoset. Då skulle Lamotte bli reklamutdelare istället, eftersom han tydligen inte är anställningsbar inom media/journalistiken. Det begriper till och med barn.

Hur i helvete kan du få det till att en (1) person som kommer dit med sin mobil och filmar gör så att det ökar på spänningarna? samtidigt är det fritt fram för dessa primitiva varelser att berätta varför de agerar som dom gör framför kameran, men istället visar dom sitt rätta ansikte och göder motståndet till de dom ogillar allra mest.

Hur ska man kunna bygga ett fungerande samhälle när människor känner sig "kränkta" så fort någon besöker "deras område"?
Citera
2019-12-14, 12:43
Medlem
Lamotte är en dum som en dörr, men hallå? Ser ni inte skogen för alla träden, detta beteende är skrämmande i ett västland 2019. Att man kör någon slags cherrypicking för att slå ned på lamotte när den astronomiska elefanten i rummet är en fullständigt förlorad skara människor som börjat bete sig helt rabiat. Jag skiter i om det bara "är en liten del av befolkning" " en liten del av alla invandare" behöver inte ens diskuteras, sorglig samhällsutveckling
Citera
2019-12-14, 12:43
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Att elda på stämningen mellan grupp mot grupp, får ju inte våldsamheterna och bilbränderna att avta direkt? Skulle allt rådande kaos upphöra över en natt, skulle ju swishen kraftigt avta till (exempelvis) Lamotte, då han livnär sig på att "berätta" om kaoset. Då skulle Lamotte bli reklamutdelare istället, eftersom han tydligen inte är anställningsbar inom media/journalistiken. Det begriper till och med barn.

Kaoset i förorterna växer. Glöm Lamotte, har inte ett dugg med saken att göra.
Har du bott under en Sten, eller i ett skyddat område långt från verkligheten?
Då kan man unna sig den världsbilden du har.
Sen när verkligheten knackar på din dörr, då blir det annat ljud i skällan.
Citera
2019-12-14, 12:44
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merkur
Så skriver en sann marxist.
Det Lamotte gör är att skapa en plattform för vanliga människor. Han åker ut till områden som för tillfället figurerar i nyhetsflödet i syfte att låta människorna som bor där förklara sin bild av läget.
Det Lamotte gör här är att lägga en lätt motvikt på vågen som medialt fullkomligt fallit över på andra sidan, men denne skribent tycker tydligen att Lamotte aktivt skall söka upp Vänsterpartister och andra dylika statister som skall säga sitt, under skenet av att vara privatpersoner, precis som systemmedierna gör.
Det är förstås inte lätt för denne skribent när verkligheten vägrar anpassa sig efter dennes världsbild. Då skjuter man budbäraren istället; en beprövad metod av komnunister.

hahaha hur fan kan man vara så här jävla lurad.

varför slutade han svara efter att dom snodde kameran, han fick göra en liten avslutning med sin "extra kamera" och lägga ut sitt swishnummer. Sen åker "journalisten" hem och lät pengar rulla in. Job done liksom.

Kan sätta min högra hand på att han är tillbaka så snart det lugnat ner sig för att elda på hatet igen och dra in ännu en miljon en onsdagskväll i januari.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Din retorik är ju direkt tagen från den hitpiece som Robert "Kommunistnäsan" Arschelberg skrev om Lamotte häromdagen:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/K3K5Eo/offerkoftan-kanske-kliar-lite--men-den-ar-lonsam

Så undrar ni PK-hjon varför man kallar er judehjärntvättade.

Medan den judiska konspirationen har du tänkt ut alldeles själv, eller hur?
Citera
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Lugnat ner sig efter vad? Det kan ju inte ha varit Lamotte fel då han kom dagen efter.
Sluta ljug så behöver du inte trassla in dig i dina lögner.

Visst, Lamotte (jesus) gjorde allt bättre av att komma dit med sitt swishnummer och gapa.
Citera
Avstängd
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Om babianerna hade en hjärna skulle de lugna sig, ta av sig maskerna och bete sig som folk. Om de nu vill "skada" på Lamotte på riktigt. Men eftersom de är så jävla korkade och aggressiva, så är detta ett samhällsproblem. Speciellt då det finns stora grupper av aggressiva män som styr hela områden, som får folk att känna sig otrygga, och de verkar vara nöjda med det också.

Sverige har allt dessa babianer behöver för att ta sig vidare i livet, skola, högre utbildning, svenska för invandrare, sjukvård, tandvård, socialbidrag, bostadsbidrag osv.

Det vi ser är inte värdigt Sverige och vi vägrar ha det såhär, vi kommer aldrig sluta till de antingen lämnat landet eller börjat beter sig som svenskar gör. Just nu hör de inte hemma här och ska inte vara här heller. Alla förorter tillhör inte dom, utan oss alla. De tror att deras förort är som deras egna lilla land vi inte får inkräkta i.

De äger inte ett shit och kommer aldrig göra.

Jag håller med dig i stort. Men, att Lamotte provocerar och upprör med sin blotta närvaro och agenda i dessa utsatta områden är ju heller ingen raketforskning? Det Lamotte gör, skulle ju även en halvdresserad apa kunna göra, han framstår inte som en bildad och påläst journalist med konstruktiva frågor och svar, han framstår mer som en knattereporter som hör hemma på en hästhopptävling eller en Älvsjömässa tyvärr. Han lär få svårt att hitta försörjning inom yrket när swish-kariären är över (för det kommer den att bli inom ett par år).
Citera
2019-12-14, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dung.Beetle.Knight
Han har en rätt listig affärsidé som går ut på att nervösa svenskar förfäras över situationer han själv provocerar fram och swishar honom pengar. Eller så kommenterar han (skrikandes) nyhetsrubriker i med spelad upprördhet. Att folk köper detta är otroligt. Undrar vem som sover egentligen.

Var han där i söndags och måndags, och var han på de andra två platserna som det kaozades på igår? Eller det andra alternativet - är du dum i huvudet på riktigt?
Citera
2019-12-14, 12:47
Medlem
Citat:
Jag håller med dig i stort. Men, att Lamotte provocerar och upprör med sin blotta närvaro och agenda i dessa utsatta områden är ju heller ingen raketforskning? Det Lamotte gör, skulle ju även en halvdresserad apa kunna göra, han framstår inte som en bildad och påläst journalist med konstruktiva frågor och svar, han framstår mer som en knattereporter som hör hemma på en hästhopptävling eller en Älvsjömässa tyvärr. Han lär få svårt att hitta försörjning inom yrket när swish-kariären är över (för det kommer den att bli inom ett par år).
Svenska avundsjukan har du råkat ut för.. Så. Länge vi importerar dessa människor så lär Lamotte fortsätta håva in sina pengar..

Avundsjuka afa jävel.
Citera
2019-12-14, 12:48
Avstängd
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Kaoset i förorterna växer. Glöm Lamotte, har inte ett dugg med saken att göra.
Har du bott under en Sten, eller i ett skyddat område långt från verkligheten?
Då kan man unna sig den världsbilden du har.
Sen när verkligheten knackar på din dörr, då blir det annat ljud i skällan.

Vad vill du att jag ska svara på detta - vi har inte samma syn? Orkar inte vara otrevlig tillbaka. Ha en fin lördag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in