Citat:
Ursprungligen postat av
HarryScheinen
Det är ett talesätt. Googla gärna dess innebörd.
Att Lamotte har en tydlig agenda krävs det ingen hjärntvätt för att se, hans vinklingar är klarare än korvspad, han väljer att visa och "skildra" en liten del av samhället, dock saknar hans "journalistik" den form av objektivitet som vårt samhälle för ögonblicket behöver, nu spelar han likt en funktionsnedsatt unge ut grupper mot grupper (helt enligt sin swish-agenda förstås). Det han pysslar med är inte trovärdig journalistik för fem öre, och jag kan i viss mån förstå att han får "stå på egna ben" och tigga swish nuförtiden, precis som Janousch (med flera). Ska han fortsätta leva på swish får han snart byta agenda.
Du får gärna länka till någon sekvens där den här agendan framgår.
Observera att jag inte säger att du har fel. Jag har inte kollat mycket alls på Lamotte. Men jag tittade på länkarna från Trollhättan och där ser jag inget som pekar på en agenda. Ärligt talat så blir han attackerad av en mobb som beter sig på ett sätt som inte hör hemma i en demokrati.
Och detta med polisen närvarande. Det kan inte vara kul för vanliga personer som bor där. För jag gissar på att många av dessa killar redan är kriminella och skapar bekymmer även när polisen inte är där.
Även om Lamotte skulle ha någon sorts agenda så måste även en kritisk röst kunna vistas på en allmän plats. Köper man inte det så är man inte för demokrati.