2019-12-14, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
Av alla jävla mångkulturförespråkare, PK fanatiker, radikalfeminister, så är han den enda som faktiskt försöker att kommunicera med den gruppen som dessa tycks älska. Som faktiskt går in och observerar problemen, om det i detta fallet är omöjligt på grund av den massiva invandringen vi har haft, om det nu är ett sådant enormt och kollektivt problem att det går inte ens att prata mellan den gruppen och andra, det är ren och äkta journalistik!

En journalist ska tjäna pengar, denna får sitt leverne genom donationer, dina äckliga tidningar får det från sponsorer och måste tillfredsställa dem.

Han är riktigt bra på intervjuer, frågar alla, låter (vem som helst) prata till punkt, och verkligen utreder istället för att försöka färga.

Ja, det är jätteviktigt. Det visar hur felaktigt Sverige har agerat när vi har suttit så många människor i misär, när vi inte ens vet hur det såg ut på andra sidan gräset för dem, när vi inte ens har frågat hur de upplever samhället. Han är den enda och du ser inte ens poängen i det hela! Verkligen sovande folket, kommer aldrig att vakna!

Han har en rätt listig affärsidé som går ut på att nervösa svenskar förfäras över situationer han själv provocerar fram och swishar honom pengar. Eller så kommenterar han (skrikandes) nyhetsrubriker i med spelad upprördhet. Att folk köper detta är otroligt. Undrar vem som sover egentligen.
Senast redigerad av Dung.Beetle.Knight 2019-12-14 kl. 12:16.
Citera
2019-12-14, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Det är ett talesätt. Googla gärna dess innebörd.

Att Lamotte har en tydlig agenda krävs det ingen hjärntvätt för att se, hans vinklingar är klarare än korvspad, han väljer att visa och "skildra" en liten del av samhället, dock saknar hans "journalistik" den form av objektivitet som vårt samhälle för ögonblicket behöver, nu spelar han likt en funktionsnedsatt unge ut grupper mot grupper (helt enligt sin swish-agenda förstås). Det han pysslar med är inte trovärdig journalistik för fem öre, och jag kan i viss mån förstå att han får "stå på egna ben" och tigga swish nuförtiden, precis som Janousch (med flera). Ska han fortsätta leva på swish får han snart byta agenda.
Men du tkr linnea classon, Robert aschberg och Lena melin är trovärdiga journalister?
Citera
2019-12-14, 12:15
Medlem
estetiks avatar
Inte första gången Lamotte var i Kronogården:

https://youtu.be/RXqOGqYySw4
Citera
2019-12-14, 12:16
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Varför var där då upplopp två gånger dagarna innan han åkte dit?
Därför att enligt den bakåtvända logiken har Lamotte uppfunnit tidsmaskinen, men han kommer inte få Nobelpriset i fysik. Han har inte rätt värdegrund.
Citera
2019-12-14, 12:16
Medlem
estetiks avatar
Citat:

Att Lamotte har en tydlig agenda krävs det ingen hjärntvätt för att se, hans vinklingar är klarare än korvspad, han väljer att visa och "skildra" en liten del av samhället, dock saknar hans "journalistik" den form av objektivitet som vårt samhälle för ögonblicket behöver, nu spelar han likt en funktionsnedsatt unge ut grupper mot grupper (helt enligt sin swish-agenda förstås). Det han pysslar med är inte trovärdig journalistik för fem öre, och jag kan i viss mån förstå att han får "stå på egna ben" och tigga swish nuförtiden, precis som Janousch (med flera). Ska han fortsätta leva på swish får han snart byta agenda.
Lamotte filmar verkligheten helt ofiltrerat. Det blir nog inte mer objektivt än så
Citera
2019-12-14, 12:18
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Nej det var det inte. Det smälldes och brändes bilar dagarna innan Lamotte kom dit.
Och det spelar ingen roll. Dessa parasiter är inte välkomna i Sverige i vilket fall.

Inte dagen innan nej. Då hade det lugnat ner sig. Och inget har väl hänt där sedan han åkte heller vad jag förstår.
Citera
2019-12-14, 12:20
Avstängd
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Du är helt fel ute, man gjorde jävligt fel för länge sedan när man lyssnade på Sarnecki och andra vänsternissar och gav fan i att upprätthålla lagtexterna för att stryka typ Ibn Rushd och Megafonen medhårs. Nu står man här i en situation där galningarna vet att det snarare blir en gratis pizza än en batong i ansiktet. Det är aldrig för sent att bara vända på det men det kommer behöva vara minst sagt stenhårt.

För övrigt så begick "gossarna" misshandel, har du inte sett klippen? Varför uttalar du dig utan att ha tittat? Det finns hela arméer med relativister av din modell i Sverige, undrar du någonsin varför knarket flödar, 10-åringar blir rånade, kvinnor gruppvåldtagna och förorterna ordgrant står i lågor så titta i spegeln. Utan sådana som dig så hade polisen kunnat agera och det för länge sedan. Missta dig aldrig, du är den skötsamme invandrarens allra värsta tänkbara fiende och gör dessa extremt illa genom din "snälla" och "medmänskliga" attityd.

Jag har enbart sett klippet som florerat på twitter. Blev Lamotte misshandlad (i lagens mening) utgår jag ifrån att han gjort en anmälan, och att polisen ingrep.

Lamotte är only in it for the fame and money, ingenting annat, den som tror att han brinner för god och hedervärd journalistik och för ett bättre samhälle, är helt fel ute och väldigt enfaldig.
Citera
Medlem
Så om man ska sammanfatta vänsteråsikterna här inne så är det Lamotte som är problemet inte kaosgänget, inte polisen inte politiken.

Vad är ni förresten och vad GÖR ni mer konkret?

Ni hade ju kunnat mobilisera ett gäng och beblandat er med invandrarna, talat med dom och avstyrt situationen. Ni står på deras sida deta har jag förstått. Då skulle ni ju också kunna gör en INSATS för Sverige, för de som bor i området, både skötsamma invandrare och svenskar och med hela er fina värdegrund medlat och lugnat de upprörda grabbarna.

Kanske ni kan gruppera er i andra sammanhang än när SD håller tal på gator och torg och skrika "inga rasister på våra gator" med polisen i ryggen?
Citera
Medlem
Skillys avatar
Fler borde följa med Lamotte när han åker runt för att prata med folk.
Citera
2019-12-14, 12:22
Avstängd
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dung.Beetle.Knight
Han har en rätt listig affärsidé som går ut på att nervösa svenskar förfäras över situationer han själv provocerar fram och swishar honom pengar. Undrar vem som sover egentligen.
Din retorik är ju direkt tagen från den hitpiece som Robert "Kommunistnäsan" Arschelberg skrev om Lamotte häromdagen:
Citat:
Ursprungligen postat av Robert "Kommunistnäsan" Arschelberg
...affärsidé... klirr i swishkassan... Vinklingarna. Känslorna. Upprördheten.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/K3K5Eo/offerkoftan-kanske-kliar-lite--men-den-ar-lonsam

Så undrar ni PK-hjon varför man kallar er judehjärntvättade.
Citera
2019-12-14, 12:23
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Inte dagen innan nej. Då hade det lugnat ner sig. Och inget har väl hänt där sedan han åkte heller vad jag förstår.

Så bilbränder, raketskjutningar och allmänna kravaller sker enkom där Lamotte drar fram?
Citera
2019-12-14, 12:24
Medlem
Citat:

Du får gärna länka till någon sekvens där den här agendan framgår.

Observera att jag inte säger att du har fel. Jag har inte kollat mycket alls på Lamotte. Men jag tittade på länkarna från Trollhättan och där ser jag inget som pekar på en agenda. Ärligt talat så blir han attackerad av en mobb som beter sig på ett sätt som inte hör hemma i en demokrati.

Och detta med polisen närvarande. Det kan inte vara kul för vanliga personer som bor där. För jag gissar på att många av dessa killar redan är kriminella och skapar bekymmer även när polisen inte är där.

Även om Lamotte skulle ha någon sorts agenda så måste även en kritisk röst kunna vistas på en allmän plats. Köper man inte det så är man inte för demokrati.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in