Citat:
Ursprungligen postat av
Chokladmums
Du får gärna länka till någon sekvens där den här agendan framgår.
Observera att jag inte säger att du har fel. Jag har inte kollat mycket alls på Lamotte. Men jag tittade på länkarna från Trollhättan och där ser jag inget som pekar på en agenda. Ärligt talat så blir han attackerad av en mobb som beter sig på ett sätt som inte hör hemma i en demokrati.
Och detta med polisen närvarande. Det kan inte vara kul för vanliga personer som bor där. För jag gissar på att många av dessa killar redan är kriminella och skapar bekymmer även när polisen inte är där.
Även om Lamotte skulle ha någon sorts agenda så måste även en kritisk röst kunna vistas på en allmän plats. Köper man inte det så är man inte för demokrati.
Jag har bara kikat på ett tiotal reportage/youtube-klipp av Lamotte. Jag är ingen expert på honom, jag vet som sagt inte varför han fick sparken från SVT ens. Jag tycker att hans reportage är kraftigt vinklade (min åsikt som sagt), otroligt mycket unkna ledande frågor, och han söker i det närmaste enbart upp en viss typ av människor, etc. Allt för att det ska passa hans format, program, inkomst, etc. Visst ska problem i samhället upp i ljuset, men jag tycker att han är för transparent med sin egen politiska ståndpunkt, vilket sänker hans seriositet avsevärt. Det är vad jag tycker/ser.