2019-12-14, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
JÖK;en var dömd att misslyckas. Nu sköt man Arbetsförmedlingsreformen i sank. Den skjuts på framtiden och ingen kommer våga dra igång den igen så nära nästa val.

Nästa reform till rakning är LAS. Den kommer inte heller kunna genomföras. Därmed måste Centern dra sig ur JÖK uppgörelsen. Liberalerna går först ur. Liberalerna har sedan inget val mer än att gå tillbaka mot M och KD. Enda alternativ till det är att åka ur riksdagen. De andra alternativen är döda.

Ju fler människor som ser filmerna i kronogården, ju fler kommer fråga sig (vad har vi gjort med Sverige?). T.o.m invandrare kommer inser att de inte vill att Sverige ska bli ett nytt Irak.

SD kommer med all säkerhet vara största parti inför nästa val.

Jag ser bara ett möjligt scenario som skulle kunna hindra SD från att bli största parti och det är om M går en sådan kräftgång i opinionen att det trots allt blir en palatsrevolution i M. Det känns inte särskilt sannolikt men om kastrathögern trots allt skulle kunna leverera en ny partiledare med samma agenda som Bali och Sonesson så skulle vi nog få en situation där S, M och SD alla ligger på en bit över 20%.
2019-12-14, 11:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
Jag ser bara ett möjligt scenario som skulle kunna hindra SD från att bli största parti och det är om M går en sådan kräftgång i opinionen att det trots allt blir en palatsrevolution i M. Det känns inte särskilt sannolikt men om kastrathögern trots allt skulle kunna leverera en ny partiledare med samma agenda som Bali och Sonesson så skulle vi nog få en situation där S, M och SD alla ligger på en bit över 20%.
M behöver definitivt mer tyngd, kraft & momentum för att börja växa igen. Under Kristersson ser jag inte hur det skulle kunna vara möjligt. Kanske om fru Kristersson tar över.
2019-12-14, 11:57
Medlem
The-Zombie-Hosts avatar
Jag har länge följt denna intressanta tråd men inte skrivit tidigare.

(Som kuriosa var jag en av de första 13 954 personer i landet som röstade SD i valet för tjugofem år sedan, 1994.)

Intressant och fascinerande att ha följt utvecklingen från att då samla 0,25 % av rösterna i riksdagsval till att det i dag diskuteras 25 %.

Ser man utifrån de 13 954 till dagens ca 1 400 000 (~25 %) är det inte mindre än 9932 % ökning i procent!
2019-12-14, 11:58
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Det som krävs är att (M) och (KD) klarar att ta, och behålla, (L) och (C) väljare. Det är fullt möjligt om JÖKen blir ett fiasko när (V) sätter stopp för liberal politik samtidigt som partiledningarna klamrar sig fast vid Löfven.

Samtidigt behöver (SD) ta fler (S) väljare. Det tror jag kommer. Ett troligt scenario under mandatperioden är ju att det blir strid internt inom (S). LAS förhandlingarna exempelvis har ju potential att ställa tokvänstern mot facket. Där finns en chans för (SD) helt klart.

Verkligheten kommer ju att ge högerblocket rätt i vilket fall. JÖKen kommer att bli ett fiasko och lågkonjunkturen kommer ju inte att höja stämningen i landet direkt. Slipper vi extra val så har verkligheten mer än två år på sig att sjunka in. Det kommer att bli väljarförluster för vänster-sörjan.

Striden om LAS kommer bli blodig för S. SD har en guldchans när detta dyker upp.
2019-12-14, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ma får nog räkna med att SD kan tappa 5 % i nästa valrörelse också från sina högstanivåer (Snitt i OU 22,1 % som högst innan förta valet?), när etablissemanget samordnar sin propaganda/lögn/skrämsel-offensiv. Men SD har fortfarande 2½ år kvar att öka. Kommer SD upp i ett snitt på 30 % sommaren 2022 har de ändå en stark ställning om de tappar 5 %.

Frågan är även vart detta tapp går. Själv tror jag att brorslotten går till m och kd.
2019-12-14, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulfeb
Ja gör ingen våg! Möjligtvis en hälsning för ett nytänkande å ett Sverige som många älskade innan Palme å co sålde landet till kommunist å jude packet .
Hoppas Svenskarna vaknar snart innan allt går åt helvete. Ha de bra alla . Men börja tänk på våra barns framtid !
Vad jag minns så var det Palme och Sten Andersson som kindpussade Arafat och alla andra muslimer. Den ursprungliga källan till att Sverige idag invaderas av inavlade muslimer.

Där Jimmie redan för ett antal år sedan identifierade samma muslimer som det största hotet mot Sverige sedan kriget. Helt korrekt dessutom. Idag har vi facit.

Där dessa muslimers handlingar idag samtidigt är en av förklaringarna till SDs siffror i OU.
2019-12-14, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ma får nog räkna med att SD kan tappa 5 % i nästa valrörelse också från sina högstanivåer (Snitt i OU 22,1 % som högst innan förta valet?), när etablissemanget samordnar sin propaganda/lögn/skrämsel-offensiv. Men SD har fortfarande 2½ år kvar att öka. Kommer SD upp i ett snitt på 30 % sommaren 2022 har de ändå en stark ställning om de tappar 5 %.
Visst är det så.

Om man tror att SD kan omsätta dagens/morgondagens siffror i OU till ett valresultat är man naiv enligt mig. I synnerhet när det gäller siffror mellan val. Att svara SD hos Sifo under mätperioden innebär inte att man röstar SD på valdagen. Lika lite som att OUs siffror för S blir valresultatet. Se 2018.
2019-12-14, 12:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Visst är det så.

Om man tror att SD kan omsätta dagens/morgondagens siffror i OU till ett valresultat är man naiv enligt mig. I synnerhet när det gäller siffror mellan val. Att svara SD hos Sifo under mätperioden innebär inte att man röstar SD på valdagen. Lika lite som att OUs siffror för S blir valresultatet. Se 2018.
Man får inte glömma att så var det även för M under Palme-tiden. När knegarna blev förbannade på Palme så svarade dom M i opinionsundersökningar. M var alltid som störst mellan valen. Så det gäller att inte slappna av för att SD har fina siffror idag.
2019-12-14, 12:32
Medlem
KalleNixons avatar
Hur reagerar etablisemanget i Sverige på att maktbalansen nu ändras?

https://www.youtube.com/watch?v=2g71GGNEEbg&feature=share&fbclid=IwAR00je1 FMLWzpdW6104OZcp3Gn3F3vAGVhpqGqqR6YrXhzrvZCsVT6VUh bI
2019-12-14, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Precis, även fast de inte finns Socialdemokrater som villl byta just NU så kan det gå fort.

Fortsatt neddragningar i välfärden, fortsatt eskalerande otrygghet som drabbar dessa väljare, filmklipp som Lamotte fixade från Trollhättan, ett klipp där en ung tjej blir misshandlad av en grupp blattar och ropar på mamma som sänds på efterlyst och inte bara sociala medier.

Ja det kan gå fort för många att bli SDare

Ja hela tider dyker det upp åskådningsexempel på hur fruktansvärt JÖK-politken slår mot trygghet och välfärd. Som nu, här på tråden visas en länk där gamlingar i Sundsvall får säga sitt om en skjutning med dödlig utgång utanför deras egna hem.
"100 meter utanför mitt hem", var det en av pensionärerna som sa.

Och nu har de mer än två och ett halvt år att blöta och stöta denna fråga innan det blir dags att gå till valurnan.
I sammanhanget får man inte glömma att
1) Sundsvall är sosseland
2) Man har hittills varit nästan förskonade från skjutningar
Det är just i sosseorter som s riskerar att förlora mest, och det syns på Löfvén
2019-12-14, 13:14
Medlem
The-Zombie-Hosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag tror man måste se sossarnas våldsamma propaganda just nu mot bakgrund av Anna Kinberg Batras totala kollaps i opinionen när hon öppnade för SD.

Jag har alltid undrat hur pass belagd den beskrivningen är? Klart är ju att M rasade i opinionen under de månaderna, men samtidigt var Anna Kinberg Batra helt hopplöst dålig i allt. Oerhört robotaktig, samtliga frågor besvarades enbart tonlöst utifrån intränade repliker, stel och humorlös. Det kan förstås varit SD-närmandet som gjorde att M sjönk, men för mig lika gärna hennes allmänna uselhet i rollen som partiledare.

Finns det någon "forskning" / opinionsundersökning som i sig bekräftar vad som gjorde att många M lämnade?

Självklart har svensk media dundrat på med sin tolkning under åren som gått:

"Moderaterna rasade efter att M öppnat för att tala med SD och därför sjönk M då de närmade sig SD och det gjorde att M rasade i opinionen och när M ville förhandla med SD tvingades AKB avgå då hon ville tala med SD. Så gör aldrig om det!!! Hälsningar svensk massmedia."
2019-12-14, 13:16
Medlem
KalleNixons avatar
Sambandet mellan bidragskontrollen och sossarnas röstboskap är tydlig...

Det finns fingeravtryck på alla nyanlända. Men, i Sverige samkörs inte de offentliga IT-systemen, av hänsyn till "personlig integritet". Alltså kan nyadeln ha 7-8 olika ID o kvittera ut pengar i olika kommuner. Vissar har inte ens bott i Sverige någonsin.

Men, alla andra system i Sverige är vidöppna utan hänsyn till "personlig integritet. Vill du kolla grannens inkomster - en minut. Vill du veta vem som rattar den exklusiva bilen som for förbi - ett SMS. Etc etc.

Förklaringen till myndigheternas slapphet är att de som åtnjuter mest bidrag är socialdemokraternas nyanlända älsklingar. I vissa muslimska områden når S nordkoreanska siffror ibland över 90 % av rösterna..

https://uvell.se/2019/12/12/tillitssamhallets-kollaps/?fbclid=IwAR0UnAmHWE8OnzBBizatx718rm1-dSSKN64mAHoxkViVRlXA1wJmPTm28I8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in