2019-12-12, 21:56
Medlem
Jag tror man måste se sossarnas våldsamma propaganda just nu mot bakgrund av Anna Kinberg Batras totala kollaps i opinionen när hon öppnade för SD. Sossarna har ett svagt hopp om att det går att upprepa det.

Om decembers opinionsmätningar visar att Moderaterna ligger kvar på samma nivå som tidigare så kommer detta tystna, men just nu så är det den enda idé som är värd att pröva.
2019-12-12, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag tror man måste se sossarnas våldsamma propaganda just nu mot bakgrund av Anna Kinberg Batras totala kollaps i opinionen när hon öppnade för SD. Sossarna har ett svagt hopp om att det går att upprepa det.

Om decembers opinionsmätningar visar att Moderaterna ligger kvar på samma nivå som tidigare så kommer detta tystna, men just nu så är det den enda idé som är värd att pröva.

Jag tror att Socialdemokratin har regerat sönder sig och att de inser det. Just nu så inser de att allt har gått åt helvete men att de måste hålla ut ett tag till. Delvis för att de ska hinna stoppa in sin nomenklatura på välbetalda och inflytelserika positioner i samhället så länge de kan dela ut fina förläningar.

Men jag tror att de också längtar efter att kunna gå i opposition för att fullt ut kunna svetsa samman sin etniska allians så att de kan dra full nytta av den ändrade demografin. De kan uppnå Socialdemokratisk hegemoni igen om ett antal år om de spelar korten rätt, men då behöver de kunna gå i opposition inom kort.
2019-12-12, 22:11
Medlem
Haddock93s avatar
Verkligheten radikaliserar svenskar snabbare än möjligt skulle jag tro, skrämmande utveckling i landet:

https://www.facebook.com/35960332213/posts/10158267295247214?vh=e&d=n&sfns=mo

https://www.facebook.com/joakim.lamotte/videos/2572626359481520?vh=e&sfns=mo

Undrar hur många som tänkte nu fan är det nog och blir SDare efter att ha sett dessa.
2019-12-12, 22:18
Medlem
Citat:

I morgon får vi svaret. Då kommer väl första OU som har med mötet mellan UK och JÅ.

Det bästa för Moderaterna är om det inte påverkat något alls i deras väljarstöd. Då kan dom fortsätta ta små steg till ett närmare samarbete med SD och öppna upp för ett konservativt block. Kanske till och med också våga göra lite avståndstagande till C och L.
2019-12-13, 03:21
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Verkligheten radikaliserar svenskar snabbare än möjligt skulle jag tro, skrämmande utveckling i landet:

https://www.facebook.com/35960332213/posts/10158267295247214?vh=e&d=n&sfns=mo

https://www.facebook.com/joakim.lamotte/videos/2572626359481520?vh=e&sfns=mo

Undrar hur många som tänkte nu fan är det nog och blir SDare efter att ha sett dessa.
Verkligheten är Sverigedemokraternas ostoppbara valarbetare. Frågan är hur mycket som kommer hinna förstöras innan verkligheten nått majoriteten?
2019-12-13, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Bland vanliga gå-poliser säkert högt. Bland de inkvoterade cheferna är det snarare 0%

Undrar verkligen vad Boris Johnsons övertygande seger i UK kommer betyda för SD?
Inget annat svenskt parti ligger närmare de Konservativa än SD.
Borde ge SD minst några procent extra under överskådlig tid!
2019-12-13, 09:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Sanningen är nog den att dom helt enkelt inte har något annat än brunstämpling att komma med. Inga argument, ingen politisk plattform, inget.

Desperationen växer, då dom fattar att om det blir ett konservativt block så är det game over för sosseriet i en minst en generation framåt.
2019-12-13, 09:57
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Undrar verkligen vad Boris Johnsons övertygande seger i UK kommer betyda för SD?
Om inte annat så förstärker det bilden av en konservativ våg i västvärlden.

Vanligtvis initierade källor kan berätta att Wolodarski slog sönder en glasdörr av ren ilska när det brittiska valresultatet blev känt.
2019-12-13, 10:31
Medlem
Citat:
Möjligen kan det påverka SD såtillvida att krafter inom S som trodde att Corbyns vänsterradikalism var framtiden får gå och sätta sig i baksätet medan sossar som tror mer på att apa efter danska S tar över ratten.
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om inte annat så förstärker det bilden av en konservativ våg i västvärlden.

Vanligtvis initierade källor kan berätta att Wolodarski slog sönder en glasdörr av ren ilska när det brittiska valresultatet blev känt.
Fake news, det spinkot kan inte slå sönder en liten kaffekopp, men han kanske har en assistent som avreagerar sig på saker å hans vägnar.
2019-12-13, 10:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Fake news, det spinkot kan inte slå sönder en liten kaffekopp, men han kanske har en assistent som avreagerar sig på saker å hans vägnar.

Hahaha, jag får känslan att du försöker förmedla bilden av Mr Burns i Simpsons.
Förmodligen en riktig bild dessutom.
2019-12-13, 13:35
Medlem
Jag sätter upp mitt blöta pekfinger i luften och känner att SD kommer att få 24,3 i dagens SIFO!
2019-12-13, 13:54
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Undrar verkligen vad Boris Johnsons övertygande seger i UK kommer betyda för SD? Inget annat svenskt parti ligger närmare de Konservativa än SD.

Det kan kanske ha viss roll då SD samarbetat nära med hans parti, när SD hade vårtal i Stockholm var en av dem där och talade.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in