Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Här berättar Elisabeth Massi Fritz lite om "hedersmordet i Gävle" där halva släkten aktivt deltog i hedersmordet på en man. Det är helt sanslöst när man tänker på det. Om flera är medskyldiga till mordet på Wilma så förvånar det iaf inte mig längre:
https://www.youtube.com/watch?v=Vw6tMwlChUo
Mordet och rättegången står också att finna i
Rättegångspodden on acast där man får till sig hur det fungerar, hur de skyldiga resonerar. Man blir mållös av grymheterna och idiotin!
Ja jag har läst fup;et. Ett helvetes arbete

Det är sjukt, mycket sjukt.
Fallet pele som alla känner till säger också en hel del om hur dom tänker, inte bara klanen utan också "rättsväsendet" i irak. Man dödade ju henne i irak. Ett år fick farbröderna för det i hemlandet. Hedersmord ses där som förmildrande. Sen kom idioterna hem till sverige och där blev det livstid. Lite skillnad på ett år och accepterat jämförbart mot livstid i sverige. Ibland kan vi
Jag tror det blir många inblandade här med, Vi får hoppas att Westerberg kan sin sak men som han själv sa i artikeln, detta är svåra brott att utreda.
Nu förstår man ännu bättre varför den kvinnliga chefsåklagaren avsade sig fallet, tidsbrist och för stort fall menade hon. Är det verkligen sanningen eller ville man redan där att en med erfarenhet av hedersbrottslighet skulle ta över. En släng av båda dessa orsaker kan jag tänka mig att det är nu när man vet vad Westerbergs specialitet är.