2019-12-13, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det får ta hur lång tid som helst för min del, bara det blir rätt och den/de skyldiga får stå till svars och dömas.
Självfallet. Tycker åklagarens kommentarer utstrålar ett visst lugn och självförtroende, så det är bra.
Citera
2019-12-13, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Inget fall är det andra likt. Men detta är långt ifrån ett gangster/gängmord.

Och jag drar den parallellen eftersom jag är övertygad om att polisen även i detta fall har kollat upp alla sorters digitala spår: mobilkommunikation, GPS:er, mobilmaster och övrig kommunikation mellan de inblandade. Även polisens 3-staviga tvångsmedel ger ju information.

Jag tror det finns sådan teknisk bevisning och att det är den som är ett av skälen till häktningen.

Det är den andra typen av svårutredda brott jag gav dig i inläggetsom du besvarade som ska appliceras här, hedersbrottslighet.

Det är lugnt, jag vågar inte direkt gissa än. Bilarnas gps har jag skrivit mycket om och tror dom är aktuella, just telefoner och sådant vet jag inte.

Jag har läst minst 10 fup:ar om hedersmord, det finns sällan datatrafik i dem. Kan vara 10 i "samma rum" när en blir mördad. Klanen kommunicerar över köksbordet runt middagen, dom ringer inte. Mord är accepterat av alla inom klanen och så hjälper och skyddar dom varann. Hittar på en historia tillsammans men det sker sällan över telefon.
Senast redigerad av iLivid 2019-12-13 kl. 20:28.
Citera
2019-12-13, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Expressen med artikel:

https://www.expressen.se/gt/polisens-listor-med-spar-i-wilma-fallet/

*över 100 beslag hos NFC att analysera
*Väntar sig lång utredning, även efter 3/1-20
*Väntar sig att mgm1 kommer fortsätta sitta häktad
*fortsätter undersöka mgm 2/3 "förehavanden"

Era tankar?
Yay. Ungefär vad jag trodde. Massor av svar kommer droppa in. "Samtidigt är bevisläget mot den misstänkte mannen fortfarande gott, menar åklagaren Jim Westerberg".

Jag sitter lugn. Att man dessutom fortsätter utreda föräldrarnas förehavanden bådar gott. De två pappenheimarna skall låsas in. Helst igår - men jag har inte bråttom

Så ni kan vi andra fira en lugn skön jul med nära och kära. Tanken på att idioten inte kommer ut den 3 januari känns bra.
Citera
2019-12-13, 20:34
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Okejj.... massa skit säger personer att det är i denna tråden.. i agree..
Men vad vet vi?
har idag hört av obekräftade källor att man funnit Wilma nära sommarhemmet ( skola)
att det ska vara en " stor kroppsdel" att kanske huvudet är inkluderat där! ( jag hoppas att det är sant)
Sommarhemsskolan ligger nära strandpromenaden som jag fattat! känner till Uddevalla lite, tog mitt körkort där, och som fd Färgelanda bo så var det där man shoppade.. mkt mer vet jag inte om staden.
har fått till mig att ungdomarna som kände BO och vet vem MGM man är tysta just nu..
vad vet vi mer?

mina egna spekulationer är att polisen sköter detta med en sån fingertopps känsla så det finns inte..
man har ringat in både mgm och mgm1-2 och säkert fler.. de väntar på Nfc ska ge svar på diverse förfrågningar i fallet.. vi kommer få vänta på svar just av en anledningen.. proffsiga utredare! Eloge till polisen..!! I detta fallet kommer GM och dennes medhjälpare åka dit så det skriker om det..
önskar vakna en dag med rubriken i tidnigen att Wilmas Mördare & gärningsmän är fast och inlåsta..
är dock besviken på vilka straff de lär få.. och MG om de va en olycka du har dolt de med dina snälla släktingar så nej dina släktingar har gett dig ett par år extra å kåken som jag hoppas blir en pina med mkt snobb i rumpan & många blåa ögon.. vet du MG jag önskar du blir slagen så illa att du aldrig mer kan använda din KUK efter att drogat en tjej mördat en annan.. NU önskar jag alla andra . en trevli Lucia! ta hand om er.. !

Nu får de verkligen utveckla detta. Sommarhemmet ligger ung. 700 meter från Göteborgsvägen 23 (MGM). Från strandpromenaden är det också 700 meter. Dessutom en buss station nära där.

Obekräftade uppgifter påstår Du. NU måste du förklara mer ingående var du fick dessa s.k. uppgifter.
Citera
2019-12-13, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Yay. Ungefär vad jag trodde. Massor av svar kommer droppa in. "Samtidigt är bevisläget mot den misstänkte mannen fortfarande gott, menar åklagaren Jim Westerberg".

Jag sitter lugn. Att man dessutom fortsätter utreda föräldrarnas förehavanden bådar gott. De två pappenheimarna skall låsas in. Helst igår - men jag har inte bråttom

Så ni kan vi andra fira en lugn skön jul med nära och kära. Tanken på att idioten inte kommer ut den 3 januari känns bra.
JW utstrålar ett självförtroende. Just "julefrid" tänkte jag också lite på, utredningen har satt sig, bevisläget är gott, ta det lite lugnt... Det känns bra.

Vore jag däremot mgm2 och mgm3 skulle jag svettas lite nu Det känns också väldigt fint.
Citera
2019-12-13, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Det är den andra typen av svårutredda brott jag gav dig i inläggetsom du besvarade som ska appliceras här, hedersbrottslighet.

Det är lugnt, jag vågar inte direkt gissa än. Bilarnas gps har jag skrivit mycket om och tror dom är aktuella, just telefoner och sådant vet jag inte.

Jag har läst minst 10 fup:ar om hedersmord, det finns sällan datatrafik i dem. Kan vara 10 i "samma rum" när en blir mördad. Klanen kommunicerar över köksbordet runt middagen, dom ringer inte. Mord är accepterat av alla inom klanen och så hjälper och skyddar dom varann. Hittar på en historia tillsammans men det sker sällan över telefon.

Här berättar Elisabeth Massi Fritz lite om "hedersmordet i Gävle" där halva släkten aktivt deltog i hedersmordet på en man. Det är helt sanslöst när man tänker på det. Om flera är medskyldiga till mordet på Wilma så förvånar det iaf inte mig. EMF förklarar här på ett mycket bra och pedagogiskt sätt hur det kan gå till, så lyssna här:

https://www.youtube.com/watch?v=Vw6tMwlChUo

Mordet och rättegången står också att finna i Rättegångspodden on acast där man får till sig hur det fungerar, hur de skyldiga resonerar. Man blir mållös av grymheterna och idiotin!
Senast redigerad av zilvereko 2019-12-13 kl. 21:07.
Citera
2019-12-13, 21:04
Medlem
Walkeskroken vad är det för ställe?
Citera
2019-12-13, 21:12
Medlem
Citat:
Här berättar Elisabeth Massi Fritz lite om "hedersmordet i Gävle" där halva släkten aktivt deltog i hedersmordet på en man. Det är helt sanslöst när man tänker på det. Om flera är medskyldiga till mordet på Wilma så förvånar det iaf inte mig. EMF förklarar här på ett mycket bra och pedagogiskt sätt hur det kan gå till, så lyssna här:

Mordet och rättegången står också att finna i Rättegångspodden on acast där man får till sig hur det fungerar, hur de skyldiga resonerar. Man blir mållös av grymheterna och idiotin!
Med tanke på vad pancakegirl skrev här i tråden om muslimska män och deras söner - samt mammorna som inte kan säga ett pip - så är även jag numera beredd att tro att detta faktiskt kan vara ett hedersmord. Med hela familjens goda minne och hälften varit med rent praktiskt. Inget förvånar mig i det här fallet längre. Jag minns det där fallet - killen hade inte en chans.
Citera
2019-12-13, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Verkar vara nån form av gata som går parallellt med Gbg-vägen, strax söder om Bäveån. Böjd som en "krok", som namnet antyder. Detta enligt en snabbtitt på Google maps
Citera
2019-12-13, 21:14
Medlem
Bambambis avatar
Citat:

Lyssnade på del ett igår, helt sjukt sanslöst ja
Citera
2019-12-13, 21:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Det kan man fråga sig?. Det ligger ett badhus där vad jag kan se men i övrigt inte så mycket. Dessutom är det en bra bit att gå till Göteborgsvägen 23 så undrar om buss är att föredra. Sista ögonvittnet som sett W är just walkeskroken. Många verkar glömma att sista vittnet som sett W i livet är Walkeskroken Torsd 14 nov.
Citera
2019-12-13, 21:15
Medlem
Citat:
Här berättar Elisabeth Massi Fritz lite om "hedersmordet i Gävle" där halva släkten aktivt deltog i hedersmordet på en man. Det är helt sanslöst när man tänker på det. Om flera är medskyldiga till mordet på Wilma så förvånar det iaf inte mig längre:

Ja jag har läst fup;et. Ett helvetes arbete Det är sjukt, mycket sjukt.

Fallet pele som alla känner till säger också en hel del om hur dom tänker, inte bara klanen utan också "rättsväsendet" i irak. Man dödade ju henne i irak. Ett år fick farbröderna för det i hemlandet. Hedersmord ses där som förmildrande. Sen kom idioterna hem till sverige och där blev det livstid. Lite skillnad på ett år och accepterat jämförbart mot livstid i sverige. Ibland kan vi

Jag tror det blir många inblandade här med, Vi får hoppas att Westerberg kan sin sak men som han själv sa i artikeln, detta är svåra brott att utreda.

Nu förstår man ännu bättre varför den kvinnliga chefsåklagaren avsade sig fallet, tidsbrist och för stort fall menade hon. Är det verkligen sanningen eller ville man redan där att en med erfarenhet av hedersbrottslighet skulle ta över. En släng av båda dessa orsaker kan jag tänka mig att det är nu när man vet vad Westerbergs specialitet är.
Senast redigerad av iLivid 2019-12-13 kl. 21:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in