2020-10-12, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavette
Tror inte han var ensam om detta. Men kan därför inte begripa att han tiger och tar på sig allt själv och riskerar ett långt fängelsestraff. Nu är han ju klar i huvudet från all skit som han stoppat i sig och borde kunna tänka mer klart. Antingen är han helt hjärndöd eller så är han jävligt hotad och rädd. Det är ju helt sjukt för han har snart suttit ett år. Han kanske trots allt tycker det är skönt att sitta där han är. Drogfri och mer struktur än vad han förmodligen är van vid. Häktespersonalen gillade ju honom enligt advokaten. Kan ha varit en annan som dödade men då tycker jag synd om grabben, om han är tystad. Ska bli väldigt intressant att läsa FUP.

Ingen här inne har har någon som helst jävla aning om vad som pågår och det har inte heller du. Det finns ingenting som säger att han tiger.
Citera
2020-10-12, 13:25
Medlem
Lavettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyLong
Ingen här inne har har någon som helst jävla aning om vad som pågår och det har inte heller du. Det finns ingenting som säger att han tiger.
Skrev jag att jag visste? Jag TROR INTE han var ensam!
Läs igen din jävla påhittare och far inte med falska anklagelser!
Om han inte var ensam så tiger han, annars hade fler suttit häktade dumjävel! Håll din trut till domen kommer, om du bara ska skriva skit.
Citera
2020-10-12, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavette
Skrev jag att jag visste? Jag TROR INTE han var ensam!
Läs igen din jävla påhittare och far inte med falska anklagelser!
Om han inte var ensam så tiger han, annars hade fler suttit häktade dumjävel! Håll din trut till domen kommer, om du bara ska skriva skit.

Mogen du är som börjar med öknamn när du känner dig kränkt... Nej, det är långt ifrån säkert att fler hade suttit häktade. Det kan komma att bli fler som blir häktade när åtalet väcks.
Citera
2020-10-13, 17:44
Medlem
FarbrorTorstens avatar
Såja, inte bråka. Det är lätt att misstolka och brusa upp, svårare att erkänna att man var lite väl impulsiv i sin reaktion.

Kram på er <3
Citera
2020-10-15, 11:19
Medlem
Matamatas avatar
”I dag torsdag den 15 oktober har kammaråklagare Kristina Amilon väckt åtal mot en person misstänkt för mord på en kvinna i Tollarp i november 2019.”
Målnummer vid Kristianstads tingsrätt: B-2795-19
Senast redigerad av Matamata 2020-10-15 kl. 11:21.
Citera
2020-10-15, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
”I dag torsdag den 15 oktober har kammaråklagare Kristina Amilon väckt åtal mot en person misstänkt för mord på en kvinna i Tollarp i november 2019.”

Woho äntligen! Vågar man hoppas på förundersökningen eller kommer den kosta typ 7000kr? En stämningsansökan kan man iallafall få tag i.
Citera
2020-10-15, 11:39
Medlem
Skaraborg2s avatar
Åtal väckt torsdagen den 15 oktober 2020.

Citat:
Ursprungligen postat av Matamata

Stort tack för den här mycket intressanta informationen.

Äntligen kommer rättegången att börja snart efter 10½ månad.
Citera
2020-10-15, 11:44
Medlem
Har efterfrågat allt och väntar nu på svar. Kanske någon annan hinner före.
Det låter ju inte som stensäkra bevis när åklagaren beskriver varför hon väcker åtal men man får väl se vad det handlar om innan man uttalar sig
Citera
2020-10-15, 11:51
Medlem
Nu ser vi fram emot fup. Gissar att någon idoga följare här kommer få ut den snabbt och lägga upp den. Intressant och spännande.
Citera
2020-10-15, 12:13
Bannlyst
Verkar även här som att det blir ett indiciemål.

- Den sammantagna bevisningen som består av fynd i förening med olika utredningstekniska åtgärder med bland annat mobiltömning, utlåtanden från Nationellt forensiskt centrum och förhör med anhöriga, vänner och vittnen gör att jag nu väcker åtal i ärendet

I mina öron så låter det som att det inte finns så värst mycket teknisk bevisning som binder den åtalade till mordet, men lägger man ihop "alla indicier" som radas upp här ovan så får man en sammantagen bild som kanske kan binda den åtalade till brottet.
Ett klassiskt indiciemål.

Skall bli otroligt intressant att se vad åklagaren har att komma med och om åklagaren lyckas styrka brott bortom allt rimligt tvivel.
Vi vet ju alla att när förhandlingen väl är över och rätten "skall göra juridik" av det som framkommit, så kan bokstavligt talat vad fan som helst hända.
Citera
2020-10-15, 12:16
Medlem
Skickade precis en förfrågan till Tingsrätten...
Citera
2020-10-15, 12:31
Medlem
Här är stämningsansökan

https://docdro.id/y1fFu5A

Förundersökning sekretessprövas i detta nu så den kommer också snart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem