2019-12-13, 19:08
Medlem
Jag har aldrig hört att detta är möjligt. Oftast kommer de till förhandlingen i olika transporter och misstänkta i samma fall får inte umgås pga kollision.

Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Självklart får Pappan medverka på sin sons häktningsförhandling. Men åklagaren anhöll honom(och mamman) och på så vis kunde han inte medverka.
Citera
2019-12-13, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Vilket blod skulle vara naturligt menar du att man hittar annars? vi har snackat Mensblod i flera dagar, men nej mnesblod är inte " blod" i bemärkelsen blod, det är faktiskt mest livmoderslemhinna å rester av obefruktat ägg.. så vilket blod för övrig menar du är vanligt i bostäder?
Du har aldrig skurit dig i fingret eller så? Då springer du till badrummet eller köket samtidigt som det droppar blod genom hela lägenheten. Lätt för MGM och försvaret att bortförklara. Utom när polisen hittar en blodpöl och annat med Luminol.
Citera
2019-12-13, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Kvinnan som suttit längst häktad satt 1,5 år, det var en 24-årig kille som satt 4 år, alltså längst avv alla i Sverige hittills.

Ursäkta. jag hade 50% fel. Det var en svensk kvinna som greps på en flygplats i USA och satt häktad 4 år där.

https://www.youtube.com/watch?v=0_ldETng_BM
Senast redigerad av zilvereko 2019-12-13 kl. 19:29.
Citera
2019-12-13, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Kan han inte bara berätta var resterna av henne är så de kan få begrava henne?

Gör han det så brandar han i så fall sig själv och det vill han väl inte göra. Vi vet inte vad han har serverat polis och åklagare med för lögner, men det räcker tyvärr inte med att man vet att han ljuger. Man måste också bevisa det. Själv behöver han inte bevisa någonting.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Kvinnan som suttit längst häktad satt 1,5 år, det var en 24-årig kille som satt 4 år, alltså längst avv alla i Sverige hittills.
Peter, som satt häktad i fyra år: Stefan S rättade mig där. Han satt fyra år innan det kom en dom. Jag citerar det Stefan skrev till mig:

/---/
Hur som helst, Peter greps den 2 november 2010 och häktades förmodligen den 5 november 2010. Jag har inte det framför mig. Åtalet väcktes hur som helst i början av november 2011. Han satt alltså häktad i ca ett år innan åtal väcktes, inte i fyra år. Jag vill minnas att det var tidningen ETC som först hade den aningen missvisande vinklingen på det hela.

Att han satt häktad så pass länge berodde på att förhandlingen i tingsrätten mot det så kallade Södertäljenätverket, där han ingick, fick tas om, samt att det hela sedan överklagades till hovrätten.

/----/

Så han satt i häktet i fyra år, det är sant, men åtal och förhandling skedde under dessa år. De fick vänta på domen och under den tiden satt han i häktet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nettiz1970
Jag har aldrig hört att detta är möjligt. Oftast kommer de till förhandlingen i olika transporter och misstänkta i samma fall får inte umgås pga kollision.
säger som du det hade aldrig hänt.. nu vart de anhållna så .. men de hade aldrig fått medverka, vart på en av Morots många rättegångar, och där går åklagare Och domare igång INNAN MGM kommer in i salen sen INNAN MGM kommer in säger man lykta dörrar, då får inte någon se asets öron ens.. men kan vara olika från fall till fall men det tror nej..
Citera
2019-12-13, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Du har aldrig skurit dig i fingret eller så? Då springer du till badrummet eller köket samtidigt som det droppar blod genom hela lägenheten. Lätt för MGM och försvaret att bortförklara. Utom när polisen hittar en blodpöl och annat med Luminol.
OHHH om jag dör onaturligt så kommer med stor sannolikhet min make åka dit för mord, för det finns ingen som skär sig så ofta som ig i fingrar.. buhuu men sen är skillnaden vad mkt blod jag tappar om jag blöder.. OM jag mot förmodan blöder så mkt som olisen reagerar på så tror jag att man uppsöker läkare.. å då finns det i journaler... vi snackar inte DROPPAR.....herregudars är du född igår.. tror du att alla som har ! 2 droppar blod i lägenhet / hus blir dömda? sen en sak till om jag skär av ett finger idag.. dör om 3 år så lär de se skillnad .. även veckor lär de se skillnad.. vore just fint flytta in i ett hus lgh 1-3 månader efter ett mord begåtts sen försvinner någon å vips är man åtalad för mord.. nopp dagens analyser är rätt mkt säkrare än så.. och DU om du skär dig.. lägg om det med sorbact så läker det snabbt! slipper du tänka på infektioner å så.. ha en bra Lucia!
Citera
2019-12-13, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Jisses, det där håller jag för troligt!
Ja han verkar villrådig minst sagt. Hoppas han har goda rådgivare ..

Ja han fick sig en sur känga av en storbedragare. Nå, han lämnade eko brottsligheten efter det där vad det verkar, sadlade om helt enkelt.

Varför han blev utvald i fallet Wilma har också sin förklaring, Han arbetar och gjort så ett bra tag med frågor som rör tvångsäktenskap, hedersförtryck och hedersrelaterad brottslighet överlag.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/qGEv1/tva-av-171-fall-av-misstankta-tvangsaktenskap-har-lett-till-atal

I artikeln kritiserar bl a JW okunskapen som råder vad gäller denna typ av brottslighet.

Citat:
Samtidigt så menar Westerberg att kunskapen om hedersrelaterad brottslighet överlag behöver förbättras.

– Det finns väldigt duktiga personer ute på myndigheterna, men den kunskapen behöver komma till fler personer, alla behöver ha mer vetskap om detta för att kunna identifiera problemen, säger han.

Upp till bevis nu då Westerberg! Knäck 22-åringen du som kan ämnet
Senast redigerad av iLivid 2019-12-13 kl. 19:26.
Citera
2019-12-13, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Håller med. Picasso är helt suverän och kastar inga tomma teorier omkring sig utan är eftertänksam, kunnig och logisk. Det finns några till i tråden som är lika goda tänkare, en till av dem är Pantzer. Plus några till.

Du är inte dum du heller ;-)
Tror och hoppas att vi ALLA vill veta sanningen, tror och vill att vi alla har samma mål! sanningen och rätt GM inom lås och bom! jag tycker att de flesta vissa mer som picasso kommer med relevant info,
ingen vill ( förutom en viss person ) vill rikta misstankarna åt del håll just nu.. många hjärtan blöder nu..
Mitt blöder för familjen, och jag säger som en av hockeyspelaren va han nu heter som spelat i Frölunda sa, vette fasiken om man kan fira Jul utan att fått hittat flickan!
Senast redigerad av sohefall 2019-12-13 kl. 19:34.
Citera
2019-12-13, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Ja han fick sig en sur känga av en storbedragare. Nå, han lämnade eko brottsligheten efter det där vad det verkar, sadlade om helt enkelt.

Varför han blev utvald i fallet Wilma har också sin förklaring, Han arbetar och gjort så ett bra tag med frågor som rör tvångsäktenskap, hedersförtryck och hedersrelaterad brottslighet överlag.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/qGEv1/tva-av-171-fall-av-misstankta-tvangsaktenskap-har-lett-till-atal

I artikeln kritiserar bl a JW okunskapen som råder vad gäller denna typ av brottslighet.

Upp till bevis nu då Westerberg! Knäck 22-åringen du som kan ämnet

Så intressant!!!!! Tack för info!
Citera
2019-12-13, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nettiz1970

Men så är det. Jag har tagit denna debatt redan. flera skribenter trodde inte heller på vad jag sade, någon av dessa avatarer kontaktade en advokat som bekräftade att jag hade rätt. Det är baskunskap, pappan anhölls släpptes. "Fri som en fågel" med andra ord. Men åklagaren anhöll ju honom igen så far och son kunde inte vinka t varann ändå, finns många vägar att ta för en statligt anställd
Citera
2019-12-13, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Har fullt förtroende för åklagaren! vi snackar inte lokalvårdare , vem tömde eller glömde tömma papperskorgen.. den dagen en åklagare gör bort sig totalt är han borta..
har fullt förtroende faktiskt trots 2 fail häktande av mor & far Tiskho.. de kommer lovar er..det kommer..
just wait and see

OK, ja han verkar ju vara påläst om hedersmord och tvångsäktenskap enligt iLivid.
Det är ju bra. Men en som suttit anklagad själv, blir man ju gärna litet skeptisk mot ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in