2019-12-13, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Svårt att överlag få en bild av hur exakt det gått till, det håller jag med om.

Det jag säger härnäst är bara en generell tanke jag har som inte direkt är svar till ditt inlägg: Men jag har spontant svårt att se att det varit en massa spring i ett lyhört trapphus, att flera personer tagit sig upp och ner under kvällen/natten. Grannar borde helt enkelt reagerat.

Jag tror att en ensam person gick ned för trappan - "enkelbiljett" - det var förmodligen Tishko, och han hade då W (status okänd) med sig.
Den enda " grannen jag ifrgågsätter är den som T hade sina droger hos... är fortfarande intresserad av om det var ett låst förråd? en del struntar ju i lås då de inte hjälper mot inbrott..
Citera
2019-12-13, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
KBV 032 (Pollution Control Vessel) är på in i hamnen just nu.

Sannolikt för att kontrollera de 3 nya anlända fartygen.
Speciellt Kem fartyget DUTCH EMERALD.

No cause of alarm!!

Jag enbart rapporterar.

https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:11.884/centery:58.336/zoom:14
Bra att någon håller koll på båttrafiken. Även de fartyg som inte har med saken att göra kan vara bra att helt enkelt "kryssa av listan". Uppskattas!
Citera
2019-12-13, 17:39
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Samtidigt kan jag inte släppa att han uttryckte sig "såvitt jag vet...", men det är kanske bara jag som övertolkar.
Jag reagerade på det också.
Men, han kanske bara var trött och svarade utan att tänka på formuleringen tilll 100%. Händer mig ofta.
:-)
Citera
2019-12-13, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Har jag läst det här eller på annan media-sida (ngn "underjordisk" nyhetssida) att det finns
en annan T*shko Sh*b*s, nämligen en T*shko R*naldo Sh*b*s.
Den T*shko vi här brukar tala om finns på T*shko R*naldos vänlista.

En bror kanske.

Det kan vara så att han startat 2 olika konton och lagt till sig själv på ett eller båda konton.
Citera
2019-12-13, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Det kan vara så att han startat 2 olika konton och lagt till sig själv på ett eller båda konton.
samma person enligt mig..
Citera
2019-12-13, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det var en kvinna har jag för mig. Hon var med i teve, Malous program, för en tid sen. Ett par år sen var det nog. Går att hitta intervjun med henne på Youtube.

Kvinnan som suttit längst häktad satt 1,5 år, det var en 24-årig kille som satt 4 år, alltså längst avv alla i Sverige hittills.
Citera
2019-12-13, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Men, han kanske bara var trött och svarade utan att tänka på formuleringen tilll 100%. Händer mig ofta.
vem?
Citera
2019-12-13, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Ja alltså, jag hade nån banal inbillning att åklagaren uttryckligen kan ha bett polisen att inte meddela honom om eventuella fynd..... För att slippa ljuga till pressen, eller något i den stilen. Jag förstår själv hur löjligt det låter, så ingen behöver skälla på mig.

Men som vi sedan avhandlade, det är nog ett sätt att uttrycka sig som saknar större baktanke
Citera
2019-12-13, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Jag kollade upp åklagaren snabbt idag då jag tycker han agerar ojämt och kommer med minst sagt underliga utalanden i media numera. Han verkan tagen och tappat fotfästet. Såg att han egentligen är en ekoåklagare med många friande domar bakom sig.

Nyligen satt han själv på de anklagades bänk och företräddes av Thomas Olsson. JW var med och åtalade 15 personer tillsammans med 4 andra åklagare för att de 15 personerna bedrivit bl a penningtvätt. Samtliga 15 frikändes.

Mycket ovanligt att en enskild person(ökänd bedragare) får igenom ett åtal mot tre av fem åklagare, Jim Westerberg var en av de åtalade. JW blev friad likaså de andra två men helt absurt att denna enskilda person ändå lyckades.

Åklagarna åtalades bl a för diverse tjänstefel. Kanske är det därför Westerberg sadlat om och numera ägnar sig åt brottsmål.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/storbedragare-agerar-aklagare-i-ovanlig-rattegang

https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/kronikor/53871-tre-aklagare-infor-ratta-pa-torsdag-inleds-rattegangen/

Jisses, det där håller jag för troligt!
Ja han verkar villrådig minst sagt. Hoppas han har goda rådgivare ..
Citera
2019-12-13, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65

Jaa kanske... På det ena spelade han bara spel ..."Saga" och vad det nu var ...
Citera
2019-12-13, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
samma person enligt mig..

Tror jag också ..
Citera
2019-12-13, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tycker du skall sluta tro på alla trådsanningar du läser. Läs min signatur längst ner i mitt inlägg. Onödigt dessutom att sprida skit om en död människa som inte har en susning att kunna dementera.
Men Picasso du borde läsa din undertext själv! Du måste vara trådens värsta besserwisser läxar upp andra dag ut och in men är själv far out i resonemangen ofta. Har inte varit här på ett par veckor men tråden verkar numer mest bestå att du klagar på folk som inte tycker exakt som du. Antar att polisen jobbar på i tysthet och all eloge till dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in