Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Narkomanerna och missbrukarna av exempelvis cannabis ska rannsaka sig själva och ställa den högst relevanta frågan, vill jag sponsra de kriminella gängens bilar, halskedjor, vapen, klockor, märkeskläder osv genom att fortsätta att köpa deras narkotika?
Konsumenterna av narkotikan är väl inte efterblivna?
Om suget efter narkotika är så stort så att köparna skiter i konsekvenserna för samhället och de människor som skadas och avlider pga dödsskjutningarna så är det väl knappast en legalisering knarkarna behöver utan vård för att komma tillrätta med sitt missbruk?
Du återkommer gång på gång hur man ska kunna stoppa våldet i de gängkriminella konstellationerna men det är ju köparna av narkotikan som berett vägen för allt våld genom att sponsra de kriminella?
Så en Utopisk fantasi om att folk ska sluta med droger är allt du kan upprepa?
Jag som inbilla dig du hade ett riktigt argument.
Saken inget du skriver här ändra faktumet att vi haft denna repressiva politik i många decennier.
Och det enda vi har visa upp för är mer konsumenter och ett större våld.
Och andra länder har redan prövat hårdare straff med samma misslyckande.
Men jag ställer mig dock frågan varför du inte berättar vad som ska göras mot våldet, än en fantasi som aldrig kommer ske.
Och det finns bara en sak att göra och det är ta pengarna ifrån dom, så med tiden sjunker problemen tillbaka.
Göteborg kallar det också för haschkriget, just för det är det man bråkar om.
Men du tror en passivitet hos konsument ska ändra nått, och med tanken på hur ofta du upprepat detta.
Men när du ska komma till den faktiska frågan och ämnet, det undrar jag.
Det verkar som diskussionen är för jobbig för dig, då diskussion saknas från dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
88g14flashplant
Snillet spekulerar..
pop•u•lism pŏp′yə-lĭz″əm►
n.
A political philosophy supporting the rights and power of the people in their struggle against the privileged elite.
n.
The movement organized around this philosophy.
Där har du som okunnig är populismens syfte. Det bor så att säga i dess definition. Det har inte nödvändigtvis något med att "få en röst" att göra. Däremot är det ju syftet med att bedriva politik i en parlamentarisk demokrati.
I Sverige bygger systemet på partipolitiken varför den politiker som vill driva igen en förändring rimligen gör det genom sitt eget part. Det är det Hanif Bali intervjuas om. Och det sitter du här och klankar ner på.
Själv vill jag minnas att några sidor bakåt i tråden talade dig varm för att påverka socialdemokratin, vars Värdegrund jag då konstaterade att du delar. Det är en uppenbar anledning till varför du gnäggar.
Vi vet redan om M och SD NP, även V som är de enda som vill lätta nått.
Kommer aldrig någonsin rösta på någon av dessa partier.
Dock är värdegrunden här avkriminalisera/legalisera, så varför pusha för partier som bara har en sak i tanken och NP och som ökade straff och åtgärder mot minskade.
Det var nått du som cannabismotståndare glömmer.
Jag tror inte för en sekund på Hanif, detta är nått han måste bevisa först.
Även är det en bortslängd röst om man vill ha avkriminaliserat/legaliserat.