2019-12-12, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Det har blivit ombytta roller.

GOP inser nu att impeachment förfarandet ger en stor politiks vinst och kommer inte låta demokraterna komma undan enkelt med vad de skapat. Demokraterna vill ha detta ur vägen fortast möjligt.

GOP kommer dra ut på detta så länge det går. Barr aviserade att Durham utredningen antagligen lär presenteras i vår. Kanske någon dels släpps tidigare?
Jag blir inte förvånad om GOP kommer se till att dessa två extremt ovanliga skeenden kommer sammanfalla och skapa bästa möjliga utfall för GOP i valet 2020. Vilket nu är den troliga utvecklingen också erkänt av kända demokrater. Syftet med impeachment är enligt Schiff att hindra Trump från att vinna presidentvalet 2020. Han sa det rakt ut i impeachment förhören.

Demokraterna kommer tvingas reformera sitt part. Frågan är om det måste till en rejäl valförlust först eller kan de göra detta före valet 2020?

Jag tror att de måste ta en rejäl valförlust för att vakna upp.
Det vore hysteriskt roligt om några GOPare taktiskt röstar för impeachment i huset, för att få över det till senaten, och sedan kallar Schittface, Bidens, Kerry, FyllePelosi etc etc att vittna. Tyvärr verkar det inte som att Graham är så intresserad, då han själv verkar haft fingrarna i kakburken tillsammans med McCain i just Ukraina.
Citera
2019-12-12, 14:54
Medlem
Finns det någon som fortfarande tror att man har grunder för att Trump haft olagliga kontakter med Ryssland som man skrikit sig så hesa över senaste åren? (alltså inte ifall det faktiskt har hänt eller inte, självklart kan det ha hänt även fast inga bevis finns)

Om någon svarar ja på denna fråga så besvara gärna denna fråga:
Varför skulle man betala för fejkade bevis att skrika sig hesa över om man hade riktiga bevis?
(Har man inte hängt med så kan jag berätta att det står klart att demokraterna betalade för dossiern och att man visste att infon i den var felaktig, trots det användes det som grund)
Citera
2019-12-12, 15:07
Medlem
Lost.Villains avatar
Såja. Äntligen kommer de att skicka det vidare till senaten. Blir en intressant tid framöver.
Citera
2019-12-12, 15:17
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Finns det någon som fortfarande tror att man har grunder för att Trump haft olagliga kontakter med Ryssland som man skrikit sig så hesa över senaste åren? (alltså inte ifall det faktiskt har hänt eller inte, självklart kan det ha hänt även fast inga bevis finns)

Om någon svarar ja på denna fråga så besvara gärna denna fråga:
Varför skulle man betala för fejkade bevis att skrika sig hesa över om man hade riktiga bevis?
(Har man inte hängt med så kan jag berätta att det står klart att demokraterna betalade för dossiern och att man visste att infon i den var felaktig, trots det användes det som grund)

Russiahoax och Steeledossiern används inte längre i fadäsen. Dems svingade lite brett i början av utfrågningarna och försökte väcka liv i det gamla ryssliket, men övergav det tämligen fort.
Citera
2019-12-12, 16:21
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Även om inga kopplingar till Ryssland finns så är Trump värd att impecha. Det räcker med att lyssna på vad han säger och läsa vad han skriver för att inse det.

Man behöver inte följa media rapportering. Tack sociala medier!

EDIT: Men man ska inte ge Trump för mycket cred. Republikanerna som parti är helt makalösa.
Senast redigerad av James-Michael-Michaels 2019-12-12 kl. 16:22. Anledning: g
Citera
2019-12-12, 16:33
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Även om inga kopplingar till Ryssland finns så är Trump värd att impecha. Det räcker med att lyssna på vad han säger och läsa vad han skriver för att inse det.

Man behöver inte följa media rapportering. Tack sociala medier!

EDIT: Men man ska inte ge Trump för mycket cred. Republikanerna som parti är helt makalösa.

Märkligt inlägg, nej det räcker givetvist inte och detta handlar ju om Ukraina? Inte Ryssland. Men du trollar kanske.
Citera
2019-12-12, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Märkligt inlägg, nej det räcker givetvist inte och detta handlar ju om Ukraina? Inte Ryssland. Men du trollar kanske.

Det räcker för mig och det räcker ifall house representativhuset röstar för det.
Det är ett smörgåsbord av anledningar för impecha Trump, nu har man valt dessa två.

Jag säger bara, om inte detta så hade dom valt något annat. Bara läsa hans twitter räcker.
Citera
2019-12-12, 16:56
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Det räcker för mig och det räcker ifall house representativhuset röstar för det.
Det är ett smörgåsbord av anledningar för impecha Trump, nu har man valt dessa två.

Jag säger bara, om inte detta så hade dom valt något annat. Bara läsa hans twitter räcker.
Berätta vilka bitar från hans twitter som du vill impecha

Bra exempel! Han kritiserar ju även journalister som ju borde vara olagligt enligt många inom media. Men du har missat att de har yttrandefrihet i USA. Jag tror inte dina exempel räcker för att avsätta en lagligt vald president tyvärr.
Citat:
Här är två exempe som bara tog 5 minuter.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1195356198347956224

Använder sin makt som president för att kritisera ett vittne.

Eller denna:
https://twitter.com/realdonaldtrump/status/1191409674656059392

Solklar nepotism.

Men finns givetvis flera hundra andra exempel. Till exempel använda sin makt för att hjälpa företag som gynnar honom själv och använda samma makt för att kritisera företag som är emot honom.

Eller hot och förolämpningar mot journalister etc.

Ett riktigt smörgåsbord.
Senast redigerad av Finisterre 2019-12-12 kl. 17:23.
Citera
2019-12-12, 17:04
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:

Så om jag förstår dig rätt, så anser du alltså på fullt allvar att en demokratiskt vald ledare ska avlägsnas från sin post ... För att du inte gillar vad han skriver på Twitter?

Märklig demokratisyn får jag säga. Gäller även det omvända, så du är helt Ok med att sparka demokratiskt valda ledare på vänsterkanten också? Eller är det bara konservativa som ska kunna kastas ut när som helst?
Citera
2019-12-12, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Berätta vilka bitar från hans twitter som du vill impecha

Här är två exempe som bara tog 5 minuter.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1195356198347956224

Använder sin makt som president för att kritisera ett vittne.

Eller denna:
https://twitter.com/realdonaldtrump/status/1191409674656059392

Solklar nepotism.

Men finns givetvis flera hundra andra exempel. Till exempel använda sin makt för att hjälpa företag som gynnar honom själv och använda samma makt för att kritisera företag som är emot honom.

Eller hot och förolämpningar mot journalister etc.

Ett riktigt smörgåsbord.
Citera
2019-12-12, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Så om jag förstår dig rätt, så anser du alltså på fullt allvar att en demokratiskt vald ledare ska avlägsnas från sin post ... För att du inte gillar vad han skriver på Twitter?

Märklig demokratisyn får jag säga. Gäller även det omvända, så du är helt Ok med att sparka demokratiskt valda ledare på vänsterkanten också? Eller är det bara konservativa som ska kunna kastas ut när som helst?

Va? Det har inget specifikt med twitter att göra. Twitter är bara ett medium för att sprida "det skrivna" ordet.

Min poäng är bara, man behöver inte lyssna på journalister eller vad jurister säger om Trump, man behöver inte tidningar.

Det räcker som medborgare att läsa vad Trump själv skriver(se twitter) eller lyssna på vad han själv säger under presskonferanser eller rallys. Detta kan varje medborgare göra själv.

Och till exempel i Sverige kan riksdagen misstroendeförklara Löfvens regering om dom anser att dom inte längre har något förtroende för honom. Det är jag helt Ok med.
Senast redigerad av James-Michael-Michaels 2019-12-12 kl. 17:19.
Citera
2019-12-12, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du borde läsa boken han Twittrar om. Nej, det finns inget där där i det du lägger fram.

Du får tycka vad du vill, jag bryr mig inte. Men det är exempel på vad jag hade röstat Ja till impechment för och det hade inte varit något fel med det om jag var inröstad i house of reps.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in